عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:

مجلس آمادگی دارد با ارائه لایحه از سوی دولت، موانع و مشکلات قانونی موجود در سرمایه‌گذاری بخش گردشگری کشور را برطرف کند.

به گزارش روابط عمومی معاونت سرمایه‌گذاری و طرح‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، ستار هدایت خواه گفت: با توجه به اهداف قانون برنامه چهارم، باید کارهای جدی تری برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری کشور انجام شود.

وی، زمینه‌سازی‌‌های دولت برای تشویق ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری کشور را مؤثر دانست.

هدایت خواه، با مثبت ارزیابی کردن برگزاری دومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری کشور خاطرنشان کرد: در این همایش‌ها باید به جای پرداختن به بحث‌های کلی از قبیل اهمیت و ضرورت سرمایه‌گذاری که از بدیهیات است، راهکار عملی ارائه دهیم.

به‌طوری که هم ظرفیت‌ها را به درستی به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم و هم تسهیلات و امتیازاتی که از نظر قانونی و طبیعی در کشور وجود دارد را تبیین کنیم تا زمینه برای جذب سرمایه‌گذار فراهم شود.

وی تاکید کرد: در این همایش‌ها همچنین باید ضمن چاره‌اندیشی برای رفع موانع، موارد را به مجلس یا دولت منعکس کرد تا هر کدام از نمایندگان در حوزه فعالیت خود نسبت به رفع موانع اقدام کنند.

وی، با بیان اینکه باید با اقدامات عملی، این همایش‌ها را از حالت صوری و تشریفاتی خارج کنیم گفت: در این همایش‌ها باید حمایت‌هایی که سیستم بانکی کشور می‌تواند از این بخش داشته باشد به‌طور مشخص عنوان شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، پیچ وخم‌های اداری از جمله صدور مجوز از سوی سازمان‌هایی مانند محیط زیست و منابع طبیعی و روند اعطای تسهیلات را از مهم‌ترین دلایل عدم‌تمایل ورود سرمایه‌گذاران در این بخش دانست.

هدایت خواه، با اعلام اینکه در مجلس اقداماتی برای تسهیل کار سرمایه‌گذاران صورت گرفته افزود: ما با واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران، تکالیفی را به سازمان جنگل‌ها  و مراتع و  شهرداری‌ها اعلام کردیم اما متأسفانه در مرحله اجرا به‌دلیل عدم‌نظارت بر قوانین و مقررات به اجرا در نمی‌آید، بنابراین سرمایه‌گذار قادر به سرمایه‌گذاری نیست.

کد خبر 67616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز