پس از چندین هفته کاهش مداوم در ماه‌های مارس و آوریل، میانگین قیمت بنزین در ایالات متحده در ماه مه به شدت افزایش یافته است.

بنزین

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت موتور۱، طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA)، میانگین قیمت ملی بنزین درجه معمولی در حال حاضر ۴.۳۳ دلار برای هر گالن (۳.۷۸۵) لیتر است؛ یعنی حدود ۱.۰۵۶ دلار برای هر لیتر. این یک رکورد جدید محسوب می‌شود که از رکورد قبلی ۴.۳۲ دلاری که در ۱۴ مارس ۲۰۲۲ ثبت شده بود، فراتر رفته است.

این خبر برای دیزل که به ۵.۶۲ دلار در هر گالن رسیده، بدتر خواهد بود و بله، این نیز یک رکورد است. این ۱۲ سنت بیشتر از رکورد قبلی ۵.۵۰ دلاری است که هفته گذشته ثبت شد.

توجه به این نکته ضروری است که EIA اطلاعات را به‌صورت هفتگی منتشر می‌کند. به این ترتیب، جدیدترین داده‌ها از ۹ مه (۱۹ اردیبهشت) منتشر شده است، اما احتمالا قیمت‌ها در به‌روزرسانی بعدی حتی بالاتر هم خواهند رفت.

گران‌ترین مناطق همچنان ایالت‌های غربی هستند؛ به ویژه کالیفرنیا که قیمت بنزین آن ۵.۸۷ دلار است. مرکز ایالات متحده پایین‌ترین قیمت‌ها را با میانگین نزدیک به ۴.۰۰ دلار ارائه می‌دهد. در حال حاضر، ایالت جورجیا با ۳.۹۵ دلار ارزان ترین بنزین را دارد. تنها ایالت دیگر که بنزین در آن کمتر از ۴ دلار قیمت دارد، کانزاس است؛ ۳.۹۹ دلار در هر گالن.

کد خبر 676357

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha