ایجاد یک سیل مصنوعی خروشان یک رودخانه در مسیر کی‌یف عاملی مهم در متوقف ساختن پیشروی نیروهای روسیه بوده است.

سیل اوکراینی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، منطقه دیمیدیو اوکراین واقع در شمال کی‌یف، پایتخت این کشور در طول جنگ از غلبه نیروهای روسی مصون ماند و به حریم امن و نفوذناپذیر برای جلوگیری از پیشروی کامل آنها به سمت پاییتخت تبدیل شد.

ابتکار اصلی مشابه ایجاد خندق‌ها در اطراف شهر، یک روش قدیمی و تاریخی است، اما در این ایده، اوکراینی‌ها به جای کندن زمین، ایجاد حریم امن در اطراف شهر را به‌وسیله آب و جریان خروشان رودخانه انجام دادند.

در واقع ایده اصلی، ایجاد یک سیل مصنوعی در یک روستای مجاور و خروشان شدن رودخانه ایرپین در مسیر  به کی‌یف بود که مانع ورود نیروهای نظامی روسی به منطقه و متعاقبا پیشروی آنها به پاییتخت شد.

نیروهای اوکراینی در اوایل جنگ سدی را در منطقه روستایی دیمیدیو باز کردند در نتیجه موجب شد روستا و  هزاران منطقه اطراف آن زیر سیلاب جریان خروشان رود ایرپین قرار بگیرند.

بنا به  گفته ساکنان زیر آب رفتن زمین‌های زراعی و دیگر تلفات اقتصادی  ارزش آن را داشت که نیروهای روسی را متوقف کند.

به گفته یکی از ساکنان ۳۹ ساله منطقه، حدود یک سوم مزراع زیر آب رفته‌اند. ولودیمیر آرتمچوک، ۶۰ ساله نیز از این اقدامات نیروهای اوکراینی کاملا رضایت داشته و می‌گوید اگر این اقدام انجام نمی‌شد شاهد عبور نیروهای روسی از عرض رودخانه‌ای کم عمق و کوتاه و درنهایت ورود آنها به کی‌یف بودیم.

همچنان بعد از گذشت دو ماه از این اقدام، مردم روستا با پیامدهای سیل دست و پنجه نرم و از قایق‌های بادی برای جابجایی استفاده می‌کنند. در عین حال آنها هر سطح خشکی از زمین‌های باقی مانده را برای کشت سبزیجات به کار گرفتند.

کد خبر 676800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha