مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

بیش فعالی در برخی موارد که خردسال لجباز شده و به هیچ کدام از خواسته های والدین توجه نمی کند؛ رخ می دهد. اگر برای رفع این مشکل امکان مراجعه حضوری به روانشناس را ندارید؛ می توانید از مشاوره تلفنی کودکان بیش فعال به صورت رایگان استفاده کنید.

مشاور تلفنی کودک بیش فعال و راه های درمان

 معمولا مشاور در طی صحبت به شما راهکارهایی برای کمتر شدن میزان تحرک در کودک ارائه می دهد. در صورت لزوم در جلسات بعدی مشاوره تلفنی می توانید شرکت کنید.

راهکارهایی برای کمتر شدن تحرک در کودکان بیش فعال

درمان اختلال بیش فعالی از یک کودک به کودک دیگر متفاوت است. به همین علت برای درمان اختلال بیش فعالی قبل از انجام هر کاری با متخصصین این امر مشورت های لازم را انجام دهید. در بحث درمان ضروری ترین و مهم ترین نکته، داشتن اطلاعات کافی درباره کودکان مبتلا به بیش فعالی است. والدین و مشاوران نقش کلیدی و اساسی را در این مورد ایفا می کنند. شما برای ارتباط بهتر و سریع تر با مشاوران می توانید از مشاوره تلفنی برای کودک بیش فعال خود استفاده کنید.

درمان اختلال بیش فعالی با استفاده از مشاوره تلفنی

معمولا برای درمان بیش فعالی کودک می توانید از مشاوره و ارتباط به صورت رایگان با متخصصان این امر بهره بگیرید. در ابتدای مشاوره متخصص در مورد رژیم غذایی کودک از والدین سوال می کند و مطابق با سن کودک برای او رژیم غذایی متناسبی را تنظیم می کند. به طور معمول این رژیم شامل پرهیز از شکر و کافئین می شود. کافئین موجب افزایش ترشح هورمون اندورفین در بدن شده و میزان فعالیت کودک را افزایش می دهد.

راهکارهایی برای کمتر شدن تحرک در کودکان بیش فعال

روند مشاوره برای کودک بیش فعال به چه صورت است؟

زمانی که برای مشکل کودک خود با مشاور تماس می گیرید به طور معمول متخصصان از شما سوالاتی درباره تاریخچه خانوادگی فرزندتان سوال می کنند. این سوالات به روانشناس بهتر کمک می کند تا میزان اختلال بیش فعالی در کودک را تشخیص داده و برای درمان بهتر شما را راهنمایی کند. معمولا این سوالات روند مشاوره را با سرعت بیشتری انجام می دهد.

مراحل اصلی در روند مشاوره تلفنی

وقتی مراجع با یک مرکز مشاوره تماس می گیرد بانک اطلاعاتی فرد در مرکز مشاوره ثبت و ذخیره می شود. در مرحله بعدی مشاور در مورد اطلاعات شخصی از شما سوال کرده و به آنالیز این اطلاعات می پردازد و راهکارهایی را در مورد حل مشکل به شما ارائه می دهد. مشاور برای ادامه روند بهتر درمان مراجع را به شرکت در جلسات بعدی درمان و حل کامل مشکل او دعوت می کند. مشاوره تلفنی راحت ترین و آسان ترین روش برای دسترسی همه افراد در سراسر کشور با حداقل هزینه برای مراجع است.

مزایای روش مشاوره تلفنی نسبت به مشاوره حضوری

مشاوره تلفنی نسبت به مشاوره حضوری هزینه کمتر و به صرفه تری را به همراه دارد و در هر ساعت از روز امکان دریافت مشاوره بدون وقت قبلی برای مراجع وجود دارد. همچنین فرد می تواند از سراسر کشور با مشاور تماس گرفته و مشکل خود را با او در میان بگذارد. طبق نظرسنجی که در چند سال اخیر با مراجعین انجام شد، افراد برای صرفه جویی در وقت و هزینه خود مشاوره تلفنی را به مشاوره حضوری بیشتر ترجیح دادند. معمولا به دلیل ارزان قیمت بودن مشاوره تلفنی میزان تمایل مراجعه برای رفع کامل مشکل خود و دریافت مشاوره های بعدی بیشتر می شود.

توانایی تشخیص درست بیماری کودک در مشاوره تلفنی

مشاوره در زمینه کودکان نیاز به تجربه و تبحر کافی دارد، کسانی که در بحث مشاور کودکان مشغول به فعالیت هستند باید نسبت به افکار و رفتارهای کودک آشنایی کامل داشته باشند تا بتوانند اختلالات مختلف را در کودکان سریعتر شناسایی و درمان کنند. کسانی که امکان دسترسی به مشاور کودک را ندارند می توانند از مشاوره تلفنی کودک استفاده کنند. مشاوره تلفنی پیمودن این مسیر را برای والدین این کودکان هموار تر و آسان  می کند. علاوه بر این، روند درمان کودک سریع تر صورت می گیرد.

تفاوت مشاوره تلفنی و حضوری

امروزه مشاوره به دو صورت حضوری و غیرحضوری انجام می گیرد. مشاوره حضوری با مراجعه بیمار به مطب روانشناس و صحبت به صورت رو در رو انجام می شود. معمولا مشاوره حضوری به خاطر هزینه های بالایی که دارد؛ مورد انتخاب و در توان تمام افراد جامعه نیست که تمام جلسات آن را شرکت کنند. اما مشاوره تلفنی به صورت غیرحضوری و با هزینه کمتری نسبت به مشاوره حضوری انجام شده که بیشتر افراد جامعه با توجه به هزینه های سرسام آور آن بیشتر مشاوره تلفنی را انتخاب می کنند.

هزینه مشاوره تلفنی نسبت به مشاوره حضوری

راحتی و سهولت جلسه برای مراجع در مشاوره تلفنی

در مشاوره تلفنی مراجع با استفاده از یک دستگاه تلفن و در مکانی خلوت و آرام شروع به صحبت با روانشناس می کند. اما در مشاوره حضوری شما باید برای رسیدن به مطب ترافیک سنگین جاده را تحمل کرده تا به مطب برسید و بعد از آن در مطب پزشک باید منتظر رسیدن نوبت خود شوید تا به ملاقات پزشک بروید تمام این کار برای مراجع سخت و طاقت فرسا است و زمان طولانی را باید صرف آن کند.

هزینه مشاوره تلفنی نسبت به مشاوره حضوری

مشاوره حضوری هزینه بیشتری نسبت به مشاوره تلفنی دارد. این هزینه دو الی سه برابر مشاوره تلفنی است. افراد بیشتر ترجیح می‌ دهند که به جای صرف این هزینه سنگین و مراجعه حضوری به مطب پزشک از مشاوره تلفنی استفاده کنند. در کنار هزینه های مشاوره حضوری برای مراجع، هزینه های اضافی دیگری هم وجود دارد که شامل موارد احتمالی دیگر و هزینه های رفت و آمد به مطب پزشک می شود.

اما در مشاوره تلفنی مراجع تنها حق ویزیت و هزینه تلفن را پرداخت می کند. هزینه های مشاوره تلفنی برخی مراکز روی خطوط قبض تلفن مراجع اعمال می شود. بعضی از مشاوره های خصوصی نیز قبل از انجام مشاوره به صورت کارت به کارت این هزینه را دریافت می کنند.

مراجع ارتباط بهتری در مشاوره تلفنی با روانشناس برقرار می کند

به طور کلی مراجع در مشاوره تلفنی راحت تر با روانشناسی ارتباط برقرار می کند و نگران اتمام زمان مشاوره نیست، افرادی که مشکل جسمی داشته و امکان مراجعه حضوری به مطب پزشک را ندارند مشاوره تلفنی بهترین انتخاب برای این افراد است. امروزه مشاوره تلفنی به دلیل ارزشمند شدن وقت افراد طرفداران بیشتری پیدا کرده و افراد زیادی از طریق مشاوره تلفنی با روانشناس مشکل خود را در میان گذاشته و برای رفع این مشکل راهکار دریافت می کنند.

سوالات متداول

۱-مشاوره تلفنی چه مزایایی دارد؟

با مشاوره تلفنی می توان در زمان و سرمایه صرفه جویی کرد. همچنین مشکلاتی مانند ترافیک و مشکلات رفت و آمد وجود ندارد.

۲-اولین قدم در روند مشاوره تلفنی کودک بیش فعال چیست؟

وقتی مراجع با یک مرکز مشاوره تماس می گیرد بانک اطلاعاتی فرد در مرکز مشاوره ثبت و ذخیره می شود.

۳- در مشاوره تلفنی چه روش های درمانی ارائه می شود؟

در ابتدای مشاوره متخصص در مورد رژیم غذایی کودک از والدین سوال می کند و مطابق با سن کودک برای او رژیم غذایی متناسبی را تنظیم می کند.

منبع

کد خبر 675781

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha