معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران درباره خانه‌های پلاک قرمز تهران گفت: پیش از این موادفروشان خانه‌هایی داشتند که اتاق‌های آن را اجاره می‌دادند که حداقل در هر اتاق ۱۰ نفر را به اعتیاد آلوده می‌کردند.

خانه های پلاک قرمز

به گزارش همشهری آنلاین، امین توکلی‌زاده  درپاسخ به این سوال که چرا با وجود اقدامات چند ماهه قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران، هنوز تعداد معتادان متجاهر به صورت ملموس کاهش نیافته است؟ گفت: قرارگاه اجتماعی تهران یک تجربه جدید در مدیریت شهری برای حل آسیب‌های اجتماعی است چرا که یک جمعی از سازمان‌ها و نهادهایی که روش، سبک و اسناد بالادستی متفاوتی داشتند، دور هم جمع شدند تا یک آسیب اجتماعی در تهران را حل کنند.

او با بیان اینکه این بحران در حد آسیب کاهش یافته است، توضیح داد: اگر شما سه ماه پیش در مورد معتادان تهران صحبت می‌کردید، در خصوص یک مساله بحرانی صحبت می‌کردید اما حالا با اقداماتی که صورت گرفته وضعیت بهتر شده و بار دیگر این مسئله در سطح آسیب و نه بحران قرار گرفته است و شهر از آن حالت بدی که مجبور بودید وقتی در کوچه پس کوچه‌های هرندی و شوش تردد می‌کنید، از وسط معتادان رد شوید، خارج شده است.

به گزارش ایسنا، توکلی‌زاده ادامه داد: همچنین با هماهنگی دادستانی مکان خرید و فروش ضایعات و تجمیع زباله در محلات تعطیل شدند و این یعنی یکی از زیرساخت‌های خرید و فروش مواد مخدر را کم کردیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به خانه‌های پلاک قرمز در تهران اشاره کرد و گفت: اقدام بزرگی در این زمینه صورت گرفته و بسیاری از این خانه‌ها را با کمک پلیس و دادستانی پلمپ کرده ایم. پیش از این موادفروشان بر روی خانه‌ها متمرکز می‌شدند و اتاق اجاره می‌دادند که حداقل در هر اتاق ۱۰ نفر را به اعتیاد آلوده می‌کردند.

او با بیان این‌که فقط به عدد جمع‌آوری معتادان توجه نکنید، گفت: ما زیرساخت‌ها را از بین می‌بریم و حتی در برخی مناطق طرح تفصیلی را اجرا کردیم مثلا در موضوع ساماندهی دره فرحزاد، مکان‌های بی‌دفاع را از بین برده و طرح اکوپارک را اجرایی می‌کنیم. در نهایت معتقدم کم کم آثار خدمات انجام شده، مشخص می‌شود.

کد خبر 676774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha