در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۰.۷درصد و شاخص هم‌وزن حدود یک درصد رشد کردند.

تالار بورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصاد آنلاین،‌ در پایان معاملات امروز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، شاخص کل بورس پس از رشد ۱۰هزار و ۸۱۸واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۸۳هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با افزایش یک درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۸۲نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۵۹نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقوقی‌ها امروز ۱۶۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «آسیاتک»، «شستا»، «شپنا»، «فملی»، «خودرو»، «خساپا» و «فولاد» در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نمادهای «فجهان»، «فزر»، «توسن»، «تجلی»، «گدنا»، «کرمان» و «وکبهمن» در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به هفت هزار و ۴۲۰میلیارد تومان رسید.

سبزپوشی سراسری شاخص‌های بورسی | شاخص کل ۱۰ هزار واحد رشد کرد

همچنین در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۱۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هفت هزار و ۴۲۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۴درصد یعنی ۶هزار و ۲۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان دو درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «استخراج کانه‌های فلزی» و «سرمایه گذاری‌ها» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فملی»، «فولاد» و «مدیریت» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به «بپاس»، «شستا» و «شتران» معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران معادل ۴۶میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی بیمه پاسارگاد با برتری ۲۷میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۸۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۴۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۷۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 676883

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha