مدیر کل مهندسی ایمنی و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ۹۰۰ محل حادثه‌خیز و پرخطر محورهای درون‌شهری شناسایی و برای ایمن‌سازی به شهرداری مناطق معرفی‌ شده‌اند، گفت: یکی از بزرگراه‌ها که تصادفات منجر به مرگ در آن زیاد است، بزرگراه امام رضاست که بیشترین تصادفات در آن مربوط به عبور عرضی عابران پیاده است.

تصادف

سیدحسین حسینی‌نژاد در گفت و کو با همشهری آنلاین درباره جزئیاتی که درباره بررسی و شناسایی نقاط خطر آفرین مناطق ۲۲ گانه تهران انجام شده است، گفت: دور اول بازدید میدانی از مناطق ۲۲ گانه تهران برای شناسایی نقاط حادثه خیز شهر تقریبا دو هفته دیگر به پایان می‌رسد و پس از آن، شهرداری مناطق پایتخت یکی دوماه برای اصلاح هندسی، و ایمن سازی نقاط خطر آفرین شهر فرصت دارند.

او در تشریح جزئیات اقدامات که به تازگی در این حوزه صورت گرفته، توضیح داد: بازدیدهای میدانی ما به تازگی از منطقه ۱۵ انجام و نقاط حادثه خیز آن شناسایی شدند.

مدیر کل مهندسی ایمنی و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: همچنین در سلسله بازدیدهای میدانی که به همراه کمیته‌ای متشکل از رئیس پلیس راهور منطقه، نماینده راهور تهران بزرگ، معاون منطقه و تیم کارشناسی اداره کل مهندسی ایمنی و ترافیک انجام می‌شود، بازدیدی هم از بزرگراه امام رضا (ع) داشتیم و تصمیم‌هایی را هم در خصوص این بزرگراه که برخی محورهای آن حادثه خیز هستند،گرفتیم. همچنین موضوعاتی که نیازمند اصلاح هندسی داشت را در دستور کار قرار دادیم که منطقه طراحی‌های آن را انجام دهد و طرح‌هارا به کمیته‌های تخصصی به ویژه کمیته طراحی هندسی بفرستد تا  بعد از بررسی و تصویب در این اداره کل برای اجرا به منطقه ابلاغ شود.

نصب نرده بتنی برای ایمن‌سازی بزرگراه امام رضا(ع)

حسینی نژاد در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات انجام شده برای ایمن‌سازی بزرگراه امام رضا(ع) هم گفت: موضوع تصادفات در این بزرگراه به ویژه در مسیرهای پرتراکم مربوط به عبور عرضی عابران پیاده است. بر همین اساس، در زمینه تکمیل نرده‌های جدا کننده که معمولا زیر پل‌های عابر پیاده قراد دارند، اقداماتی را در دستور کار قرار داده‌ایم. چون برخی از این نرده‌های فلزی  از بین رفته و یا از هم باز شده است و مردم به خاطر ترددهای عرضی از این بزرگراه دچار حادثه می‌شوند، در برخی از این محل‌ها که بر اثر دزدی میله‌های فلزی نرده‌ها از بین رفته است، ما در حال نصب نرده‌های بتنی هستیم.

او ادامه داد: این نردها را در برخی محورها مثل بزرگراه شهید زین الدین در محدوده پل امام علی (ع) به سمت شرق حدودا به طول ۶۰۰ متر و همچنین در محدوده دماوند و منطقه ۸ به اجرا درآورده‌ایم تا ترددهای عرضی از مسیرها و محورها را به کمترین میزان کاهش دهیم.

کاهش تصادفات مرگبار با ایمن سازی ۹۰۰ محل حادثه‌خیز تهران | فوت عابران پیاده در بزرگراه امام رضا زیاد است

او با بیان اینکه برخی ایمن سازی‌ها و اصلاح‌ها ظرف یک ماه می‌تواند انجام شود، اظهار داشت: به طورکلی دوره زمانی ۵، ۶ ماهه را برای بعد از پایان دور اول بازدیدها تعیین کرده‌ایم. به این ترتیب پیش‌بینی می‌کنم همه حدود ۹۰۰ نقطه‌ حادثه خیز و مشکل‌داری که در مناطق شناسایی کرده‌ایم  را تا پایان سال برطرف و ایمن‌سازی کنیم تا کاهش چشمگیر تصادفات چه آنهایی که منجر به فوت می شوند و  چه به حداقل رساندن نقاطی که به حوادث جرحی منجر می شود را در تهران شاهد باشیم.

ببینید | چگونه تصادفات در تهران ۳۰ درصد کم شد؟

حسینی نژاد با اشاره به تعداد نقاط حادثه‌خیز هر منطقه تهران، گفت: این تعداد بستگی به وسعت منطقه دارد اما به طور متوسط  در هر منطقه ۳۵ تا ۴۵ نقطه را شناسایی و رفع خطر خواهیم کرد.

مدیر کل مهندسی ایمنی و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر این که صرفا نقاطی که منجر به تصادفات منجر به فوت می‌شوند در دستور کار ما نیست، گفت: در بازدید از محل‌ها، بحث آرامسازی، آشکار سازی، تکمیل تابلوهای راهنمای مسیر و همچنین  هرس درختانی که معمولا جلوی دید رانندگان را می‌گیرد، در اولویت ایمن‌سازی قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 676766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha