در واشنگتن تلاش‌هایی برای تسریع کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین از طریق کنگره صورت گرفته، اما با یک مشکل بزرگ مواجه شده است.

سنا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان ارشد سنا در نمایش نادری درباره بزرگ‌ترین بسته چند دهه اخیر  به کی‎یف توافق کردند.

اما یکی از سناتورها به نام رند پل جمهوریخواه از کنتاکی، به تنهایی اواخر روز پنجشنبه ماجرا را به تعویق انداخت.

پل که از لحاظ تاریخی با هزینه‌هایی درخصوص کمک‌های خارجی مخالف بوده است، از حمایت از این پیشنهاد که نیاز به حمایت متفق‌القول داشت، خودداری کرد. او خواستار تغییر این قانون است تا یک مقام مسئول بر مخارج درگیری نظارت کند.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، گفت: «اگر سناتور پل بر خواسته‌های بی‌ملاحظه‌اش پافشاری کند،  تنها کاری که انجام می‌دهد این است که به تنهایی کمک‌های مورد نیاز اوکراین را به تأخیر خواهد انداخت.»

از سوی دیگر، لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس از رهبران جهان خواسته است تا با اعمال تحریم‌های بین‌المللی بیشتر علیه روسیه و ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین، به فشار بر ولادیمیر پوتین ادامه دهند.

تراس در گفت‌وگو با خبرنگاران در نشست وزرای خارجه گروه ۷ در آلمان، خواستار تدارکات نظامی بیشتر به اوکراین برای کمک به این کشور در دفاع از روسیه شد.

او در این خصوص گفت: «در این زمان بسیار مهم است که ما با ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین و با افزایش تحریم‌ها، فشار بر ولادیمیر پوتین را ادامه دهیم.»

وزرای خارجه گروه ۷ در سه روز گذشته در آلمان برای گفت‌وگو در مورد جنگ در اوکراین و تأثیرات آن، به ویژه افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی در سراسر جهان ملاقات کرده‌اند.

کد خبر 676113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha