وزیر نفت گفت: با اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها، بنزین گران نمی‌شود.

جواد اوجی - وزیر نفت دولت سیزدهم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر نفت گفت: با اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها، بنزین گران نمی‌شود.

جواد اوجی افزود: در طرح جدید دولت برای توزیع عادلانه یارانه‌ها، بحثی درباره افزایش قیمت بنزین نیست. همان‌طور که رئیس جمهور اعلام کرد، هیچ‌گونه تغییر قیمتی در نان، بنزین و دارو نخواهیم داشت.

دیشب ستاد مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها نیز در اطلاعیه شماره یک خود اعلام کرد: اصلاح و متناسب سازی قیمت کالاهای اساسی بنا به پیشنهاد سازمان حمایت و تصویب ستاد تنظیم بازار بوده و هرگونه افزایش قیمت، بدون رعایت ضوابط و تصویب این ستاد ممنوع است.

کد خبر 675725

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 0
    جناب آ قای وزیر فرصت خوبیست برای اطلاع رسانی مهم به جنابعای.کلیه محاسبات امکان سنجی بخش مربوط به پالایشگاهها که در شرکت ملی مهندسی زیر مجموعه معاونت پالایش صورت میگیرد بر پایه مفروضاتی نا درست و فقط برای دریافت مجوز شروع کار است. بعنوان مثال، بازاریابی برای فروش محصولات بویژه بخش مربوط به " ته بشکه" یا ۳۵ در صد نفت خام ، کاملا مخدوش و در این محاسبات از مد نظر خارج است. همین موضوع این محاسباط را بی ارزش می نماید. خواهشمند است از بکار گیری " بعداً یکارش میکنیم " جلوگیری فرمایید.
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 0
    آقای اوجی بنده کارشناس فرایند و نفت خام هستم. خواستم موضوع مهمی را بصورت یک پیشنهاد به اطلاع برسانم. در اروپا و امریکا و کانادا با نفت کوره ای که در پالایشگاهها یشان تولید میشود ، چکار میکنند؟ بهترین نفت خام برنت دریای شمال است که ۳۰درصد نفت کوره تولید میکند. آیا تبدیل به مواد سبک میکنند؟ کجا ؟ آدرس بدهید. آنها این نفت کوره را در نیروگاههای برق میسوزانند. وبرای So2 تولیدی از تکنولوژی نوین So2 scrubber در خروجی کوره ها بهره میبرند. ما چرا این کار را نکنیم؟ بر طبق کدام مطالعه کارشناسانه زنگنه دستور داد نیروگاها گاز سوز شوند. ایا این مطالعات را دارید. گاز میتواند تا هر زمان بصورت سرمایه بماند. اما وقتی نفت خام وارد هر پالایشگاهی شد بدون تردید با ۳۵درصد نفت کوره روبرو هستید که ،جناب وزیر، تکنولوژی ""اقتصادی"" برای تبدیل آن به مواد سبک در دنیا وجود ندارد. اگر هست بگویند کجا؟لطفا به مدارک پالایشگاه شازند اراک، اگر پیدا کردید بنگرید. خواهید دید چه ستمی بر صنعت پالایشگاهی ما در زمان نعمت زاده، و مدیر عامل وقت شرکت ملی مهندسی وارد شد. لطفا ر زمینه این جایگزینی دستور تحقیق و مطالعه صادر فرمائید.
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 2
    الان چون نفت خریدار نداره، بنزین ایران هم کم ارزش شده. به این خطر هست که ماکارانی گرون میشه اما بنزین گرون نمیشه.