وزیر بهداشت از اثربخشی حدود ۹۶ درصدی یک واکسن کرونای ایرانی که در همکاری با کشوری دیگر ساخته شده است، خبر داد.

واکسن کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در حاشیه افتتاح و راه‌اندازی بایورآکتورهای کشت سلول‌های جانوری در مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران گفت: خوشحالیم که امروز با افتتاح بایورآکتورهای جدید می‌توانیم در ماه بین ۴ تا ۵ میلیون دُز واکسن پاستوکووک در ایران تولید کنیم.

 وی افزود: یکی از ویژگی‌های مهم این بایورآکتور این است که محدود به واکسن کرونا نیست و می‌تواند برای ساخت سایر واکسن‌ها هم مورد استفاده قرار گیرد و این حاصل فعالیتی مشترک بین وزارت بهداشت و دانشمندان ایرانی و کوبایی است.

بیشتر بخوانید: 

 وزیر بهداشت یادآور شد: تلاش‌های دانشمندان انستیتو پاستور به ثمر رسید و امروز این واکسن نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر قابل استفاده است.

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: خوشحالیم که امروز در انستیتو پاستور، بایورآکتورهای پیشرفته در تولید واکسن که حاصل همکاری‌های مشترک بین ایران و کوبا بود، با حضور مقامات جمهوری کوبا، افتتاح شد و این اقدامات در مسیر مهار بیماری کرونا، دستاورد ارزشمندی به شمار می‌رود.

همکاری ۵ ساله ایران و کوبا در تولید واکسن

ریکاردو کابریساس معاون نخست وزیر کوبا نیز در حاشیه این مراسم گفت: مفتخرم که در ایران حضور دارم و افتتاح بایورآکتورهای جدید در انستیتو پاستور ایران نشان از همکاری مشترک بین این موسسه و نیز انستیتو فینلای کوبا دارد و این کار مشترک، برای مردم دو کشور مفید بوده و هست.

 وی ادامه داد: همکاری‌های مشترک بین ایران و کوبا سال‌ها پیش شروع شد و در حال حاضر نتیجه آن همکاری‌ها را به خوبی می‌بینیم.

پروفسور ویسنته رئیس انستیتو فینلای کوبا هم گفت: امروز حاصل تلاش‌های مشترک با انستیتو پاستور ایران را می بینیم. واکسن‌هایی داریم که با ایران ۵ سال است بر روی آن کار می‌کنیم و برای کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برای ساخت واکسن کووید۱۹، همکاری نزدیکی داشتیم و از انستیتو پاستور ایران تشکر می کنیم. برای ما این لحظه تاریخی است چراکه همکاری های مشترک به ثمر رسیده است.

کد خبر 676802

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha