مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
۰ نفر

مبل ها در طول زمان و بر اساس استفاده مکرر، دچار فرسودگی، شکستگی، پارگی پارچه و فرو رفتگی می شوند و به منظور رفع این موارد بایستی نسبت به تعمیر مبل و یا خرید مبل جدید اقدام کرد.

خدمات تعمیرات مبل کوثر در تهران

تعمیر مبل همواره از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه تر از خرید آن می باشد. عموما افراد تمایل دارند تا به تعمیرات مبل قدیمی خود بپردازند، به خصوص اگر چهار چوب (کلاف) آن سالم باشد و تنها دچار فرورفتگی و اشکالات جزئی شده باشد.بهتر است به دنبال ارزان ترین تعمیرکار نباشید، چرا که برخی از تعمیرکاران بدون تخلیه کامل محتویات مبل و تنها با قرار دادن یک اسفنج بر روی متریال فرسوده قبلی، اقدام به تعمیر می کنند. در این حالت مبل شما در طی زمان کوتاهی مجددا فرسوده می شود و نیاز به تعمیرات و هزینه بیشتر دارد. 

نکته قابل توجه در امر تعمیر، انتخاب یک تعمیرکار ماهر مانند مبل کوثر است تا بتواند به صورت حرفه ای تعمیرات مبل شما را انجام دهد. در ادامه خدمات اصلی ارائه شده در کارگاه های تعمیر مبلمان به شما معرفی میگردند:

  • تعمیرات مبلمان راحتی
  • تعمیرات مبلمان استیل
  • رویه کوبی مبل
  • تعویض اسفنج و فوم مبل
  • رنگ کاری مبلمان

تعمیرات مبلمان راحتی

تعمیر انواع مبلمان از جمله تعمیرات مبل راحتی، یک فرایند چند مرحله ای می باشد که هر یک از این مراحل باید با دقت و ظرافت انجام شود تا بتواند در نهایت یک کار با کیفیت و زیبا را ارائه دهد. از جمله مراحلی که در این پروسه طی می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- تخلیه مبل

اولین مرحله در تعمیر مبلمان، شکافتن رویه آن و تخلیه کامل فنرها، فوم ها و حتی منگنه ها است. تمامی بخش زیرین مبل در این مرحله بایستی تخلیه و دور ریخته شود. در واقع تنها چهارچوب مبل باید باقی بماند.

۲- نجاری

در صورتی که کالاف مبل و اجزای آن از جمله پایه های مبل و یا حتی میز، دچار سائیدگی، خراشیدگی و یا شکستگی باشد، نیازمند تعمیر می باشد. در برخی موارد پایه های مبل تراز نمی باشند و در این صورت نیز به تعمیر نیاز دارند.

۳- رنگ کاری

ممکن است بدنه مبل نیز دچار رنگ پریدگی و خراشیدگی شده باشد، در این حالت اگر تنها اقدام به تعویض رویه و فوم های مبل نماییم و چهارچوب دست نخورده باقی بماند، مبلمان شما دچار دو دستی می شود و تعویض رویه نیز نمی تواند جلوه مناسبی داشته باشد. بنابراین بهتر است در طی تعمیر، چهارچوب آن نیز مجددا رنگ آمیزی شود. در مبلمان هایی که تماما با پارچه پوشانده شده اند و چهارچوب آن ها پیدا نیست، نیازی به رنگ کاری نمی باشد. همچنین ممکن است کلاف مبل کاملا نو و دست نخورده باقی مانده باشد، در این حالت نیز رنگ آمیزی صورت نمی گیرد. رنگی که برای چهارچوب در نظر گرفته می شود باید متناسب با رنگ پارچه باشد و با سایر رنگ های محیط شما نیز همخوانی داشته باشد و بتواند دکوراسیون زیبایی را برای شما به دنبال داشته باشد.

۴- زیرسازی

در این مرحله به منظور زیرسازی مبل های راحتی از انواع فوم و اسفنج می توان استفاده کرد.

۵- خیاطی

این مرحله شامل دوخت انواع تشک های پشتی و کف و همچنین کوسن ها می باشد که باید با ظرافت انجام شود، چرا که تاثیر بسیاری بر جذابیت ظاهری نهایی مبل دارد.

۶- رویه کوبی

مرحله پایانی در تعمیرات مبل، رویه کوبی آن است که پارچه مورد نظر را با استفاده از منگنه بر روی مبل فیکس می کنند. در صورتی که تمامی مراحل قبلی با دقت و ظرافت انجام شده باشد، این مرحله به سرعت و سهولت طی می شود.

در نهایت از یک واکس و براق کننده بر روی چوب ها استفاده می شود و تا جایی که امکان دارد، زدگی های چوب نیز بر طرف می گردد.

تعمیرات مبل استیل و راحتی در کارگاه تعمیر مبل کوثر

تعمیرات مبلمان استیل

تعمیر مبل های استیل نیز همانند مبل های راحتی انجام می گیرد و دارای تفاوت هایی در برخی مراحل از جمله زیر کاری می باشد. در زیرکاری مبلمان های استیل با استفاده از حجم بالای کرک و تخم پنبه، بارگیری صورت می گیرد. مبل های استیل دارای ظرافت های بسیاری در قسمت بدنه می باشند و بایستی رنگ کاری آن ها کاملا حرفه ای انجام شود. همچنین در انتخاب پارچه آن نیز باید دقت داشت از پارچه هایی استفاده شود که اصالت این نوع مبلمان را حفظ می کند.

رویه کوبی مبل

رویه کوبی یکی از اصلی ترین مراحل در امر تعمیرات است که باید به آن توجه بسیار داشت و با دقت و ظرافت انجام پذیرد. رویه کوبی مبل در واقع کشیدن پارچه جدید بر روی مبل و فیکس کردن آن با استفاده از منگنه است. در صورتی که این مرحله به درستی انجام شود، تاثیر بسیار چشم گیری در زیبایی مبلمان خواهد داشت. از جمله اصلی ترین کارهایی که در این مرحله باید مورد توجه قرار گیرد، تعویض لایکو، اسفنج، کلاف، فنرها، فوم و در نهایت پارچه مبل است.

تعویض اسفنج و فوم مبل

تعویض اسفنج و فوم و فنرها را می توان به عنوان یکی از اصلی ترین مراحل در تعمیر مبل معرفی کرد. معمولا مبلمان ها در طول  زمان و با استفاده مکرر، فرم خود را از دست می دهند و تشک های آن دچار فرو رفتگی می شوند. در این حالت مبل حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد. از جمله فوم هایی که در تعمیر مبلمان مورد استفاده قرار می گیرند، می توان به انواع فوم سرد و فوم گرم اشاره کرد. دقت داشته باشید که فوم های سرد در محیط های سرد، سفت می شوند و هر چه دمای محیط بیشتر باشد، فوم نرم تر می شود. بنابراین در صورتی که در فصل سرد اقدام به تعمیر مبل کرده اید، سفت بودن بیش از حد مبل ها و یا در فصل گرم نرم بودن بیش از حد آن، امری طبیعی است.در مبلمان ها از فنرهای مختلفی از جمله لول، زیگزاگ، تسمه کشی و لایکو استفاده می شود.

رویه کوبی و رنگاری مبلمان در مجموعه مبل کوثر

رنگ کاری مبلمان

در مبلمان هایی که از چهارچوب های چوبی استفاده می شود، هم چون انواع مبل های سلطنتی، ممکن است به هنگام تعمیر نیازمند رنگ کاری مجدد نیز باشند. چرا که در طول زمان و با استفاده های مکرر، چهار چوب های چوبی دچار زدگی و رنگ پریدگی می شوند و در طی نوسازی، باید به آن ها نیز پرداخته شود. در مبل های راحتی که تمام قسمت های آن با استفاده از پارچه پوشیده شده است، نیازی به رنگ کاری نمی باشد. از جمله روش های نوینی که امروزه در رنگ کاری مبلمان انجام می شود، می توان به دو روش پتینه کاری و ورق کاری که با استفاده از ورق طلا انجام می شود، اشاره کرد.

بهترین کارگاه تعمیر مبل تهران

کارگاه مبل کوثر - moblekosar.com با بیشتر از ۲۰ سال سابقه فعالیت به عنوان یکی از معتبرترین و بهترین کارگاه های تعمیر مبل تهران شناخته می شود. در مجموعه مبل کوثر، افراد متخصص در هر حوزه از جمله نجار، رنگ کار، تعمیرکار، خیاط و رویه کوب ... با یکدیگر همکاری می کنند و هر یک از این افراد با توجه به تجربه و تخصص خود، بخش مربوطه را انجام می دهند تا در نهایت بتوانند یک کار با کیفیت  مطلوب را به مشتری ارائه کنند. 

کد خبر 676596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha