وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد جاماندگان یارانه گفت: در ستاد اقتصاد دولت مطرح شد که پایگاه رفاه ایرانیان در وزارت کار آماده شود و یک دهک پردرآمدی یا ۱۰ درصد جامعه که از یارانه کنار گذشته شده‌اند اگر شواهدی ارائه کنند و در صورت داشتن استحقاق می‌توانند جزو یارانه‌بگیران قرار گیرند و می‌توانند به سایت وزارت رفاه مراجعه کنند.

سید احسان خاندوزی - وزیر امور اقتصادی و دارایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، احسان خاندوزی در یک برنامه تلویزیونی با اینکه فرآیند پرداخت کمک معیشتی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی از شب گذشته شروع شده است، درباره جاماندگان یارانه گفت: در ستاد اقتصاد دولت مطرح شد که پایگاه رفاه ایرانیان در وزارت کار آماده شود. یک دهک پردرآمدی یا ۱۰ درصد جامعه که از یارانه کنار گذشته شده‌اند اگر شواهدی ارائه کنند در صورت داشتن استحقاق می‌توانند جزو یارانه‌ بگیران قرار گیرند و می‌توانند به سایت وزارت رفاه مراجعه کنند. 

وی افزود: از امروز اطلاعیه رسمی اعلام خواهد شد حتی میزان واریزی یارانه معیشتی و اینکه از چه زمانی قابل برداشت خواهد بود و به چه ترتیبی امکان اعتراض به حذف یارانه از پایگاه رفاه ایرانیان اعلام خواهد شد و اگر کسانی مستحق تشخیص داده شوند یارانه‌های قبلی برای‌شان جبران می‌شود.

خاندوزی ادامه داد: ۷۷ میلیون نفر از جمعیت کشور که گیرنده انواع یارانه در دولت‌های قبل بوده‌اند، این مبلغ را دریافت خواهند کرد که ۳۰ درصد جمعیت کشور یارانه ۴۰۰ هزار تومانی و ۶۰ درصد جمعیت نیز یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند. البته، ۱۰ درصد نیز بی نیاز از دریافت یارانه هستند.

وی افزود: این مبلغ یارانه یا کمک معیشتی که واریز آن شروع شده است، مجموع یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و یارانه جدید است و از ماه آینده تا پایان سال روند پرداخت یارانه به این شکل و مبلغ خواهد بود.  

وزیر اقتصاد در پاسخ به اینکه آیا این یارانه ۴۰۰ هزار تومانی به اضافه همان مبلغ یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی است؟ گفت: خیر، مجموع مبلغ یارانه دریافتی جدید با لحاظ شدن ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان، ۴۰۰ هزار تومان است.

خاندوزی بیان کرد که بسته تدابیر حمایتی دولت در زمینه‌های راه و شهرسازی، اجاره مسکن، بهداشت و درمان و پرداخت یارانه نقدی است. از خرداد همه پرداخت‌های یارانه‌ای و کمک معیشتی در قالب پرداخت یکباره واریز می‌شود.

وی افزود: منابع تسهیلاتی محدودیت‌هایی دارد، در قانون بودجه ۱۴۰۱ حجم زیادی از تکالیف تسهیلاتی برعهده بانک‌ها است، دولت ناچار بود از گروه‌هایی که نیازهای بیشتری دارد حمایت بیشتری انجام دهد.  

وزیر اقتصاد گفت: مثلا تسهیلات‌ مربوط به مسکن، متمرکز به گروه‌هایی است که طبق سامانه وزارت رفاه جزو دهک‌های پایین‌تر هستند. دهک‌هایی که کمتر از یک کیلوگرم گوشت در سرانه مصرف دارند و اقتضا می‌کند دولت حمایت بیشتری از اقشار ضعیف داشته باشد.

خاندوزی بیان کرد: دولت مسیر سخت را انتخاب کرد تا قدمی به توزیع عادلانه نزدیک‌تر شود. به ما می‌گفتند که برای همه دهک‌ها یارانه یکسان واریز انجام شود اما ما تلاش کردیم به عدالت نزدیک‌تر باشد، در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ فاصله طبقات زیادتر شده بود و امیدواریم سال‌ آینده وقتی شاخص نابرابری را می‌سنجیم فاصله کمتری داشته باشیم.  

خاندوزی گفت: بسیاری به دولت گفتند که چرا در ماه‌های ابتدایی دولت تصمیم به اصلاح نظام یارانه‌ها و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته‌اید، به نظر ما اقتصاد ایران بیش از این تاب ادامه برخی سیاست‌های غلط را ندارد و ما دولت مسئولیت پذیری هستیم که بیش از اینکه به فکر خوشنامی خودمان باشیم، به دنبال چند اصلاح اقتصادی با تدبیر هستیم.  

وی افزود: بیش از این ادامه دادن ارز ۴۲۰۰ تومانی را صلاح نمی‌دانستیم و بعد از ماه رمضان وارد اصلاح نظام یارانه و حذف ارز ترجیحی شدیم. امیدواریم با این اقدامات، در سال زراعی آینده سفره مردم به روغن وارداتی وابسته نباشد و بتوانیم دانه‌های روغنی در تولید داخل باشیم. همچنین، امیدواریم با این اصلاحات صف‌های کاذب شکل گرفته برای ارز ۴۲۰۰ تومانی و میزان هدر رفت منابع در کشور از بین برود تا در سال‌های دوم و سوم دولت شاهد برکات این اقدامات باشیم.  

تکمیل پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی تا امروز

وزیر اقتصاد با اشاره به پرداخت نقدی که شب گذشته انجام شد، گفت: این پرداخت تا امروز صبح تکمیل خواهد شد. از مجموع گندم مصرفی کشور ۸۱ درصد برای نان متعارف و سنتی و ۶ تا ۷ درصد برای نان‌های صنعتی و فانتزی و بقیه برای کالاهای دیگر استفاده می‌شود. البته در تهران سهم نان صنعتی ۱۹ تا ۲۰ درصد و نان سنتی ۸۰ درصد است، اما در برخی استان‌ها نان سنتی ۹۶ درصد و نان صنعتی حدود ۴ درصد است و متوسط کشور ۶ تا ۷ درصد است.

وی عنوان کرد: دولت مکلف است سفره ایرانیان را پاس بدارد و قدرت خرید مردم که ۸۱ درصد نان سنتی مصرف می‌کنند را حفظ کند، البته معتقدیم طرح نان به صورت مجزا  اجرا می‌شود و تأکید داریم که میزان پرداختی از جیب مردم حتی یک ریال اضافه نشود و رئیس جمهور  هم تأکید کرده است که قیمت نان افزایش نیابد و نظر مقام معظم رهبری نیز همین است.

جزئیات خرید نان با کارت بانکی 

وزیر اقتصاد گفت: خرید نان با کارت بانکی و در سیستم جدید انجام می‌شود که به قیمت قبلی خواهد بود. مثلاً نان سنگک مثل گذشته ۲ یا ۳ هزار تومان از کارت بانکی خریدار کم می‌شود، البته تعداد نان ثبت می‌شود که بدانیم چقدر از آرد خبازی تبدیل به نان شده و بقیه قیمت‌ آن به خبازی پرداخت می‌شود.

طبق گفته خاندوزی بعد از افزایش قیمت آرد انگیزه‌ای برای قاچاق نمی‌ماند و دولت برای جبران هزینه نانوا حلقه ماقبل آخر را یعنی نانوا را حمایت می‌کند. یعنی بخشی از پول نان از کارت مردم و قسمتی توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی افزود: همه کارت‌های بانکی تمام اعضای خانوار قابلیت خرید نان خواهد داشت و ما حداکثر تسهیل و روان‌سازی را انجام داده‌ایم البته در دوره آزمایشی در یک استان اجرا می‌شود و بعد به کل کشور تعمیم داده می‌شود.  

وزیر اقتصاد در مورد اثر سیاست اصلاح یارانه نان بر ضایعات گفت: بی‌تردید در کاهش ضایعات مؤثر خواهد بود و نوع مصرف بهینه خواهد شد. البته همه اتفاقات خوب و همه آرزوها با یک سیاست محقق نمی‌شود، بلکه باید اصلاح زیرساخت‌ها انجام شود، وگرنه سیاست کوتاه‌مدت قیمتی اگر با زیرساخت همراه نباشد دوباره به حالت قبل برمی‌گردد.

خاندوزی گفت: در برخی از دولت‌ها قیمت فلان حامل انرژی بالا رفت و گفته می‌شد مردم از خودروی شخصی استفاده نکنند اما زیرساخت حمل و نقل عمومی فراهم نبود و بعد از مدتی مردم به ماشین شخصی روی آوردند. یارانه ارز ترجیحی باید به دست مردم و یا حلقه ماقبل آخر برسد و شیرینی فساد و قاچاق آرد را کم کنیم.  

طبق گفته وزیر اقتصاد، قیمت نان، داروهای بیمه‌ای و بنزین تغییر پیدا نمی‌کند و سیاست‌ها را باید به ترتیب و با توالی دنبال کنیم.  

گرانی‌ها ناشی از تورم وارداتی است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: میزان افزایش قیمت‌ها در کالاهای اساسی از فروردین ماه سال جاری نسبت به روند قیمتی این کالاها در منطقه کمتر بود و ناشی از تورم وارداتی است. بعد از ماجرای جنگ اوکراین، بسیاری از کشورهای اروپایی در حال تجربه تورم‌های بی‌سابقه هستند. بنابراین، در این شرایط جهانی تصمیم گرفتیم که سفره مردم به این میزان تحت تاثیر سیاست‌های ارزی و واردات نباشد.  

طرفدار رهاسازی نرخ ارز نیستیم

وی با تاکید بر اینکه سیاست ارزی دولت با سیاستش برای مقابله با رانت ارزی متفاوت است، بیان کرد: حذف ارز ترجیحی به معنی رهاسازی اقتصاد و آزادسازی نرخ ارز نیست و دولت طرفدار رهاسازی نرخ ارز نیست. دولت نه تنها برای تامین کسری بودجه بلکه برای سایر هزینه‌های خود نیز به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نرفته است و به دنبال کسب درآمد در این زمینه نیستیم.  

وزیر اقتصاد ادامه داد: اگر دو یا سه سال پیش ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف می‌شد این حذف با هزینه کمتری انجام می‌شد.  

حمایت‌های مالی ادامه دارد 

خاندوزی درباره اینکه پرداخت یارانه‌ها و حمایت‌های مالی دولت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، گفت: برای اصلاح نظام یارانه‌ای کشور معتقد به پیش رفتن به صورت تدریجی هستیم. بنابراین، اگر بناست که این اصلاحات به صورت تدریجی اعمال شود، حمایت‌های مالی نیز به تناسب سیاست‌های اصلاح یارانه کشور ادامه خواهد داشت. البته، اگر بتوانیم همانند نان روند پرداخت یارانه را به صورت تخصیص به خود نان سنتی برای سایر کالاها هم ادامه دهیم، پرداخت حمایت‌ها در راستای حذف ارز ترجیحی و اصلاح نظام یارانه‌ای به این صورت خواهد بود در غیراینصورت، به شکل پرداخت نقدی حمایت‌ها صورت خواهد گرفت.  

وی افزود: اصلاح یارانه‌ها ادامه‌دار خواهد بود و نمی‌خواهیم حمایت دولت یکی دو ماهه باشد. از طرفی بودجه ما را مکلف کرده، از طریق کالابرگ معیشت مردم را جبران کنیم. مسئولیت آرد خبازی و نان سنتی برعهده وزارت اقتصاد است و ما به سمت کالابرگ برای نان می‌رویم و آن را به سایر کالاها تعمیم می‌دهیم.

کد خبر 675337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 117
  • نظرات در صف انتشار: 103
  • نظرات غیرقابل انتشار: 112
  • رضا IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    12 64
    میبایست تمام کالاها (خوراکی و غیرخوراکی و نفتی) باید در #بورس کالا عرضه و کنترل شوند. این اصلاح ساختار برای کشور است و به نفع ملت و حکومت خواهد بود.
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      22 6
      اگر مفهوم بورس رو می فهمیدین این فرمایش رو نمی کردی. بورس شامل ارزش گذاری بازار و البته صعود و نزوال و ... است . حجش شاخص هر سهم باعث بدبختی مردم در این وضع خواهد شد
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    25 18
    تورو خدا رسیدگی کنید چرا من که کارگر روز مزد ساختمانی هستم و مستاجر یارانه ۳۰۰ تومنی ریختن
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    35 14
    بایدپولداروفقیریارانه بگیرندپولدارمالیات بیشترمیدهد
    • ناشناس IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      35 5
      من سرپرست خانوارم شوهرم بر اثر کرونا فوت کرده یتیم دارم مستاجرم چرا برای من دویست شصت تومن ریختن
    • ناشناس IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      7 1
      خب همون دویست تومن شد که ، ولی اون دویست تومن قرار بود بدون حذف ارز دولتی بدهید
  • Uo IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    20 5
    خریدنان و یارانه ان را هرچه زودتر انجام شودبهتراست برای خانوارهای عیال وار که نمیتوانندبرنج بخرند.
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    18 3
    ما یارانه بگیر هستیم ولی یارانه جدید به ما واریز شده چه باید کرد
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      12 5
      من یا رانه بگیرم واین حق من هست لااقل ۳۰۰ میدادند چرا بعضی ها رو یارانه نمیدند ولی همان هاییکه دارا هم هستند مالیات می‌دهند پس مالیات ها را هم برداریدو قیمت هارا هم به قیمت قبلی برگردانید یارانه ها رو به بهانه های مختلف برندارید
  • خدا IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    31 10
    به منم واریر نشده ۵۵سالمه بیکارم شغلی ندارم هیچی واریز نشده بیان تحقیق کنن که چرا دروغ میگن
    • مسول IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      30 21
      اسم فامیل کد ملی بفرست
  • ایرانی IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    17 7
    من هم مثل دو یارانه قبلی هیچی دریافت نکردم.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    49 9
    با سلام عده ی زیادی از مردم که یارانه 45500تومانی دریافت می کردند نه تنها یارانه جدید واریز نکردند بلکه 45500تومان هم قطع شده است. از جمله خود بنده
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      15 7
      برا منم واریز نکردن، یک نفرم، یارانه هم نداشتم از اول
    • رمضانعلی مرادی IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      3 0
      من یارانه بگیربودم چرایارانه منو قطع کردین به خداخوش میادنان بری سفره پرجمعیت من شدین
  • محمد IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    28 5
    آقای خاندوزی از زحمات شما تشکر میکنیم اما میخواهم بگویم فرمودید: دولت برای کسب درآمد و کسری بودجه دست به هر کاری نمیزند اما با سند به شما میگویم که: از سال 98 کارگران حقوق بگیر "حق اولاد، حق تاهل، ایاب ذهاب ، حق ناهاری ، بن کارگری و غیره " از مالیات معاف بودند اما از سال 1401 در دولت سیزدهم تمام موارد بالا شامل مالیات شد دیوار کوتاهتر از کارگران حقوق بگیر در کشور نبود که بخواهید قسمتی از کسر بودجه دولت را از این مالیات بی در سر تامی نمائید
  • عزیز IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    22 9
    آقا من از بهزیستی حقوق میگیرم مددجوی بهزیستی هستم چرا 300 ریخن برام سه بچه هم دارم مستاجرم نکنه 400 رو ریختن برا خودشون
    • Rp IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      3 5
      میشه بفرمایید از کدوم‌زحماتشون تشکر ‌کددید؟؟؟
  • مهدوی IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    11 4
    سلام ب حساب پدر من هیچ مبلغی واریز نشده پس اون ۴۰۰ هزارتومن چی شده ؟؟؟؟ رسیدگی کنین
  • رضا IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    19 1
    با سلام ما هر ماه هم یارانه نقدی و معیشتی دریافت کردیم مستآجر هم هستیم و شغل آزاد پس چرا یارانه جدید برای ما واریز نشده این اصلا انصاف نیست
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    16 4
    چیزی واریز نشده که
  • مجتبی IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    22 2
    چرابرای من واریزنشده من تحت پوشش کمیته امدادهستم ماخانواده ۳نفری هستیم
  • غضنفرحسین وند IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    14 1
    ماتحت بهزیستی هستیم یارانه برامون نیومده چکارکنیم پنج نفریم
  • ناشناش IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    14 1
    مگه فقط مانان خالی میخوریم پس این روغن وماکارونی شکرچی میشه مامستاجریم ماهی یه می
    • بکیانی استوار IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      8 1
      من مستمری۲۲۰۰میگیرم وجانبازم چرا یارانه من ۳۰۰تومان هم نیست.نه ماشین ونه خونه ونه زمین کشاورزی ودرروستا زندگی ی ی میکنم.بایدچکار کنم ً...اونی که درامدش سالی یکی دومیلیارد۴۰۰گرفته .کجابرسی مکنند ...راهنمایی کنید
  • قاسم IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    11 1
    سلام برامن هم واریز کردن یارانه 45روهم میگرفتم بایدچیکارکنم؟
  • هادی اسماعیلی IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    14 3
    سلام چرابرای ماکه خانواده ۳نفره هستیم هیچی واریزنکردن من که هیچی ندارم اجاره نشین هستم مددجوی کمیته امدادهستم توروخداپیگیری کنیدممنون
  • علی جلوی IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    12 1
    باسلام وادب متاسفانه باداشتن دوفرزند محصل وحقوق مستمر وثابت نمی دانم چرا به بنده یارانه پرداخت نمی کنند خواهشاً رسیدگی شود
  • معترض IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    9 2
    سلام من ۳۰ سالمه لیسانس هستم بیکارم مستاجران یک فرزند دارم یارانه و یارانه معیشتی برایم پرداخت می شده وای بسته معیشتی جدید پرداخت نشده میشه لطف کنید پی گیری کنید
  • سنا بچاری IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    8 2
    سلام بزرگوار ساکن کشور کویت هستم آنجا یارانه بمن تعلق نمیگیره واین هم بمن تعلق نگرفته نه خانه دارم ودرامد چکار کنم در سامانه اعتراص ثبت نام کردم
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    9 2
    چرا برای ما پولی واریز نکردن شوهر من ارتشی هست حقوق ارتشی ها هم که خودتون میدونین این چه عدالتی هست
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    8 10
    سلام چرا برای ما یارانه جدید رانریختن
  • عیسی IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    12 1
    سلام من یارانه قبلا میگرفتم ولی الان واریز نکردن برام هم قدیم هم این جدیده لطفا رسیدگی شود بقران گناه داریم
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    9 0
    سلام چرا ما که ۴ نفریم نه خونه داریم نع ماشین ۳۰۰ واریز کردن
  • عبدلاه IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    6 1
    ما یه خانواده سه نفره هستیم مدجوی کمیته امدادم مستاجرم بچه دانشجو دارم بیکارم برای ما نفری 400نریختن چرا من با صاحبخونم که چندتا خونه مغازه داره یه یارانه داریم این عدالته که ماهی 7ملیونم غیر اجاره حقوق داره .به خدا نا عدالتیه
  • بهادر IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    5 1
    برای منم واریز نشده البته یارانه بگیر هم بودم
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    6 0
    سلام ما خانواده پنج نفره ایم هر ماه دوتا یارانه هم به ما می دادند ولی این دفعه برای ما یارانه نریختن خواهشا رسیدگی کنید من ۳تا بچه ی ابتدایی دارم .چرا به ما یارانه ۴۰۰ هزار تومانی ندادن و شوهرم هم کارمند‌نیست.
  • مهدی IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    18 4
    چه کار دارید به درامد شخص زحمت میکشه درامد داره عجب مملکتی شده حق وسهم ملت را بدید ،پول مفت که کسی نمیگیره شما میگید اینقدر درامد داره،من مال این کشورم دارید سهم من را میفروشید مثل نفت وغیره حق ملت را بدید
  • شهین سگوند IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    15 0
    سلام من زن سرپرست خانوارم و تحت پوشش بهزیستی چرا یارانه ۳۰۰هزار تومنی برای من واریز شده
  • الیاس نوت IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    6 1
    سلام بانک ملی هنوز واریز نکرد صبر کنید
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    4 1
    یارانه بمن 265 تومان دادن از 300 توما خبری نبود
  • ه IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 1
    من یارانه جدا نکردم دست خانواده هست الان میتونم جدا کنم تازه ازدواج کردم
  • محمد IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    5 0
    برا من هم هیچی واریز نشده حتی ۴۵تومان هم واریز نشده
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    6 3
    چرا برای ما واریز نشده من که همیشه دریافت میکردم ۵نفر هستیم شوهرم چوپان هیچ درد امدی ندارم
  • مرتضی لک IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    4 0
    سلام ما جز جاماندگان یارانه هستیم این یارانه جدید نیز برایمان واریز نشده چه باید کنیم!؟ سایت های رفاهی و حمایتی نیز غیر قابل ویرایش است فرمانداری هم پاسخگو نیستند
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      1 0
      انشاالله که می‌ریزد به حسابتون شاید کم کاری از بانک بوده
  • بهجت هرندی IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    سلام مستمری بگیرتامین اجتماعی هستم و همسرم ۵سال پیش فوت کرده ودوفرزند خانه دارم هیچ یارانه ای شامل حال ما نشده وماتابحال هیچ یارانه ای نگرفتیم
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    5 0
    سلام متاسفانه به منم واریز نشده وضع مالی منم به سه تا بچه خوب نیست و جز دهک ۳ هستیم پس این ۷۳ میلیون کیاهستن فکر کنم به ثروتمندان واریز کردن نه فقیرا
  • مددی IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    4 0
    به من هیچ یارانه واریز نشده است
  • خسرومستفید IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    من چگونه میتوانم برای گرفتن یارانه ثبت‌نام کنم تاحالا نگرفتم والان 15ساله توخانه افتاده ام
  • مادر IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    4 1
    واقعا ظلمه چطوریارانه دادین من که شوهرچندماهه بیکاردیگران کمکان میکنن تا گرسنه نمانیم نریختین ازصبح ده بارکارت کشیدم براهمه یارانه ۳۰۰ و۴۰۰ تومنی ریختین ا لانیازمندان توروخدارسیدگی کنید دیگه توچیزی ندارم درست کنم نمیدونم بچه ها چی بدم ببرن مدرسه دوربریام همه حقوق میگیرن خونه و ماشین بنامشونه ریختین
  • حرفشنو IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    6 0
    آقای نوبخت هر بار برای پرداخت یارانه 45500تومان میمرد و زنده میشد حالا شما 400هزار میدید ؟مشکلی هم نخواهید داشت ؟
  • رامین IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 0
    کارگر قرارداد موقت بخش خصوصی هستم از امروز به فردا امنیت شغلی ندارم با حداقل حقوق که بخاطر شاغل بودن همسرم یارانه من قطع شده است . خانه ندارم . ماشین ندارم . مسافرت خارج از کشور نرفته ام حتی مسافرت داخلی هم نمی توانم بروم . با 2 فرزند . جالبه که یک دختر خانم مجرد که استخدام رسمی دولته و حقوق بالای 10 میلیون داره یارانه میگیره . حالا میشد از یارانه 45000 تومنی صرف نظر کرد ولی الان و با این انفجار قیمت کالاهای اساسی نمی دونم دقیقا چرا یارانه ها رو مجددا بررسی و پرداخت نمی کنند . جالبه که از اون طرف میگن که زنها صاحب دارایی و حقوقشون هستن و مردها اجازه تصرف در حقوق آنها را ندارن . ..............
  • با سلام.خواهش میکنم از دولت رسیدگی کنند ما که جزو IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    5 0
    با سلام خواش میکنم برا ما که جزو یارانه بگیر نیستیم فکری بکنید به خدا قسم مستاجرم .یه دختر دارم .که الان ۵ ساله یارانه ما حذف شده ‌درآمد هم ندارم فقط شوهرم یارانه داره.کمک کنید من جزو قشر فقیر جامه هستم .شما رو به قرآن اگه خوندین به گوش گوش مسولان برسونید .با تشکر
  • سهیلا IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    4 0
    با سلام ما خانواده 4نفره بی سرپرست هستیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و منطقه محروم ایلام چرا برا ما ک جزو دهک پایین هستیم نفری 300هزار واریز شده تورو خدا لطفا پیگیری کنید
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 0
    سلام برای ما امروز یارانه واریز نکردید ومن داخل سامانه شدم ولی اعتراضم ثبت نمیشه تورو خدا رسیدگی کنید
  • ز. ح IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    با سلام خانمی خانه دار هستم و متاهل با داشتن یه طفل کوجک زندگی بسیار سختی دارم و درک کنید یخچال خالی رو نبودن هیجی در منزل.. پدرم بازنشسته در سال 93 یارانه من و خانواده ام قطع شده. شوهرم کارگر هست و به زور زندگیم می گذرد. بیایید تحقیق کنید آیا انصاف هست که نه بیمه داریم یارانه من قطع شده به هر کجا مراجعه میکنم جوابی نمیدهند و نمی دانند جرا قطع شده.
  • وارین IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    ما دهک پایین پایینیم و تحت پ@شش نهاد حمایتی چرا ۳۰۰دادین
  • امیرمحمد IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 1
    سلام‌ منم شوهرم زندانیه دوتاپسرمحصلم دارم مستاجرم وتحت پوشش کمیته امداد.واسه ماهم۲۶۵تومنی ریختن خواهشن پیگیری کنید حق ماضایع نشه
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      1 0
      منم مستاجر صاحبخونه اساسم گفته تا شب بیرون بریز شوهرم ناراحتی قلبی بدبختی حتی بچم نمیتونم بفرستم مدرسه...پول پیش هم ندارم باید توپارک بخوابم دوشب بچه ام میگه یارانه دادن ساندویج بخر میگم بسته درنمیاد گرسنه میخواب توروخدا ظلم بیشتراز این...اونا که ندارن بزن بمیرن توروقران بداد ما بی خونه ها آوارها کارگر برسید نکه فقط مال تهران...شهرای دیگه ببینین چقدر گرسنه بی خونه هست که بچهاشون باگریه بخوابن...چرا مگه ما انسان نیستیم
  • حمید IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    8 0
    سلام بنده کارمندم با حقوق زیر شش و نیم میلیون ،،آلان جزو قشر مرفهین بی درد  محسوب میشوم ؟ هم یارانه وهم معیشتی دریافت میکنم ،،،بر چه مبنا برای من کمک هزینه نان واریز نشد ،،،بفرمائید با این حقوق یک هفته یک خانوار چهار نفره که دانشجو و محصل دارد را مدیریت فرمائید.
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    7 1
    ما برامون واریز نشده چکار کنیم
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    برای ما هم واریز نشده
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      2 0
      من یک بازنشسته تعمین اجتماعی هستم مستجرم باحقوق ماهی ۵ملیون بخدا دستم خالیه برای من مشیعتی نریختن چرا بخدا گرفتارم
    • علی IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      2 0
      هفت سال ازدواج کردم به دوخترم یارانه‌ ندادن باید چکارکنم
  • فرهاد IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 1
    خوب این مبلغ جبران 12 سال ثابت نگهداشتن یارانه 45500تومنی است که کم هم هست باید مبلغ 45500تومنی با افزایش مداوم حامل های انرژی میشد 700هزار تومن پس یارانه نان چی شده حتی نمایندگان مجلس هم معترض شدن به ثابت نگهداشتن یارانه 45500تومنی این یارانه اگه اصلاح نشه یعنی دولت علنا داره حق مردم رو پایمال میکنه
    • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      1 0
      به من هم واریز نکردن ۵۱ سالمه بیکارم معیارشون برای یارانه چی بیشتر مر م ماشین دارند
  • عبدالعظیم IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    5 1
    سلام معاون اول رئیس جمهوراعلام کردندکه یارانه حمایتی به کلیه افرادجامعه ازفقیرتاغنی پرداخت میشودولی درعمل این حرف محقق نشده وبنده اعتراض دارم
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    8 1
    مملکت روی نفت و طلا خوابیده مردم رو به گدایی کشوندید
  • بازنشسته IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    10 0
    نصف ملت رو یارانه شو نو قطع کردن آنوقت میگن ۷۸ میلیون یارانه بگیر داریم
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    5 0
    مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم بیش از ۶سال است یارانه ام قطع کرده اند هربار مراجعه میکنم جواب نمی‌دهند معیشتی هم نمی‌دهند خودرو هم ندارم اصولا معیشتی و یارانه برای بازنشستگان باید پرداخت شود معیشتی هم همان تفاوت قیمت بنزین است که به افراد فاقد خودرو بایستی پرداخت نمایند، برنامه ریزان اقتصادی که فقط به فکر جیب خودشان هستند منافع خودشان و یاران رانتی شان هستند
  • سادات IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 0
    لطفا اعلام کنید در صفحه اتون که مبلغ وامی که قبلا به واسطه یارانه دادند از مبلغ ۳۰۰ یا ۴۰۰ تومان کسر می‌گردد
  • حسین IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 0
    آقای مدیر محترم سایت چرا گزینشی نظرات رو ثبت میکنی ... نوشتم برای ما که بازنشسته و حقوق بگیریم چرا واریز نشده، اگه زحمتت نیست و بجایی برنمیخوره نظرمو ثبت کن
  • بی نام IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    4 0
    من دو فرزند دانشجو دارم ۸ سال است یارانه من قطع شده یعنی چهار ماه بعد از ریاست جمهوری روحانی حال ۴ چهار ماه است در مغازه برادرم با ماهی چهار میلیون تومان مشغول به کار شدم و در لیست تامین اجتماعی هم شاغل به حساب می آیم آیا یارانه شامل حال من می شود؟؟؟؟ با اطمینان می گویم نه: چون اینها اگر بگویند ماست سفید است باور می کنم که ماست سیاه است:!؟.....
  • ناشناس IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 0
    با سلام مایه خانواده ۶ نفری هستیم که عضو کمیته امداد هم هستیم ولی یارانه ما کمتر داده شده سه میلیون و پانصد اگر نفری ۴۰۰ به ما میدادن باید بیشتر از این میریختن بخدا مستاجرم ۳تا محصل دارم وشوهرمم مریضه من با این گرونیا باید چیکار کنم چرا درست توضیع نمیکنن و حق به حقدار برسه بی عدالتی شده
  • قدرت IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    4 0
    این بود حق مردم. مگه به گدا پول میدین.
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 0
    سلام .من یک بازنشسته فرهنگی هستم .پنج سال است یارانه بنده را قطع کردند . آیا بنده یک دهم بر خوردار هستم ؟؟؟؟ یعنی حقوق ماهیانه هشت میلیون تومان مشمول یارانه نمی شود ؟؟؟؟
  • محمد IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    4 0
    ماهایی که کلا از ثبت نام یارانه جا مونده ایم چیکار کنیم
  • محمد IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 1
    من یارانه 45000 تومانی میگرفتم ولی این یارانه 300و400 هزار تومانی به حساب من واریز نشد
  • علی IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    4 0
    ما که تو۷آسمان حتی یک ستاره نادرم ۵سر عالعه هستیم چطور رفتیم جز دهک ۳ب بعد
  • قاسم LU ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 1
    سلام من کار دولتی ندارم یه مغازه کوچک کادویی دارم که جمع فروش ماهیانه به ده میلیون نمیرسه سود این ده میلیون چقدره که کرایه مغازه با خرج خونمم بدم به خدا به زور زندگیم میچرخه حال اومدن یارانمم قطع کردن تشکر از این تحقیق درست
  • ناشناس IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    اگرواقعااینجوری باشه که خوب است...ولی چراوعده ۴۰۰دادن ولی ۳۵۰ریختن حساب دلیلش
  • امیر هوشنگ فهیمی رضایی IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 0
    چرا مبلغ یارانه من در هر نوبت ۲۶۵ هزار تومن ریخته شده در صورتی که مبلغ اعلام شده بین ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومنه ممکنه پیگیری کنید با تشکر از زحمات شما
  • زهرا IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 1
    سلام چرا برا ما نریختن به خدا که من شوهر م کارگری بیش نیست و مستجرم چهار ماهه شوهرم بی کاره خیلی به این پول احتیاج دارم یعنی اگه برا من که شوهرم کارگری بیش نیست نریزن مسوولان مابه حیچ عنوان عدالت‌ را رعایت نمی‌کنند واین وسط حق من و بچهام میره تو جیب پول دارا
  • ذبیح اله ایروانی IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    سلام ببخشید ما یه خونه ویه ماشین داریم توروستای قاسم آباد تهرانچی برای ما یارانه جدید نریختن من کارگر ساختمانی هستم پولی که هرماه صاحب کار برای خودم وچندتا کارگرم میریزه زدن درآمد ماهیانه ماشینی که سه سال فروختیم زدن جزو اموال ما این چه وضعیه
  • نصرتی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    سلام.من پنج نفرهستم خودم سرپرست خانواده هستم یک ساله بیکارم هیچی واریزنشده این چه عدالتیه.
  • ناشناس IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    آقا اجازه برداشت بدین شما که واریز کردین ولا پول خرید نان رو هم ندارم مسلمان
  • غ IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    سلام من زیرپوشش بهزیستی هستم برام2200ریختن4نفریم خداییش این عدالت.حالاهم موجودی زدم میبینم همون2200هم نیست شده50.
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 0
    ماهم خانواده ۵نفره هستیم یارانه هم می گرفتیم ولی به ماهم واریز نشده
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    آقای خاندوزی عزیز زیاد وعده ندهید.چون وعده های شما عملی نیست.اگر خاطرتان باشد چند وقت پیش فرمودید ای پرداخت وام خرداد ن ضامن نیازی به سپرده گزاری نیست.متاسفانه بانک‌های غافل به دستورات جنابعالی ورئیس جمهور تره هم خرد نکردند.پس لطفا وعده ندهید
  • حسین IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    بریامنم واریز نشده یارانه هرماه دریافت می کردم الان این ماه هیچی واریز نشده
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 0
    سلام من هیچ پولی برام نریختین مستاجرم شوهرم کارگر سادیه پ چرا برا ما هیچ پولی واریز نشده
  • قلیزاده IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    سلام به نظر تعداد افرادیکه یارانه نمی‌گیرند بیش از ۱۰درصد باشد و یک بی عدالتی در انتخاب این افراد وجود دارد مثلا من دوستم هردو بازنشته با حقوق حدود۱۱میلیون دوستم لشکری من تامین اجتماعی ایشان همه نوع بارانه می‌گیرد من هیچی
  • ابراهیمی IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    با این کمک کردنتون با یارانه ومیعشتی 300_400میدید چه فایده وقتی نمیتونی بر داشت کنی اون یارانه ام گذاشتید رو این مردم انقدر گرفتارن ک با این یارانه نون میخرند بعد شما اومدید جلوشو بستید ک کسی برداشت نکنه!!!
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    برای ماواریز کردن ولی وقتی نمیتونی خرج کنی چه فایده؟ مثل نداشتنه!!!توحساب هست ولی نمیشه بگیری
  • ااا IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    ما که ماهانه فقط یک میلیون با یارانه و معیشتی و ... درآمد داشتیم این یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزاری رو دریافت نکردیم نه خانه داریم نه کارمند دولتیم نمیدونم چجوری حساب کردن این دهک ها رو ،
  • ااا IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    ما دریافت میکردیم هم معیشتی هم یارانه ۴۵ تومنی، اما این ۳۰۰ و ۴۰۰ رو دریافت نکردیم وقتی هم میری تو سامانه که اعتراض بزنی جایی وجود نداره مینویسه شامل هستین واریز میشه اما هنوز خبری نشده
  • فضل اله ابراهیمی IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    سلام ، من بازنشسته هستم ، فرزندم که کارمند میباشد بعلت عدم امکان مالی ازدواج نکرده و در حال پس انداز حقوقش برای موقع ازدواج میباشد و خانواده ام یک ریال از وی برای مخارج نمی گیربم فرزند دیگرم بیکار و ماهانه بیش از سه میلیون تومان قسط پرداخت می کنم و بجز حقوق بازنشستگی درآمد دیگری ندارم متاسفانه برای من یارانه جدید واریز نشده و گویا دولت از وضعیت بازنشسته ها خبر ندارد فرزندانم نان خور من هستند چرا بایذ از یارانه محروم شوم
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    سلام خدایا... برای ما که هیچی واریز نشده😔😔من نمیدونم چه طوری بررسی میکنن.ماکه حقوق بگیر نیستیم.
  • علیرضا IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    باسلام،من سرپرست خانواده ام وشغلم کارگری است وجزو،سه دهک اول هستم،پس چرابرای من۳۰۰هزارتومان برای هرنفر،واریزکرده اند،که مبلغ۸۶۵۰۰۰هزارتومان برای من واریزکرده اند،پس مگرنگفتید،سه دهک اول۴۰۰هزارتومان واریز،میکنند،پس چرابرای من۳۰۰هزارتومان واریزکرده اند،پس یارانه۴۰۰هزارتومانی شامل چه کسانی میشودوتازه قسط وام را،هم کسرکرده اندومبلغ۸۶۵۰۰۰هزارنومان برایم واریزکرده اند،لطفن مسئولین رسیدگی کنیدممنون میشم؟
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    من یه خانم سرپرست خانوار عضو بهزیستی هستم دو نفریم قرار بود برای دو ماه واریز بشه که برای خیلی‌ها واریز کردن اما برای ما فقط مال یک ماه واریز شده چرا لطفا رسیدگی کنید با تشکر
  • مجید IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 1
    این پولی که در اختیار دولت است متعلق به تمام ملت ایران است پس اسلامی وانسانی نیست که ایرانیها را سوا کنید مگر اینکه گناهکار یا جانی بوسیله قوه قضائیه تشخیص داده شوند تا از امکانات دولتی محروم گردند ( لطفا به مسئولین اقتصادی ارسال شود) .
  • من منم IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 1
    به ما نه 300 دادن نه 400 نفری 290تومن واقعا خسته نباشید
  • 4911414359 IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 3
    درود ... من معلم هستم و فقط یه ماشین دارم خونه هم ندارم مستاجرم..فقط چون یه مقدار پول مادرم که پیر هستش تو حسابم بوده واسه من رو هم قطع کردن انصافا درست نیست من نمیدونم باید چطور واقعیت رو گفت که باور کنن
  • حسین منوچهری IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 1
    سلام من کارگرم روزمزد که از عید تاحالا بیکارم والا نه ماشینی دارم نه خونه ای تاحالا یه قرون کسی نداده بهم یارانه باشه یا معیشتی هزاربار هم ثبت نام کردم خبری نشود میخوام بدونم واسه چی
  • اسلام IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    2 0
    من یارانه و معیشت بگیر هستم.همسرم هم یه کارگر ساده هست که ماهیانه ۳ تومن حقوق میگیره.یه بچه ۳ ساله هم داریم چرا برای ما هیچی واریز نشد توروخدا رسیدگی کنید.
  • ایرامی IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    4 0
    عالیجناب خاندوزی کسانی که یارانه آنها در سال ۹۳ قطع شده و جز اقشار فقیر جامعه هستند ورای سامانه برای ثبت نام آنها فعال نمی کنید بیش از هزاران نفر هستند . اگر فعال نکنید یعنی یارانه این افراد به جیب دولت واریز می شود از شیر مادر حلالتر .
  • اسمعلی پورحیدر IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 0
    چرا از یارانه وبسته حمایتی حذف شدم بازنشسته اموزش وپرورش هستم
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 0
    من الان ۸ ساله ک ازدواج کردم و همون ماه اول یارانه ام قطع شده و طی این ۸ سال هر ارگان دولتی رفتم بی فایده بود چیکار باید بکنم لطفا رسیدگی کنین
  • احمد IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    خدا میداند چه نقشه ای کشیدن روغن کوچک ۴۰ هزارتومان که گیر نمیاد
  • ایمان IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    چرا فکری به حال باز ماندگان یارانه نمیشه ما ۵نفریم واز سال ۹۳یارانه مون قطع شده،سایت هم باز نمیشه که ثبت نام کنیم ،یارانه ما با این گرونی تو جیب کی میره،مسولان پیگیری کنید
  • NL ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 0
    واااای خدا رحم کنه،از این به بعد ببینید دیگه نمیشه زندگی کرد،کالاها دو برابر شدن
  • علی IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    چرایارانه ماراقطع کردین
  • حسین IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    سلام من ازسال ۹۳تاالان یارانه نمیگیرم اشتباه کافه نت بوده تورخدابگین چکارکنم هرجامیرم میگن نمیشه
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 0
    سلام درود بر آقای خاندوزی وزیر محترم اقتصاد بنده جزو افرادی هست که مشمول اخذ دریافت نشده ام جون حقیقت خود را مستحق نمی دانم این طرح انشالله برکاتی خواهد داشت وما برای موفقیت انسان‌هایی که در مسیر عدالت واعتلای نظام مقدس جمهوری سلامی تلاش می کنند دعای خیر می کنیم اللهی امین یا رب العالمین
  • مهدی موذن IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 0
    بنده تحت پوشش بهزیستی هستم از کار افتاده جسمی حرکتی با شصت سال سن برایم 300 واریز شده چکار کنم چه خاکی برسرکنم
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    چرا برامنم واریزنشده همیشه میگرفتم