نایب رییس شورای شهر تهران می‌گوید: ۶۳۰۰ دستگاه اتوبوس در دوره شورای چهارم در تهران فعال بود که در مدیریت شهری قبلی به شدت کاهش یافت و به ۲۲۰۰ تا ۲۱۰۰ مورد رسید و همین مسأله شرایط حمل و نقل عمومی را حاد کرد و آلودگی هوا را هم افزایش داد.

سروری

به گزارش همشهری آنلاین، پرویز سروری، نایب رییس شورای شهر تهران که مدتی است به عنوان رییس شورا نیز فعالیت می‌کند، درباره شکل فعالیت قرارگاه جمعیت شهرداری تهران و نحوه نظارت شورا بر آن، چرایی راه‌اندازی بوستان‌های مادر و کودک،‌ کمبودهای متروی تهران و اتوبوسرانی و آخرین برنامه شورای شهر برای جلوگیری از فرونشست زمین در تهران در گفتگو با فارس توضیحاتی را داد که خلاصه‌اش را در زیر می‌خوانید: 

*  درباره نظارت شورای شهر تهران بر قرارگاه جمعیت شهرداری تهران: برنامه‌های کامل قرارگاه جمعیت برای شورای شهر تهران تشریح نشده است و قرار است علیرضا زاکانی شهردار تهران توضیحاتی در این راستا به اعضای شورای شهر ارائه و گزارش مفصلی بدهدو به هر حال اگر از ظرفیت قانونی دستگاه‌ها استفاده شود نیاز به هماهنگی با شورای شهر ندارد ولی اگر بخواهند تصمیمات جدید مالی بگیرند باید قطعا شورای شهر در این راستا مصوبه‌ای تصویب کند.

*درباره بوستان مادر و کودک: بعضا گزارشاتی به ما می‌رسید که مادران و  کودکان در برخی از بوستان‌ها ایمن نیستند و توسط افراد شرور و مزاحم دچار آسیب شده‌اند بنابراین برای رفع این موضوع و کاهش تمایل مادران از بوستان‌ها مدیریت شهری تصمیم گرفت که در بوستان‌ها بخش مادر و کودک را راه‌اندازی کند که اکنون با جداسازی و اختصاص وسایل بازی برای کودکان در این بخش مادران راحت‌تر می‌توانند از بوستان‌ها استفاده کنند. البته این قضیه فارغ از موضوع بوستان بانوان است که قبلا وجود داشت.

*درباره کمبودها در مترو: از آنجایی که پیش از این قطعات مترو نبود، مجبور بودند برخی از واگن‌ها را از خط جدا و قطعه‌هایی از آن را برای واگن دیگر استفاده کنند. همین مسأله ظرفیت مترو تهران را کاهش داده و سرفاصله‌ها را بیشتر کرده بود ولی اکنون با شارژ قطعات و انبارهای مترو نگرانی برطرف شده است و اکنون خطر از بیخ گوش مترو با سرعت عمل برطرف شد.

*  ۶۳۰۰ دستگاه اتوبوس در دوره شورای چهارم در تهران فعال بود که در مدیریت شهری قبلی به شدت کاهش یافت و به ۲۲۰۰ تا ۲۱۰۰ مورد رسید و همین مسأله شرایط حمل و نقل عمومی را حاد کرد و آلودگی هوا را هم افزایش داد. شهرداری تهران در شرایط سختی شهر را در دست گرفت. کمبود مترو، تاکسی و اتوبوس بسیار ملموس بود ولی اکنون شاهد روند رو به رشد در این زمینه هستیم.

* آخرین برنامه شورای برای جلوگیری از فرونشست زمین در تهران: در ماه‌های اخیر خبرهای بسیار بدی از سراسر کشور به ویژه مناطق تاریخی ما مانند استان‌های فارس و اصفهان در زمینه فرونشست زمین می‌رسد و هر روز شکل خطرناک‌تری به خود می‌گیرد. ما با یک بحران جدی مواجه هستیم. در همین تهران هم چند مورد فرونشست زمین داشته‌ایم. قطعا اگر فکری به حال این مشکل نکنیم، می‌تواند تبدیل به یک فاجعه ملی شود. از سویی این خطر مانند خطرات دیگر نیست که زودگذر باشد. از همین رو ما هم از طریق دولت و هم از طریق کمیسیون کلانشهرها پیگیر هستیم تا علت و راهکار این فاجعه را پیدا کنیم.

کد خبر 676899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha