سائولی نینیستو، رئیس‌جمهوری فنلاند در حالی که تصمیم کشورش برای درخواست عضویت در ناتو را توضیح می‌داد گفت: «تصمیم روسیه برای حمله به اوکراین نشان داد که آنها آماده حمله به یک کشور مستقل همسایه هستند.»

پوتین

به گزارش همشهری آنلاین، نینیستو گفت، در حالی که معتقد نیست روسیه می‌تواند در حال حاضر یا در آینده به فنلاند حمله کند، اما از دید او، چشم‌انداز سیاسی تقسیم شده اروپا و جهان فضای زیادی برای غیرمتعهدها باقی نمی‌گذارد.

نینیستو در حالی که روسیه را از تصمیم فنلاند برای درخواست عضویت در ناتو مطلع کرد، گفت که از واکنش آرام ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه شگفت‌زده شده است.

او به سی‌ان‌ان گفت: «در واقع، شگفتی این بود که او آن را خیلی خونسرد و آرام پذیرفت، اما در سیاست امنیتی، به ویژه در گفت‌وگو با روسیه، باید در نظر داشته باشید که آنچه او گفت به این معنا نیست که همیشه باید آرام باشد.»

رئیس‌جمهوری فنلاند افزود: «اما تاکنون به نظر می‌رسد که هیچ مشکلی فوری وجود ندارد.»

بیشتر بخوانید:

نینیستو همچنین گفت که در حالی که از اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه تعجب کرده است، نگران نیست که ترکیه از عضویت فنلاند در ناتو جلوگیری کند.

او در این مورد نیز گفت: «من معتقدم که هنوز بحث‌های زیادی وجود خواهد داشت و من در مورد آن نگران نیستم.»

کد خبر 676679

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهروز GB ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 0
    رئیس‌جمهوری فنلاند: تصمیم روسیه برای حمله به اوکراین نشان داد که آنها آماده حمله به یک کشور مستقل همسایه هستند.» کشور مستقل یا پایگاه ناتو علیه روسیه؟ روسیه قبل از حمله سالها بود توسط اوکراین (ناتو) مورد تهاجم بود و واکنش نشان نمی داد مگر هشدار، حال فنلاند جای اوکراین را در این ماموریت ناتو میگیرد.