وزیر رفاه گفت: دو گروه می توانند به عدم پرداخت یارانه اعتراض کنند.

حجت‌الله عبدالملکی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - دولت سیزدهم

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الله عبدالملکی وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در برنامه جهان آرا با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰، سالیانه ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از سرمایه کشور را مصرف می‌کرد، گفت: این میزان به پنج بخش تقسیم می‌شد. بخشی از این ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به جیب دلالان، بخشی به جیب قاچاقچیان، بخشی به سفره خارجیان، بخشی از آن به جیب تولید کنندگان خارجی و بخش پنجم به جیب مصرف کنندگان می رسد.

وی افزود: همان بخش پنجم هم به صورت کاملاً نامتوازن به جیب مردم می‌رفت و کسی که بیشتر مصرف میکند بهره بیشتری میبرد.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: در این طرح ما ارز را به نرخ آزاد حساب می‌کنیم و صد در صد این ۴۰۰ هزار میلیارد تومان را به مردم می دهیم.

وزیر رفاه گفت: با این طرح اولاً قاچاق کاهش می یابد دوماً انگیزه تولیدکنندگان برای تولید بیشتر می شود که می تواند خود به خود کنترل کننده قیمت باشد تا جایی که حتی به قیمت های اولیه برمی‌گردد، و ضریب جینی یا همان اختلاف طبقاتی به شدت کاهش می یابد.

وی در پاسخ به اینکه آیا افزایش قیمت کالاهای اساسی بر سایر کالا ها تاثیر دارد گفت: افزایش قیمتی که در کالاهای زنجیره ای رخ می دهد بسیار محدود است. بحث دیگر اثر روانی گران شدن کالاها است که دولت برای آن هم برنامه دارد.

وزیر رفاه در ادامه به مقایسه قدرت خرید چند دهک پرداخت و گفت: از این طرح حتی یک ریال سهم دولت نمی شود و تمام ارز تخصیصی به خود مردم می‌رسد.

عبدالملکی با بیان اینکه دولت قبل هرچند می دانست که این موضوع با عدالت سازگار نیست ولی نمی خواستند وارد این چالش شوند، افزود: در این دولت از همان اول این بحث بود که تعیین تکلیف شود، هرچند ممکن است در ابتدا مورد اعتراض برخی قرار گیرد.

وزیر رفاه تصریح کرد: هر یک ماهی که اجرای این طرح به تاخیر بیفتد ۳۸ هزار میلیارد تومان از سرمایه که می توانست به مردم برسد از بین می رفت.

وی افزود:دو گروه داریم که می توانند اعتراض کنند؛ اول گروه هایی که یارانه ۴۵ هزار تومانی دریافت نمی‌کردند و به طور کلی در داده های رفاهی نبودند. همانطور که می دانید این داده ها از سال ۹۳ ثبت نام جدید انجام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به هیچ گونه مراجعه حضوری نیست گفت: در روزهای آینده این سامانه با همکاری سازمان هدفمندی و وزارت ارتباطات کارش را شروع میکند و جزئیات آن اعلام می‌شود.

عبدالملکی گفت: گروه دوم کسانی هستند که یارانه ۴۵ هزار تومانی را دریافت می‌کردند ولی یارانه جدید را دریافت نکردند که آنها هم از چند طریق می توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

وزیر کار رفته و تعاون اجتماعی گفت: راه اول مراجعه به سایت حمایت وزارت رفاه است و در آنجا اعتراض خود را ثبت کنند.

عبدالملکی گفت: راه دوم که ساده تر است تماس با شماره تماس گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ وزارت رفاه است که دهک بندی راه اعلام می‌کند و از هماهنجا می‌تواند اعتراض خود را ثبت کند.

وی افزود: نیروهای مسلح به دلایل امنیتی توسط خود مراکز پرداخت می‌شود.

عبدالمالکی با بیان اینکه مردم مطمئن باشند در صورتی که مستحق دریافت یارانه باشند یارانه را دریافت می کنند گفت: حتی اگر چند ماه آینده هم اعتراض صورت بگیرد و جزء۹ دهک اول شناسایی شوند پرداخت صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول در رابطه با دلایل دهک بندی ها گفت: در این دهک بندی ها اولاً ملک به ارزش آن در نظر گرفته نشده است ثانیا تراکنش های مالی طی چند سال در نظر گرفته می‌شود.

ولی افزود: با در نظر گرفتن این شاخص ها سامانه یک شاخص ترکیبی ارائه می دهد که حاوی تمام اطلاعات مالی خانوار است و طبق آن اولویت بندی صورت می گیرد.

عبدالملکی تصریح کرد: بسیاری از اعتراض زد که می شود به دلیل ناآگاهی از ملاحظات اقتصادی سامانه است. مثلاً از یک خانواده دو نفر جدا شدند و درآمد و خودروی جدا گانه دارند که سامانه این را متوجه نشده که آن هم با اعتراض قابل رفع است. یا مثلاً گردش حسابی وجود دارد که متعلق به خود فرد نیست. ازین جهت خواستار این هستیم که این افراد حسابهای خود را شفاف کنند.

وزیر رفاه در رابطه با طرح کالابرگ گفت: بناست مقادیری مشخص شود و مردم با کارت خود به فروشگاه مراجعه کنند و با قیمتی قبل از افزایش قیمت پرداخت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های برای این کار نیاز است، افزود: بنابراین با این اقدام با افزایش قیمتی نخواهیم داشت و قیمت ها برمی گردد به همان قیمت‌های قبلی و این سیستم اثرش برای اقتصاد کشور بهتر است مردم مطمئن باشند تا هنگامی که این کالا برگ فراهم شود یارانه نقدی پرداخت خواهد شد.

کد خبر 676510

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 46
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 66
  • جدیدی IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    13 1
    حالا کسانی که شارژ ماهانه ساختمان بحسابشون واریز میکنن باید چکار کنن مگه این درآمد شخص
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    12 4
    سلام‌من‌نه‌ماشین‌دارم‌نه‌توشهرخانه‌نه.توشهرخانه‌ خانواده‌چهارنفره‌هستیمچرا۳۰۰تومان‌دادی‌مادهک‌ اول‌هستیم
    • IQ ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      4 2
      تو که نه خونه داری نه ماشین دیگه برا صد هزار کمتر حرص نخور فایده نداره
  • k IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    44 2
    سلام ملاک دهک بندی کاملا بی عدالتی محض است شما چه میدانید طرف با چه مشکلاتی زندگی جمع کرده ما که فقط یک حقوق ثابت میگیریم و با این گرانی که بیداد میکنه با دوتا دانشجو و محصل ایا حقوق کفاف میکنه چطور یک کارمند رو با یک کارخانه دار در یک دهک قرار دادید یا واقعا نمیفهمید یا مردم را میخواهید زجر بدهید . البته ان کارخانه دار هم ایرانیه حقش هم هست شما با چه مجوزی حق یک عده را نمیدید . من که هرگز از حقم نمگذرم
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    43 1
    با دادن یارانه تمام اجناس بالا رفته و قدرت خرید ما که یارانه نگرفتیم خیلی پایین اومده
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    12 1
    واقعا عدالت نیست شما برید تو کل خانواده ببینید طرف تمام اموالش به اسم خانمش و بچهاش کرده بدم یارانه میگیر ه و دهک یکم هست
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    12 3
    آقای وزیر باید شناسایی کنید خانوادها پیش ما طرف یدکی ماشین داره دهک اولی حساب شده کجای کار شما عدالت هست
    • من IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      1 0
      همه اعضای خونواده در نظر گرفته میشن حتی بچه ها. من خودم درآمدی ندارم و خانمم شاغله ولی تا باحال بهمون معیشتی ندادن
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    24 1
    سلام.چرا ملک وخانه جزو دهک بندی نیس خیلی جالبه طرف چند تا خونه وملک داره ولی چون گردش مالی نداره یارانه میگیره بعد کسی که خونه نداره وچند ساله داره پس انداز میکنه برا خونه ونمیتونه بخره وپولش توبانک گذاشته یارانه بهش تعلق نمیگیره چون سود میگیره وگردش مالی داره.خیلی عادلانه دهک بندی کردین.کسی که ماشین چند میلیاردی داره با کسی که یه پراید فکسنی داره یجور حساب کردین .منی که پولم گذاشتم توبانک با اونی که سکه گرفته تو خونه گذاشته نباید تفاوت داشته باشن؟
    • IQ ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      2 7
      حالا مثلا وزیر کار از کجا بفهمه یارو سکه خریده گذاشته خونه
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    15 0
    با چه ملاک ومعیارئ یک معلم ابتدایی بازنشسته روستایی را در دهک دهم قرار میدید که اگر به مشخصات ثبت احوال اون مراجعه کنید فقط بخاطر گذران زندگی ترک دیار کرده پدر شهرستان دیگری اقامت گزیده نه زمین کشاورزی نه کار دیگری بازداشتن فرزند تحصیل کرده ارشد بیمار مجرد ،کاری کنید که این اشتباهات شما را خدای ناکرده به حساب حکومت نگذارند سپاس
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    21 2
    طرف خودش پیره کار نمیکنه ولی زنش ۶ تا خونه به نامشه و اجاره میگیره و گدران زندگی میکنن و دهک فقیر حساب شده این عدالته؟؟؟!!!!
  • رضا IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    16 0
    طرف ماشین دومیلیاردی، خونه، باغ شهر، ودرامد بالا داره بهش دادن، به من که بازنشسته هستم ودوتا ماشین مدل پایین دارم ندادن این عدالته
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      9 0
      شما که این حرفو می‌زنید اون بنده خدا که حق شما و من نبرده زحمت کشید کار کرده نان نخورده این یارانه حق مردم هست
  • سهرابی IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    11 0
    چرا از این زاویه نگاه نمی‌کنید که معلول داریم چرا یارانه ای ما رو قطع کردین
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    21 3
    یارانه از سرمایه ملی و حق اجتماعی است و از حقوق اولیه تمام افراد جامعه است آنکه سرمایه بیشتر دارد قطعا تلاش و زحمت بیشتری کشیده مگر خلافش ثابت شود آنهم وظیفه دولت است با همان شعار از کجا آورده ای !؟؟
  • ماشاالا رشیدی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    6 0
    سلام چرا به ما یارانه جدید ندادی من خانه دارم وهمسرم بازنشته بیمارستان است ویک فرزندم بی کارا ست ۳۷ ساله است وشوهرم دو بار سکته معزی کرده ودیبا بت هم دارد و انسولی تزریق می‌کند ونه یارانه جدید ونه معشیتی ما چکارکنم وهیچ کدون یارانه ندادند
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    6 0
    من قرعه کشی خونگی دارم ویک مستمری بگیر هستم چرا یارانه منو قطع کردین گردش مالی من این هست که قرعه کشی خونگی دارم وتا اردیبهشت ماه هم یارانه می گرفتم
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    8 0
    واسه من که معلم بازنشسته هستم چیزی نریختن اعتراض دادم مگه گرونی که کردن دسته بندی کردن مردم رو اونم بتزنشسته ها رو که از همه فقیرترن
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    4 0
    سلام وعرض ادب اگرگمرک درست کارکندورودتمام جنس راازادکندهمه واردکنندگان ازطریق گمرک کالایشان راواردمی کنند وحق وحقوق گمرک راهم پرداخت می نمایندولی گمرک ایران سلیقه ای عمل می کند
  • IQ ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    2 0
    آقا از این ماه هرکس دو تا کارتون بیشتر روغن خرید بزنید ش دهک ثروتمند
  • ۰۰۰ IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    5 0
    خیلی از همشهریهای ما مهاجرت کردن به خارج کشور آنجا عشق و حال میکنن بازم یارانه میگیرن من بازنشسته با دودانشجوی آزاد نباید یارانه بگیرم این عدالته؟؟
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    7 1
    یارانه و استفاده از منابع کشور حق هر ایرانی است و هر بهانه‌ای برای محروم کردن بخشی از مردم برای دریافت یارانه اشتباه است
  • بازنشسته IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    11 0
    همون مردم این مملکت هستیم یارانه حق مسلم باشد شماخق ندارید حذف کنید
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    9 1
    اتفاقا همه پول دارها ملک دار هستند تا پول نداشته باشی نمی توانی ملک بخری مستاجر ها اگر پولدار باشند کلی هزینه بی خانمانی نمی کنند شما به خاطر منفعت خودتان که چندین خانه دارید و کرایه اش تو جیبتان می رود باید هم این رابگویید از کی تا حالا دو تا چندین خانه داشته باشی دهک اول باید حساب بشوید
  • ایرانی IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    7 1
    شخصی که حقوق ماهانه دارد قطعا مالیات حقوق و سایر عوارض را پرداخت کرده و یارانه اش را قطع کرید ولی فردی که فقط هزینه برای دولت داشته و مفتخوری کرده و فقط تنها هنرش بهره مندی از دسترنج دیگران هست با سلام و صلوات یارانه بهش تقدیم کردند در عجب از کسانی که شعار عدالت خواهی سر میدهند اما مفهوم عدالت و حقوق بیت المال را به هیچ وجه نمیدانند و ادعایشان میشود که قصد داریم عدالت را اجرا کنیم
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    5 0
    اصلا شانسی داده اند درخانوده ماوبین همکاران کم ترین درآمد باشغلی معلمی دارم واریز نشده درحالی بین اطرافیان باحقوق ودرامد 30و40 میلیونی داده ان طرف شرکت داره ایا این عدالت هس
  • خ. م از مازدران فریدنکنار IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    4 0
    من یک کارگر ساده بازنشسته هستم 6500 حقوق دارم یارانه من قطح کردین امسال پاداش خدمتم گرفتم که یک پراید هم نمیشه
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    4 0
    من ی بازنشته هسم وحیچ ماشین ندارم چرا یارانه قطع شده مگر چقر حقوق میگرم مشخصه شما دارامدبرسی کنید
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      0 0
      نظرمن باید عدالت رعایت بشه تا خدا هم راضی باشه
  • احمد IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    5 0
    یارانه حق تمام ایرانیان است.وهیچکس حق ندارد در مورد آن تصمیم بگیرد مگر خود فرد.اگر کسی بیش از اندازه تعیین شده درآمد داره باید مالیات به آن تعلق بگیرد.
  • یدالله یاری امناب IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    5 0
    من به هیچ وجه نه ملک دارم از اول چند بار ۴۵ هزارتومان دادن بعد از روی کار آمدن روحانی قطع شد ملاک این هست سفر خارجی رفتی من برای کار کردن ودرامد مسافرت میکنم نه اتومبیل دارم ونه آپارتمان نمیدونم به کیاعتراض کنم
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    5 0
    اقا یارانه اگه میخوان بدن باید به تمام مردم ایران به یک اندازه بدن دیگه دهک بندی چه معنی داره اینکارباعث بوجود امدن نارضایتی خواهد شد چون که شما نمیتونید بصورت دقیق مردم رو دهک بندی کنید
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    3 0
    سلام ..الان حدود ۵سال هست که یارانه ما رو قطع کردن چون با هزار وام و قرض و قوله خونه بنام کردم‌...کجا بریم‌حالا اعتراض کنیم .....
  • علی IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 0
    یارانه حق تمام ایرانیان است.وهیچکس حق ندارد در مورد آن تصمیم بگیرد مگر خود فرد.اگر کسی بیش از اندازه تعیین شده درآمد داره دولت آنها رو شناسایی کند و مالیات آن را بگیرد. درتمام دنیا همینطور است هرکه درآمد بیشتر میگیرد مالیات بیشتر پرداخت میکند
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    2 1
    بودن این آقا در این سمت مهم عین بی عدالتی است چرا که نه تجربه داشته نه تخصص پس انتظار عدالت امر باطلی است
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    2 0
    یک دوست پارسال مبلغی پول به حساب کسی واریز کرده برای فرار از مالیات حالا گردش حساب داشته و مشمول یارانه نشده
  • ناشناس IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 0
    هرگونه افزایش قیمت،باعث گرانی دربقیه اجناس وموادغذایی میگردد،هزینه های واریزی مربوط به شارژساختمان را هم شمانوعی گردش مالی به حساب آورده اید،این چه عدالتیه
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 0
    همان بهتر بود مبلغ یارانه از اول حذف میشد و کوپن داده میشد آن هم با کارت ملی و سرمایه داران زحمت منتظر ماندن در صف را نداشتند.
  • واقع بین IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 0
    سلام، متأسفم که با سیستم رابین هودی ملت رو اسیر کردیم ، در شرایطی که روی میلیاردها دلار ثروت نشسته ایم و نمی‌توانيم حق خود را مطالبه کنیم.
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 0
    مبلغ یارانه را بهتره به بدون در نظر گرفتن وضعیت مالی صاحب سرپرست به تفکیک به حساب نفرات اعضای خانواده واریز میشد آنهم بصورت کالا برک با کد ملی .
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    4 0
    آقای وزیر ،اگر بقول جنابعالی ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بین یارانه بگیران یعنی ۷۰ میلیون نفر تقسیم شود سهم هر نفر درماه بالای ۴۷۰۰۰۰تومان می‌شود نه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان .تازه آنهم با حذف یارانه های قبلی.
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    2 0
    سلام جناب وزیر مسولین در برنامه تلویزیونی انتخابات می فرمودند اگه یارانه 4200 تومانی قطع کنیم به هر ایرانی تقریبا 20 میلیون به بالا سهم تعلق میگیرد کجا ان وعدها در ضمن اگر خدایی ناکرده برای مملکت اتفاقی پیش بیاید که مردم باید درمقابل دشمن ایستادگی کنند به نظر شما همین افرادی که به انها یارانه نمی دهید نمی گویند باید افرادی که یارانه بگیر بوده اند باید بروند و از کشور دفاع کنند
  • جعفری US ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    جهيزيه.200 مليوني كه شما برأي يك جانباز تعريف كرديد.واقعا كمر.شكنه.حالا دنبك كردش.حساب كدومه.بشر
  • حسینی IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    2 0
    خط کشی مردم دور از عدالت است باید به همه مردم ایران یارانه پرداخت بشود خود فرد بابد تصمیم بگیرد
  • حمید IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    مردم سوراخ دعا رو گم کرده اند. معنی عدالت عوض شده....