اسامی هیات داوران هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ معرفی شد.

پوستر جشنواره فیلم‌های ایرانی در زوریخ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، هیات داوران هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ در سه بخش فیلم‌های داستانی، مستند و فیلم کوتاه معرفی شدند.

در این دوره از جشنواره فیلم‌های ایرانی در زوریخ در بخش فیلم‌های بلند داستانی، داوران جشنواره را اشتفان هوپت کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه کننده مستقل سوییسی که سابقه دریافت جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطب‌های بخش پانورامای جشنواره برلین ۲۰۱۴ را در کارنامه دارد در کنار سوفیا روبیشونگ مدیر تولید و تهیه‌کننده سوییسی، دنیل ویگاند استادیار مطالعات سینما در دانشگاه زوریخ، هلن آشرلی روزنامه‌نگار و سردبیر مهم‌ترین مجله مربوط به زنان در کشور سوییس با نام «آنابل» و تامارا میلوشویچ کارگردان و مستندساز اهل کشور آلمان تشکیل می دهند.

در بخش فیلم‌های کوتاه جشنواره، ماتیلدا کاساری کارگردان جوان ۲۵ ساله سوییسی که سابقه ساخت چندین فیلم کوتاه دانشجویی را دارد در کنار آنا شیو مستندساز ۲۷ ساله سوییسی که به تازگی مستند «اِستر» را ساخته است و جولیوس ویگل فیلمساز آلمانی، فیلم‌های کوتاه فستیوال را داوری می کنند.

در بخش مستند بلند جشنواره نیز ژنی آلوشی مستندساز اهل کشور آلبانی، لوین ویت سینماگر ۲۸ ساله سوییسی که سابقه فیلمنامه‌نویسی و دستیاری کارگردان را دارد و خوآن رودریگز سالازار فیلمبردار کلمبیایی هیات داوران را تشکیل می دهند.

هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس به دبیری یدالله داج روز ۲۶ می (۵ خرداد) آغاز می‌شود و تا اول ژوئن ۲۰۲۲ (۱۱ خرداد ۱۴۰۱) ادامه می‌یابد.

کد خبر 675699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha