وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: قیمت کالاهای اساسی و مشتقات آن‌ها در جلسه امروز نهایی خواهد شد و رسما به اتحادیه‌ها و اصناف اعلام می‌شود.

سید احسان خاندوزی - وزیر امور اقتصادی و دارایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احسان خاندوزی افزود: برای جلوگیری از افزایش قیمت سایر کالاها و اینکه افزایش قیمت‌ها با قاعده و ضوابط کنترل شده باشد، از پیش وزارت صمت مکلف شده هم برای این کالاها و هم برای مشتقات این اقلام قیمت‌گذاری کند که در جلسه امروز نهایی خواهد شد و رسما به اتحادیه‌ها و اصناف اعلام می‌شود.

با توجه به اینکه این سیاست، ابعاد مختلفی دارد دولت قبل از اینکه وارد تغییر یارانه کالاهای اساسی و ارز ترجیحی شود، برای سایر کالاهایی که در ادامه این سیاست تحت تاثیر قرار میگیرند، برنامه ریزی کرده است.

وزرا از دو هفته پیش مصوباتی را در حوزه مسکن، خودرو، بهداشت و درمان و ... آورده بودند مبنی بر اینکه افزایش قیمت‌ها بر روی سایر کالاها از طریق سیاست‌های خنثی کننده، جبران شود.

اقلامی که نحوه پرداخت یارانه آن‌ها تغییر کرده و مشمول افزایش قیمت‌ها شده‌اند، اقلامی هستند که برخی کالاهای مشتقه دارند که با افزایش قیمت آن‌ها، این مشتقات نیز به لحاظ اقتصادی باید تغییر قیمت متناسب داشته باشند.

کد خبر 675735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha