مجموع نظرات: ۱۳
دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
۲ نفر

مسلما هیچ کسی دوست ندارد فصل تابستان را در گرمای بالای ۳۵ تا ۴۰ درجه سپری کند. به همین دلیل بهتر است پیش از گرم شدن هوا و فرارسیدن فصل تابستان به فکر خرید کولر آبی، کولر گازی و یا تعمیر و سرویس آن باشید.

علت خنک نکردن کولرهای آبی در فصل تابستان چیست؟

البته ماجرا همین جا به پایان نمی رسد. ممکن است درست زمانی که انتظار دارید روزهای خود را در هوای خنک و مطبوع کولرآبی سپری کنید، با باد گرم و نه چندان خوشایند روبرو شوید. علت بروز این اتفاق چیست؟ چرا کولرآبی هوا را خنک نمی کند؟ در ادامه به بررسی همه علل این اتفاق خواهیم پرداخت. در انتها تعدادی راه حل نیز برای شما ارائه خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

علت خنک نکردن کولر در تابستان چیست؟

حتما برای شما نیز پیش آمده است که در فصل تابستان از راننده تاکسی بخواهید تا کولر را روشن کند. احتمالا شما نیز با چنین جوابی روبرو شده اید "گاز کولر ماشین تمام شده است و هوا را خنک نمی کند." این موضوع یکی از اصلی ترین دلایل عدم کارکرد صحیح کولر ماشین است.

اما علت خنک نکردن کولر آبی در منازل چیست؟ آیا کولر آبی نیز با چیزی مشابه به گاز کولر ماشین کار می کند؟ در ادامه علل شایع خنک نکردن کولر برای شما آورده شده است که در ادامه توضیحات مخصوص هر یک را با هم بررسی خواهیم کرد:

  • پوسیدگی پد سلولزی یا پوشال
  • مشکلات سیستم آبرسانی کولر آبی، فرسودگی پمپ آب و یا رسوب آن
  • خرابی برزنت کولر آبی
  • تنظیم نبودن تسمه
  • نیم سوز شدن دینام کولر آبی

پوسیدگی پد سلولزی یا پوشال

اول از همه باید با وظیفه پوشال ها یا پد سلولزی آشنا شویم. با ریزش قطرات آب روی پوشال، رطوبت در این فضا حبس شده و با گردش هوای گرم آن را خنک کرده و به سمت کانال های داخلی کولر آبی هدایت می کند.

با خراب شدن و یا پوسیدگی پوشال ها همانند گذشته وظیفه خود را به خوبی انجام نمی دهند، درنتیجه شما با جریان هوای گرم در منزل روبرو خواهید شد. اصلی ترین و ساده ترین راه حل برای این مشکل تعویض پوشال ها است. باتوجه به اینکه تعویض پوشال نیز نکات خاص خود را دارد با پرداخت هزینه سرویس کولر آبی می توانید این کار با متخصصین خبره بسپارید!

پوسیدگی پد سلولزی یا پوشال

مشکلات سیستم آبرسانی کولر آبی

اگر پوشال ها را به تازگی عوض کرده اید و درخصوص سلامت آنها مطمئن هستید باید علت خنک نکردن کولر را در سایر قسمت های کولر آبی جست و جو کرد. اگر به خاطر داشته باشید در قسمت پیشین به خیساندن پوشال ها به وسیله سیستم آبرسانی به صورت جزئی اشاره کردیم. خرابی این سیستم می تواند یکی از رایج ترین مشلات خنک نکردن کولر آبی باشد.

این سیستم از شلنگ های آبرسان و پمپ آب تشکیل شده است. با رسوب گیری این بخش ها، مسیر حرکت آب مسدود شده و در نتیجه پوشال ها خیس نمی شوند. کاهش میزان استاندارد آب در داخل مخزن کولر آبی به پمپ آب آن نیز فشار وارد کرده و تنظیم شناور را به هم خواهد ریخت. همه این مسائل در نهایت منجر به خنک نکردن کولر در تابستان خواهد شد.

از آنجایی که این دسته از مسائل بسیار فنی هستند، بهتر است از متخصصین تعمیر و سرویس کولر آبی کمک بگیرید. برای این منظور می توانید به سایت خدمات منزل اسپارد مراجعه کرده و با پرداخت هزینه سرویس کولر آبی بهترین خدمات را در منزل خود دریافت کنید.

خرابی برزنت کانال کولر آبی

اما برزنت کولر آبی چیست و خرابی آن چطور دمای هوای کولر را دستخوش تغییر می کند؟ برزنت به قسمتی از کولر آبی گفته می شود که به عنوان رابط بین دریچه خروجی هوای کولر آبی و ابتدای کانال کولر قرار گرفته است. این رابط باعث تسهیل انتقال هوا به کانال کولر نیز می شود. در نتیجه می توان آن را عضوی مهم در خنک کردن هوای کولر دانست.

این عملکرد برزنت ممکن است در اثر فرسودگی و یا پارگی دچار اختلال شود. در نتیجه این دریچه هوای خنک را به جای هدایت کردن به داخل کانال کولر به بیرون می فرسد. این اتلاف هوای خنک میزان بازدهی و راندمان کولر آبی شما را نیز دچار مشکل خواهد کرد.

در نتیجه لازم است پیش از به کار انداختن کولر آب در فصل بهار یا تابستان قسمت برزنت کولر آبی را نیز چک کرد. برای بررسی سالم بودن این قسمت باید دست خود را در اطراف و لبه های دریچه بگیرید تا از عدم خروج هوا مطمئن شوید. اگر از پارگی برزنت مطلع شدید بهتر است با متخصصین خدمات منزل اسپارد تماس گرفته و سریع تر برای تعویض برزنت اقدام کنید.

تنظیم نبودن تسمه و یا پارگی آن

اگر هیچ مشکلی در پوشال ها، سیستم آبرسانی کولر آبی و برزنت آن نبود بروید سراغ بررسی تسمه کولر آبی. تنظیم نبودن تسمه و پاره شدن آن یکی دیگر از اصلی ترین دلایل خنک نکردن کولر آبی است. بیایید بررسی کنیم تا ببینیم تسمه چطور عمل می کند و نقش آن در خنک نکردن کولر چیست؟

تسمه نیروی تولید شده توسط دینام را به پروانه رسانده و موجب گردش هوا در کولر آبی می شود. اگر تسمه پاره شده باشد این نیرو به پروانه منتقل نشده و هوای گرم وارد کانال کولر آبی می گردد. ممکن است با بررسی تسمه ببینید که تسمه پاره نشده اما حالتی شل دارد. شل بودن تسمه نیز همانند پارگی آن باعث از دست رفتن نیروی دینام و نیم سوز شدن آن می شود.

خرابی برزنت کانال کولر آبی

با پرداخت هزینه سرویس کولر آبی از هوای خنک در تابستان لذت ببرید!

پیش تر به بررسی مهم ترین علت های خنک نکردن کولر آبی پرداختیم حالا نوبت به رفع این مشکلات می رسد. برای حل این مشکلات یک راه حل اساسی وجود دارد و آن سرویس کولر آبی پیش از راه اندازی آن در ابتدای فصول گرم سال است. با پرداخت مبلغی تحت عنوان هزینه سرویس کولر آبی می توانید از سایر خرابی های ثانوی و صرف هزینه های بالا جلوگیری کنید.

توجه داشته باشید که سرویس صحیح و اصولی کولر نیازمند متخصصین و خدمات معتبر است. از جمله این خدمات معتبر می توان به خدمات نظافت منزل اسپارد اشاره کرد.

از دیگر راهکارها برای خنک کردن هوای کولر می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • از سایه بان استفاده کنید تا نور خورشید مستقیما روی کولر نتابیده و باعث افزایش دمای هوا می گردد.
  • روی کولر آبی عایق قرار دهید تا از هدر رفت انرژی جلوگیری شود.
  • از رنگ سفید برای کولر آبی استفاده کنید تا کمترین جذب گرما و بیشترین بازتاب را داشته باشد و میزان خنکی هوای کانال کشی های کولر افزایش یابد.
  • چند تکه یخ داخل کولر قرار دهید. این کار دمای آب داخل کولر را کاهش داده و باعث خنکی بیشتر هوای داخل واحدها می شود.
  • از واتر پمپ دوبل استفاده کنید تا میزان کارایی و آبرسانی به کولر آبی افزایش یابد.

در پایان پیشنهاد می کنیم اگر قصد تعمیر کولر خود را دارید اسپارد را در گوگل جستجو کرده و سفارش تعمیر و سرویس کولر آبی خود را در اسپارد با بهترین قیمت ثبت کنید. ضمنا در وبلاگ اسپارد نیز می توانید مقالات متنوعی را (از تعمیرات کولر تا ترفندهای تمیز کردن کتری سوخته) نیز بخوانید.

کد خبر 676860

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 12
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
    13 0
    خاکی که روی پره های گرداننده کولر هست باعث میشه زاویه پره ها عوض بشه و پرتاب باد کم بشه به کمک برس سیمی و آب میتونید پره ها را تمیز کنید