همشهری آنلاین: شرکت سیمان فارس خوزستان طی مهر ماه سال ۸۷ سهام شرکت سیمان صوفیان را واگذار کرد و از این فروش ۱۰.۹ میلیارد ریال سود برد.

بر اساس اطلاعیه اداره نظارت بر ناشران بورسی شرکت سیمان فارس و خوزستان "سهامی عام" طی مهر ماه بخشی از سهام ۱۷ شرکت بورسی را در سبد خود داشت و طی این دروه سهام هیچ شرکت بورسی را به سبد خود اضافه نکرده است و مبلغ ۴۱۸ میلیارد و ۳۰۶ میلیون ریال از ارزش جاری این سهام کاسته شد و به مجموع ۴ هزار و ۴۳۶ میلیارد و ۸۳۸ میلیون ریال رسید.

این در حالی است که بهای تمام شده سهام بورسی تحت مالکیت این شرکت در ابتدای مهر ماه معادل دو هزار و ۴۰۲ میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال بود که با ۵۶ میلیارد و ۷۸۷ میلیون ریال کاهش در پایان مهر ماه به دو هزار و ۳۴۵ میلیارد و ۶۱۷ میلیون ریال رسیده است.

شرکت سیمان فارس و خوزستان طی یک ماه یاد شده سهام شرکت‌های سیمان خزر، خاش و سفیدنی ریز را با قیمت ۴ میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال خریداری کرده و به مجموع سهام بورسی خود افزوده است.

در مقابل تمام سهام سیمان صوفیان را با قیمت ۷۱ میلیارد و ۹۱۹ میلیون ریال واگذار کرد که از این فروش معادل ۱۰ میلیارد و ۹۸۹ میلیون ریال سود برد.

سیمان فارس و خوزستان در مهر ماه ۸۷ در بخش شرکت‌های خارج بورس خود خرید و فروشی در سبد خود نداشته است.

کد خبر 67532

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز