مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
۱ نفر

ماشین لباسشویی جز آن دسته از لوازم خانگی مهم است که شاید خیلی پر زرق و برق نباشد، اما به شدت کاربردی و ضروری است. شاید تا به امروز تنها از ماشین لباسشویی فقط به صورت روزانه استفاده کرده ولی نقش مهم آن را در نظر نگرفته باشید.

مشکلات رایج در ماشین لباسشویی

با کوچکترین خرابی و ماندن لباس‌ها در سبد لباس قدر این لوازم‌خانگی را بیشتر احساس خواهید کرد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با رایج‌ترین مشکلات ماشین لباسشویی آشنا کنیم تا در صورت دیدن این مشکلات آنها را حل کنید. با حل شدن مشکلات جزئی ماشین لباسشویی می‌توانید به بالا رفتن طول عمر آن کمک کنید. ما در این مطلب از آچار به دست قصد داریم شما را با مشکلات رایج در ماشین لباسشویی و دلایل آن بیشتر آشنا کنیم.

برخی از مشکلات رایج در ماشین لباسشویی

برخی از مشکلات رایج در ماشین لباسشویی:

مشکل آبگیری یکی از مشکلات رایج در ماشین‌های لباسشویی

در بسیاری از موارد مشکل آبگیری مربوط به وجود لباس‌های بسیار سنگین و زیاد است. اگر دستگاه شما به دلیل سنگینی و اضافه وزن نتواند به خوبی بچرخد، تعادلش از بین خواهد رفت و خشک شدن را متوقف می‌کند. همچنین اگر شما حوله سنگین و یا لباس‌های زمستانی در ماشین بیندازید و آنها در دستگاه گیر بکنند، می‌توانند روی سنسور تاثیر بگذارند. البته لازم به ذکر است که شاید هم مشکل آبگیری به دلیل سنگینی نباشد. برای تست بهتر است ابتدا دستگاه را خاموش و سپس وزن لباس‌های داخل ماشین را کم کنید و به تعادل برسانید و دوباره آن را امتحان کنید. پس از این کار اگر باز هم با مشکل آبگیری مواجه شدید احتمالاً یکی از مشکلات زیر اتفاق افتاده است:

  • قفل معیوب:

اگر قفل لباسشویی شما دچار مشکل شده باشد، در فرآیند دستگاه اختلال ایجاد خواهد شد. برای تست این موضوع ابتدا دستگیره را باز کنید تا صدای کلیک مانندی بشنویید. پس از این کار پلاستیک‌های اطراف قفل را نیز بررسی کنید تا خورده یا ساییده نشده باشد.

  • تسمه محرک:

برای اینکه تست کنید تسمه محرک ماشین به خوبی کار می‌کند یا خیر، درب دستگاه را باز کنید و سپس دیگ داخل آن را با دست بچرخانید. هنگامی که دیگ را به صورتی دستی می‌چرخانید باید به راحتی و بدون هیچ مقاومتی دور خودش بچرخد. در صورتی که گیری در چرخش احساس کردید، بدان معناست که باید تسمه تعویض شود.

  • سیستم تخلیه:

اگر دیگ ماشین لباسشویی دچار مشکل شود و قادر به تخلیه کردن آب نباشد فرآیند خشک شدن دچار مشکل خواهد شد. اگر ماشین را خاموش می‌کنید و همچنین آب را داخل دیگ می‌بینید این بدان معناست که سیستم تخلیه دچار مشکل است.

گرم نکردن آب:

در دستگاه جدید به نسبت قدیم همه‌چیز تغییر کرده و هنگامی که آب به خوبی گرم نشود شما خطا مشاهده خواهید کرد. اگر متوجه خطا نشدید، کد را با کدهای خطای دفترچه راهنما مطابقت دهید. بسیاری احساس می‌کنند میزان گرما را باید از روی بدنه احساس کنند و با احساس نکردن گرمای بدنه، می‌گویند دستگاه دچار مشکل شده است. اما گرم نشدن بدنه دلیلی بر معیوب بودن سیستم گرمایش نیست زیرا به طور کلی بدنه همه‌ ماشین‌های لباسشویی به خوبی عایق شده است.

وجود بوی بد روی لباس

معمولاً بسیاری از افرادی که از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنند تنها تمیز کردن لباس‌ها اهمیت می‌دهند و از تمیز کردن خود دستگاه غفلت می‌کنند. به همین دلیل کثیفی در درز ماشین‌های لباسشویی باقی خواهد ماند و لباس‌های پس از شست‌‎‌وشو نیز بوی بدی می‌گیرند. برای تمیز کردن ماشین لباسشویی شما می‌توانید از سرویس‌کاران ماشین لباسشویی کمک بگیرید. آچار به دست تمامی این خدمات را به شما ارائه خواهد داد. تمیزی ماشین لباسشویی نه تنها باعث تمیز ماندن و بو نگرفتن ماشین و لباس‌ها می‌شود بلکه طول عمر دستگاه را نیز بالا خواهد برد.

صدای زیاد

بسیاری از ماشین لباسشویی‌ها با وجود اینکه تازه خریداری شده‌اند، پس از مدتی کار کردن به سروصدا کردن میفتند. دلیل چیست و چرا اینگونه می‌شود؟ اگر در هنگامی شستن لباس‌ها ماشین لباسشویی‌تان به شدت صدا می‌دهد نباید آن را نادیده بگیرید. این موضوع می‌تواند دلایل مختلفی مانند فرسوده شدن یاتاق، فرسوده شدن پایه‌ها و در نتیجه نامتعادل شدن دستگاه، انسداد در مسیر آب و درام و وجود بار سنگین در دستگاه باشد.

خاموش نشدن دستگاه

یکی دیگر از مشکلات رایج در ماشین‌های لباسشویی خاموش نشدن دستگاه است. این مشکل می‌تواند چند دلیل باشد. اولین دلیل است است که تایمر روی دستگاه شما دچار مشکل شده است. دومین دلیل است که صفحه کنترل دچار اختلال شده که در این صورت دستگاه باز هم خاموش نخواهد شد.

باز نشدن شلنگ

باز نشدن شلنگ ماشین لباسشویی یکی دیگر از مشکلات رایج در ماشین است. شلنگ ماشین لباسشویی ممکن است در اثر زنگ خوردگی باز نشود. در این صورت شما باید ابتدا شیر خروجی را ببندید و دستگاه را روشن کنید تا فشار داخل شلنگ کاهش پیدا کند. سپس از یک اسپری ضد زنگ کمک بگیرید و کل اطراف شلنگ را با این اسپرس آغشته کنید. پس از آن یک پارچه دور شلنگ بپیچید و با کمک انبردست آن را باز باز کنید. در صورتی که بازهم نتوانستید این کار را انجام دهید از نیروهای متخصص کمک بگیرید.

باز نشدن شلنگ

ارائه خدمات آچار به دست

می‌توانید برای حل خرابی‌های ماشین لباسشویی خود از خدمات آچار به دست بهره ببرید تا در منزل تمامی مشکلات ماشین لباسشویی‌تان را حل کنند. برای این کار کافیست به سایت آچار به دست به نشانی https://acharbehdast.com  مراجعه کنید و سپس سرویس مورد نظر خود را که شامل نصب و نگهداری ماشین لباسشویی، تعمیر و سرویس لوازم خانگی، سرویس دوره‌ای و... است را ثبت کنید. پس از این کار نماینده مربوط به آچار به دست به سرعت در محل حضور پیدا می‌کند و کالای مورد نظر را تعمیر، نصب و یا سرویس می‌کند. در این صورت دیگر نیاز نیست برای پیدا کردن یک نمایندگی ساعت‌ها زمان بگذارید و در سایت‌های مختلف جستجو کنید تا نزدیکترین نمایندگی را پیدا کنید. با آچار به دست زمان را از دست نخواهید داد.

کد خبر 675680

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha