گروه شهری: پردیس سینمایی پارک ملت همزمان با شب میلاد با سعادت امام هشتم در یکشنبه هفته‌ آینده 19 آبان‌ به بهره‌برداری می‌رسد

این پردیس سینمایی با زیر بنای 15 هزار متر مربع و دارای 4 سالن 300 نفره سینمایی و یک سالن نمایش کوچک30 نفره به همراه فضاهای نمایشگاهی، رستوران و کافی‌شاپ و فروشگاه کتاب و سی‌دی و فضاهای اداری و خدماتی است.

به گزارش خبرنگار ما، مدیرعامل سازمان توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: نیازهای فرهنگی شهر تهران بسیار زیاد است و شهرداری تهران با تدوین طرح جامع توسعه فضاهای فرهنگی سعی دارد  به سرانه فضاهای فرهنگی شهر بیفزاید.

علی اکبر تشکری‌نیا در ادامه اظهار داشت: روش‌های معمول در توسعه فضاهای فرهنگی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز شهر باشد.

اگر شهرداری بخواهد با تکیه بر این روش‌ها ادامه دهد، در طول یک زمان 30ساله به جایی خواهد رسید که امروزه نیازمند آن هستیم. بنابراین باید در توسعه فضاهای فرهنگی اقدامات جدی‌تری انجام دهیم.

به گفته وی بنا بر این ضرورت هم‌اکنون تلاش برای رفع این کمبود از جهات مختلف در دستور است و امیدواریم در افق 1404 بتوانیم به استانداردهای قابل‌قبولی برسیم.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در ادامه عنوان کرد: پردیس سینمایی ملت یکی از طرح‌های مختلف شهرداری برای رفع کمبود فضاهای فرهنگی بود که خوشبختانه این طرح آماده بهره‌برداری است و در هفته‌های آینده نیز چند طرح دیگر بزرگ فرهنگی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رفع کمبود فضاهای فرهنگی

پردیس سینمایی پارک ملت نه تنها ضرورت منطقه‌ای را که با توجه به وسعت و جمعیت آن دارای کمبود شدید فضاهای فرهنگی و سینمایی است برطرف می‌کند، بلکه حوزه نفوذ آن کل شهر را متاثر خواهد کرد.

به گفته تشکری نیا برای انجام این طرح تاکنون 15 میلیارد تومان هزینه شده‌است. وی با اشاره به ملاحظات ترافیکی در ساخت این مجموعه عنوان کرد: همزمان با ساخت این مجموعه برای احداث پارکینگ آن طرحی آماده شد اما به‌دلیل تلاقی با طرح‌های دیگر از جمله طرح تونل نیایش-  صدر احداث پارکینگ آن متوقف ماند.

هم‌اکنون طرح دیگری برای احداث پارکینگ برای این مجموعه در دست است که برای ساخت آن نیز کارگاه تجهیز شده‌است.

تشکری‌نیا به کمبود فضاهای فرهنگی در شهر تهران اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون شهرداری تهران طرح‌های مختلفی را در بخش‌های شمالی و جنوبی شهر در دست دارد.

طرح‌هایی مانند ساخت چند استادیوم 15 هزار نفری یا ساخت 10 مسجد در منطقه 2 شهرداری و همچنین ساخت چند طرح سینمایی و فرهنگی دیگر.

وی تصریح کرد: ما به لحاظ سرانه فضاهای فرهنگی در شمال شهر، با کمبود جدی روبه‌رو هستیم.

البته وضعیت در جنوب شهر هم اینگونه است اما ملاک عمل شهرداری تهران طرح جامع توسعه فضاهای فرهنگی است که به تمام مناطق تهران توجه دارد.

به گفته وی پردیس سینمایی ملت دارای معماری ویژه و متاثر از طبیعت پیرامونی است که به آن ویژگی خاصی داده ‌است.

پارکینگ مجموعه سینمایی

به گفته تشکری‌نیا ، مجموعه پردیس سینمایی پارک ملت با گنجایش بیش از 2 هزار و 200 نفر به لحاظ استاندارد به 350 جای پارک نیاز دارد.

اما پارکینگ این مجموعه گنجایش هزار خودرو را خواهد داشت تا علاوه بر نیازهای مجموعه، بتواند امکان بهره‌مندی شهروندانی که از پارک ملت نیز استفاده می‌کنند را فراهم آورد.

تا زمانی که پارکینگ طبقاتی زیر زمینی پردیس سینمایی ملت آماده شود، فضای بازی در غرب مجموعه برای پارک خودروها در نظر گرفته خواهد شد

کد خبر 67514

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز