شهردار تهران با بیان اینکه نگاه اقتصادی به شهر، آسیب‌های زیادی به آن زده است، گفت: ما می‌خواهیم این رویکرد را تغییر دهیم و نگاه تک بعدی به تهران نداشته باشیم.

علیرضا زاکانی - شهردار تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر،علیرضا زاکانی در پیش نشست اختتامیه مهرواره ملی هوای نو که در هتل لاله برگزار شد، اضافه  کرد: در تهران با تغییر رویکرد وارد شده‌ایم و رویکرد جدید ما رویکرد انقلاب اسلامی است که انسان را در واقع خلیفه الله بر روی زمین می‌داند.

او افزود: در جامعه‌ای که انسان را اینگونه نمی‌بیند نگاه اقتصادی مبنای امور است ولی با رویکرد جدید انقلابی مبنای اصلی فرهنگ بوده و هست.

زاکانی بیان کرد: تهران را کلان‌شهر الگوی جهان اسلام می‌دانیم که برای رسیدن به آن باید پوست‌اندازی کند. در واقع هم در هویت کالبدی و معماری و هم در بحث معنوی برای نشان‌دادن یک سبک زندگی ایرانی اسلامی به این تغییر نیاز دارد.

او عنوان کرد: در هویت جدید به سمتی می‌رویم که همه مجموعه‌های اثرگذار در آن سهیم باشند و طبعا نقش هیئت‌ها در این رویکرد بسیار ویژه و اثرگذار است که برنامه‌های ویژه‌ای هم برای آن داریم.

شهردار تهران با بیان اینکه در مدیریت مشارکتی‌مان سطوح مختلفی را تعریف کرده‌ایم که یکی از آنها ایجاد قرارگاهی است که مسئولین و متولیان دستگاه‌های مختلف را آنجا دور هم جمع کنیم تا با کمک یکدیگر کار راه بیاندازیم، گفت: یک سطح دیگر استفاده از نخبگان و رفع نیازهای یک شهر با همفکری آنها است  که یک بخش آن حول مطالعات نظری است که خروجی آن برای استفاده کل کشور می‌تواند باشد.

او افزود: بخش دیگر کمک به کارکردهای روزمره و نوآوری‌ها برای ایجاد اثرات جدی در برنامه‌ها و مدیریت شهری است که بالتبع در این بخش‌ها یکی از موثرترین‌ها همین مسئولان و موثرین حوزه هیئت است که می‌توانند مفید باشند. در سطح محلی نیز ما یک همبستگی را بین مردم هیئت و مساجد می‌خواهیم داشته باشیم و ۵۲ برنامه به واسطه آن اجرا کنیم.

زاکانی ادامه داد: ما در سه سطح می‌توانیم همکاری‌هایمان را بیشتر کنیم که یکی از آن‌ها بحث نیازها است که دوستان حاضر در جامعه هیئت در بحث نیازسنجی می‌توانند ما را کمک کنند.

شهردار تهران تصریح کرد: هدف ما این است که شهرداری را از یک نهاد خدمتگذار صرف به یک نهاد خدمتگذار فرهنگی اجتماعی تبدیل کنیم که قطعاً هیئت‌ها به عنوان همکار می‌توانند کمک‌کننده این موضوع باشند.سطح بعدی سطح پشتیبانی است و ما همین جا اعلام می‌کنیم که قطعاً در سطح شهر هر هیئتی کار خوب و تأثیرگذار انجام دهد ما به عنوان پشتیبان در حد توان خودمان آن‌ها را یاری می‌کنیم.

شهردار تهران با هیئتی خواندن خود و اینکه خودش را از خانواده هیئت می‌داند افزود: جامعه نیاز به یک حیات اجتماعی دارد که در آن قطعاً نقش هئیت‌ها خیلی پر رنگ است. هیئت‌ها می‌توانند منتقل کننده تجربه‌ای ساختارمند برای انقلاب اسلامی باشند. 

کد خبر 676161

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha