خبرگزاری AFP فرانسه در آستانه جشنواره کن در مطلبی به قلم اریک راندولف از پنج استعدادی نام برده که در جشنواره کن امسال باید آنها را تماشا کرد که یکی از آنها فیلم «برادران لیلا» از سعید روستایی است.

سعید روستایی

به گزارش همشهری آنلاین، در این مطلب آمده است: « سینمای ایران زنده و در حال رشد است، با شخصیت‌هایی مانند فرهادی و پناهی که جوایز زیادی را در دنیا کسب کرده‌اند. آیا سعید روستایی هم می‌تواند به این نام‌ها بپیوندد؟ در ۲۳ سالگی او با تریلر پلیسی نفسگیرش «متری شیش و نیم» نظرها را به خود جلب کرد و حالا «برادران لیلا» را در کن دارد که درباره یک خانواده با مشکلات اقتصادی سخت  است.»

در این مطلب همچنین از آثار دیگری مثل «قصیده گاو سفید» و البته «قهرمان» به عنوان فیلم‌های موفق جریان نوی سینمای ایران در فرانسه نام برده می‌شود و نوشته شده: «این فیلم‌ها نوعی واقع‌گرایی اجتماعی را نمایش می‌دهد، آنها پرتره‌ای بسیار خاکی و صمیمی از افراد مستاصلی را نمایش می‌دهند که بین سنت و مدرنیته گیر کرده‌اند.»

سایت فرانس ۲۴ در مطلبی از قدرت گرفتن فیلم‌های ایرانی در میان مخاطبان فرانسوی نوشته. در این مطلب که با عنوان «متنوع و قدرتمند» در این سایت منتشر شده آمده: «تنوع گسترده‌ای از فیلم‌های ایرانی در سال گذشته نظر مخاطبین فرانسه را جلب کرده است. قدرت این آثار در ترکیب با هزینه پایین تولید در ایران، به دوران طلایی سینمای ایران در فرانسه منجر شده است.»

در این مطلب نویسنده ضمن توضیح استقبال مخاطبین از فیلم متری شیش و نیم ساخته سعید روستایی  نوشته: «تنها در ماه جولای این فیلم حدود ۱۵۰۰۰۰ بلیت فروخته  است.»

این مطلب نقش مهمی برای عباس کیارستمی با سینمایی فراتر از جغرافیا و اصغر فرهادی برای موفقیت سینمای ایران در فرانسه قائل شده است و نوشته «سینمای ایران از زمان این دو نفر به بعد حضوری قوی در فستیوال‌های جهانی داشته است. شما می‌توانید بببینید که باقی دنیا هم به این تصویر از ایران که فراتر از تیتر خبرها بود علاقه‌مند شده بودند. ایرانی که فرهادی به تصویر کشید پر از تناقضات خاص خود بود، اما در عین حال جایی مدرن، جوان و پرشور بود.»

منبع: سینمادیلی

کد خبر 676547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha