معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هنگام بازگشت از گفت‌وگوهای تهران که خوب و رو به جلو بوده است، در آلمان مورد بازداشت موقت قرار گرفت و تلفن‌های همراهش ضبط شد.

مورا

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: این اتفاق گویای نکات مهمی در پشت پرده ماجراست. انریکه مورا در توئیتی نوشت که هیچ توضیح روشنی به او درباره این ماجرا نداده‌اند. او همچنین نوشت که این اقدام نقض کنوانسیون وین مبنی بر مصونیت دیپلمات‌ها است.

این اتفاق در حالی رخ داده که لابی صهیونیستی در بخشی از دستگاه‌های امنیتی آلمان نفوذ خوبی دارد و برخی از گزارش‌های سرویس‌های امنیتی این کشور که به طور اختصاصی در رسانه‌های اسرائیلی و درباره موضوع ایران منتشر شده‌اند، در کنار سایر شواهد، چنین گزاره‌ای را تأیید می‌کنند. اما جالب آنجاست که در شرایطی که وی در فرودگاه تحت بازداشت موقت بوده است، توئیتی انتقادی علیه ایران منتشر می‌کند. یورونیوز در این خصوص نوشته است: «مورا دقایقی بعد و در حالی که ظاهراً همچنان مشکل او در فرودگاه فرانکفورت آلمان حل نشده، در توئیت دیگری نوشته که در تهران بر لزوم توقف اعدام احمدرضا جلالی، شهروند ایرانی سوئدی که جمهوری اسلامی به اتهام جاسوسی او را دستگیر و زندانی کرده، تأکید کرده است!»

این اقدام نامتعارف در حالی است که تاکنون کمتر مواضعی مخرب و همچنین مربوط به مسائل داخلی ایران توسط مورا اتخاذ و رسانه‌ای شده و او بشدت تلاش دارد تا راه حلی برای رسیدن طرفین به توافق را ساماندهی کند. ایرنا نیز در تحلیل این موضوع نوشت: «به نظر می‌رسد رژیم و لابی صهیونیستی که مثل سابق با هرگونه پیشرفت در گفت‌وگوها مخالف و از آن نگران بوده است، قصد مانع تراشی در روند گفت‌وگوها را دارد و در این مسیر از هیچ تلاش و اقدامی فروگذار نیست.»

توضیح مبهم و عجیب آلمان

اما سخنگوی وزارت کشور آلمان توضیحات بشدت مبهمی را درخصوص این موضوع ارائه داد. به نوشته رویترز این سخنگوی وزارت کشور آلمان روز جمعه به خبرنگاران گفت: «چیزهای زیادی می‌توانند دلیل این حادثه باشند، از جمله مسائل مرتبط با پرواز یا مسیر سفر و حادثه پیش آمده ممکن است لزوماً به خود شخص ارتباطی نداشته باشد!»

ماجرای فرودگاه فرانکفورت در سایه نفوذ رژیم صهیونیستی در آلمان در کنار توئیت مشکوک مورا درخصوص آزادی جاسوس رژیم صهیونیستی آن هم در همان شرایط بازداشت موقت و پس از مذاکرات موفق با تهران، گمانه‌زنی‌ها در ارتباط با دستپاچگی و آشفتگی لابی صهیونیستی و جبهه مخالف با توافق در وین را بشدت افزایش داده است.

کد خبر 676261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    1 2
    ننگی تاریخی در پرونده کشوری مثل المان در دم تکان دادن برای کشوری مثل اسراییل !
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    3 0
    اقدام غیر متعارف آلمان برعلیه دیپلمات ار‌وپایی که در حیطه وظایفش نبوده، بسیار شگفت انگیز است. آلمان به کدام سمت می رود؟. دیپلمات های ایران قبل از رفتن به آن کشور باید به آن کشور التیماتوم دهند. دیپلمات های ایران در آن کشور امنیت ندارند.