عضو شورای شهر تهران گفت: پس از گذشت سال‌ها هنوز شهروندان مناطق ۱۷ و ۱۸ به دلیل همجواری با خط راه‌آهن و عبور قطارهای تبریز و اهواز در رنج هستند.

حبیب کاشانی

به گزارش همشهری آنلاین، حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در مناطق ۱۷ و ۱۸ به دلیل عبور قطار تبریز و اهواز، مردم رنج می‌کشند، افزود: مردم بیش از سه دهه درگیر این مسئله هستند و ۱۳ هزار و ۵۰۰ پلاک از محروم‌ترین و مستضعف‌ترین مردم در این منطقه زندگی می‌کنند.

 او با بیان اینکه مردم این مناطق هزار شهید تقدیم به انقلاب کردند، افزود: حریم ۴۲ متری تهران تمام شد و راه آهن به زیر زمین انتقال پیدا کرد، اگر ساختمان‌های ۴۰ و ۴۵ متری را ادغام کنند به ۹۰ متر می‌رسد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اقدام‌های شهرداری در این رابطه، گفت: خانه‌های برخی افراد در حال تخریب است. بعضی از ساکنان با منازل زیر ۱۰۰ متر، برای ساخت و ساز اقدام کردند اما تنها توانستند مجوز ساخت ۲ طبقه را دریافت کنند. مردم این منطقه مشکل دارند و از رئیس جمهور می‌خواهم حالا که راه آهن منتقل شده مسئله حریم رفع شود.

او با اشاره به اینکه جلسه‌ای با شهردار تهران در خصوص هیأت تخلفات شهرداری داشتیم، گفت: قرار شد اصلاحاتی اتفاق بیفتد و توضیحات شهردار قانع کننده بود. دغدغه کارکنان برطرف خواهد شد البته برخی مواردی که مطرح شد سیاه نمایی است. کمیسیون مربوطه باید هرچه سریعتر جلسه‌ای را برگزار و این موضوع را به طور جدی پیگیری کند، هیچ توجیهی ندارد که مردم در سختی باشند و ما بی تفاوت از کنار مسائل بگذریم.

کد خبر 675442

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha