سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اتخاذ موضعی مداخله‌جویانه مدعی شد که از «حق مردم ایران» در برپایی تجمعات حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، در شرایطی که اخیرا بازداشت دو تبعه اروپایی سازمان دهنده آشوب در ایران خبرساز شده است، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره برخی اعتراضات در ایران موضعی مداخله‌جویانه اتخاذ کرد.

به رغم ادامه کارزار «فشار حداکثری» آمریکا علیه ایران که از زمان دولت دونالد رتامپ آغاز شده و در دولت جو بایدن هم ادامه یافته است، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی حمایت این کشور از «حقوق مردم ایران» شده است.

این مقام آمریکایی در صفحه توییتر خود به اعتراضات پراکنده در ایران که بعضا در برخی نقاط به اغتشاش هم تبدیل شده است، اشاره کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: «معترضان شجاع در ایران برای احقاق حقوق خود به پا خواسته‌اند. این حق مردم ایران است که دولت خود را پاسخگو بدانند. ما از حق آنها برای برپایی تجمعات مسالمت آمیز و حق آزادی بیان در فضای مجازی و غیر مجازی، بدون ترس از خشونت یاب رخورد تلافی جویانه حمایت می‌کنیم».

مقام‌های آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه سابقه‌ای طولانی در اتخاذ مواضع مداخله جویانه در قبال ایران دارند. تداوم کارزار «فشار حداکثری» در دولت‌های ترامپ و بایدن، نمونه واضحی از اتفاق نظر روسای جمهور آمریکا در اتخاذ مواضع ضد ایرانی آنها است.

اتخاذ موضع مداخله جویانه این مقام ارشد آمریکایی در شرایطی انجام شده که چندی قبل وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از بازداشت دو اروپایی سازمان دهنده آشوب خبر داد.

وزارت اطلاعات تصریح کرد: «دو فرد اروپایی که با هدف سوء استفاده از مطالبات به حق برخی از صنوف و اقشار کشور و تغییر جهت مطالبات عادی به آشوب، بی‌نظمی اجتماعی و بی‌ثبات سازی جامعه وارد کشور شده بودند، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و بازداشت شدند»

کد خبر 676824

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    22 14
    شما در مورد مشکلات داخلی آمریکا نظر میدیداونها هم همینکارو میکنند
  • رسول AU ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    22 15
    سلام دورود اول امریکا باید به فکر کارتون خواب های خود و اروپا باشه دوم هم به فکر مردم های وحشی که اسلحه به دست می گیرند مردم بی گناه و بی دفاع رو می کشند این نشان ترورست پروری آمریکاست نه مبارزه با تروریسم سوم هم ما طرفدار تمام مردم های آزاد دنیا هستیم بیچاره مردم مظلوم امریکا و اروپا که با حکومت‌ هایی دیکتاتوری و تروریسم پرور استعمار شده اند ما هم از سیاه پوستان و تمام مردم آزاده و وسفید پوستان و تمام قوم ونژادی که با آنها که مبارزه کنند به نام دمکراسی و حق حقوق بشر از آنها حمایت خواهیم کرد کور شود آن که نتواند ببیند
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    10 12
    اینا اینهمه نمی فهمند که دخالت در تجمعات باعث غیرتی تر شدن مردم و لعو تجمعات در تضاد با سیاستمداران منحوس آمریکایی می شود؟
  • فلافل فروش IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    24 4
    واقعا خیلی دلتون به حال ملت ایران میسوزه توافق وین راامضا کنید تاثابت بشه
  • یاسر IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    31 18
    به قول خاله قزی خدا بیامرز ،تو جیب ما رو نزن حمایت پیشکشت ندپرایس خانوم
  • ناظمی IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    16 7
    چند روزی است نژاد پرستان سفید پوست آمریکایی حق خود را بصورت مسالمت آمیز از دولتشان مطالبه می کنند ولی چون دولتمردانشان بصورت مسالمت آمیز مشغول گرفتن حق شهروندانشان در اوکراین، یمن، سوریه، فلسطین، افغانستان و ... هستند، آنها بصورت مسالمت آمیز توسط اسلحه مشغول گرفتن حقشان هستند. توصیه می شود دولت آمریکا حق شهروندانشان را بدهند باقی پیشکش!
  • US ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    12 12
    سران و مقامات آمریکایی بی منطق، بی وجدان ، بی انصاف، بی تعهد ، زورگو، دروغگو، دیکتاتور، کج فهم و بی اراده هستند . افسار بر گردن خود را بدست صهیونیست ها سپرده اند و صهیونیست ها هستند که آنها را به این طرف و آن طرف می کشانند. این بزرگترین ننگ بر پیشانی مردم آمریکاست.
  • محمد.غ PK ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    15 15
    امریکایی ملعون،اگه راست میگید ،وبه فکرمایئد،لطفا تحریم ها را بردارید.وخودتان را هم نخود هر آشی نکنید.تمام.
  • سالار IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    26 15
    اگر آمریکای جنایتکار بفکر حقوق بشره بهتره اول کشت و کشتار رنگین پوستان توسط پلیس آمریکا وجنایت اسراییل وحشی را متوقف کنه.