چهار عنوان کتاب جدید از انتشارات نمایش روانه‌ بازار نشر شد.

انتشارات نمایش

به گزارش همشهری آنلاین، دفتر پژوهش، آموزش و انتشارات نمایش ۴ عنوان کتاب تازه را در حوزه‌ی هنرهای نمایشی به بازار کتاب ارائه کرد. ۳ نمایشنامه در دو مجلد و با عناوین «جل پشت‌ها-کشتی‌گیرنده با خرس» نوشته حسین فضل‌اللهی و «دل آتش است» نوشته چیستا یثربی، و دو کتاب پژوهشی با عناوین «سایه بازی» نوشته روبرتو پاپتی و ماشا لوچی با تالیف و ترجمه آیرین غریب‌پور و «نمایشنامه نویسان ایران ۱۳۷۸-۱۳۵۷ » که حاصل پژوهش حسین فرخی است در اختیار متخصصان و علاقه‌مندان تئاتر قرار گرفته است.

گفتنی است که نمایشنامه‌های «جل پشت ها-کشتی‌گیرنده با خرس» با موضوعی اجتماعی و با توجه به فرهنگ و اداب ایرانی نگاشته شده و «دل آتش است» نمایشنامه‌ای است با مضمونی انسانی و منبعث از معرفت‌شناسی ایرانی.

کتاب «نمایشنامه‌نویسان ایران ۱۳۷۸-۱۳۵۷ » جلد سوم با ارائه ‌خلاصه داستان و اشارات مختصری به مضمون آثار به معرفی نمایشنامه‌نویسان ایرانی در بستر گاهشماری تاریخی     می‌پردازد و تکمله‌ای بر ۲ جلد پیشینی از این پژوهش به شمار می‌آید که پیش از این منتشر شده است.

کتاب «سایه‌بازی» کتابی است تمام‌رنگی و کاربردی که می‌تواند مربیان، دانش‌آموزان و کودکان و نوجوانان را با چگونگی تهیه و اجرای یک نمایش سایه‌ای آشنا کند. ویژگی این کتاب سادگی بیان مطالب و راهنمایی عملی برای ترغیب علاقه‌مندان است تا بتوانند با مواد بازیافتی موجود در زندگی روزمره، در هر زمان و مکانی، نمایش شگفت‌انگیزی را با سایه‌بازی تولید و اجرا کنند.

کد خبر 676868

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha