شهردار تهران با بیان اینکه قرار است محوطه مجموعه جنگ افزارسازی وزارت دفاع در خیابان پیروزی به فضای سبز عمومی تبدیل شود، گفت: این محوطه ۱۱ هکتار وسعت دارد و تا سه ماه آینده تحویل شهرداری خواهد شد.

علیرضا زاکانی

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در حاشیه همایش پیاده‌روی خانوادگی که به مناسبت هفته سلامت در بوستان جوانمردان با حضور شهروندان تهرانی در روز جمعه ۲۳ اردیبهشت برگزار شد، با اشاره به اهمیت بحث سلامت در جامعه و توجه شهرداری به آن گفت: سلامت روحی، روانی و جسمی و در کنار آن سلامت فردی و جمعی در جامعه برای ما بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین در ابتدای این دوره مدیریت شهری، با توجه به همه گیری ویروس کرونا، ایجاد یک حرکت فراگیر در مقابله با کرونا را در شهرداری پیگیری کردیم و در کنار وزارت بهداشت کار این مقابله را آغاز کردیم. 

زاکانی ادامه داد: این مسیر ادامه دارد و با تقویت ورزش عمومی در شهر هم انسجام اجتماعی، وحدت و پیوستگی جمعی و هم تقویت اراده در جهت پیشبرد اهداف انقلاب را دنبال می کنیم. امیدواریم همه ما این افق‌های روشن را داشته باشیم.

شهردار تهران در ادامه در جمع خبرنگاران درباره بی‌فایده بودن طرح ترافیک برای کاهش ترافیک تهران توضیح داد: راه حل این مشکل توسعه حمل و نقل عمومی است و توجه ما در شهرداری نیز به این است که به سرعت حمل و نقل عمومی را در شهر سامان دهیم. 

افزایش یک هزار و ۵۰۰ هکتار به فضای سبز تهران

زاکانی در ادامه به افزایش یک هزار و ۲۵۰ هکتار به فضای سبز پیرامونی تهران در چند ماه اخیر اشاره کرد و گفت: برای ما ایجاد فضای سبز و تنفس‌گاه تهران مهم است و تلاش می‌کنیم سالانه ظرفیت فضای سبز پیرامونی و متن شهر را افزایش دهیم.

او ادامه داد: امسال افزایش یک هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز برای اطراف تهران را در کنار توجه به رونق و توسعه بوستان‌های درون شهری مدنظر داریم؛ در این راستا توافق برای تحویل محوطه جنگ افزارسازی متعلق به وزارت دفاع دنبال کردیم که ۱۱ هکتار در خیابان پیروزی تبدیل به فضای سبز عمومی می‌شود؛ این فضا تا سه ماه آینده تحویل شهرداری خواهد شد تا رونق فضای سبز و توجه به هوای پاک در تهران را پیگیری کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه در غرب تهران نیز توسعه فضای سبز و ایجاد مراکز تفرجگاهی برای ما مهم است؛ افزود: در دره فرحزاد در مناطق ۲ و ۵  جنبه پاکسازی این رود دره را دنبال می‌کنیم؛  در کنار آن در ماه‌های آینده فاز سوم بوستان نهج البلاغه را بالای نیایش خواهیم داشت. همچنین تلاش می‌کنیم مناطق گردشگری و تفرجگاهی مانند کوهسار را در شهر تهران توسعه دهیم.

کد خبر 676138

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha