دیروز نهمین سال بازنشستگی سر الکس فرگوسن و آغاز تیره‌روزی‌های منچستریونایتد بود.

رونالدو

به گزارش همشهری‌آنلاین، منچستری‌ها با یک‌ شکست تحقیرآمیز ۴ بر صفر مقابل برایتون به استقبال این روز تلخ رفتند. هواداران به تک‌تک بازیکنان غیراز رونالدو و دخه‌آ گفته‌اند که لیاقت پوشیدن این پیراهن را ندارند. شاید اگر رونالدو و دخه‌آ نبودند، منچستر باید برای فرار از سقوط می‌جنگید. دیروز شنیده شد آلکس فرگوسن با کریستیانو درباره آینده این بازیکن که میراث خود او محسوب می‌شود صحبت کرده است. رونالدو یک‌فصل دیگر قرارداد دارد اما روشن نیست اریک تن‌هاخ، سرمربی هلندی فصل آینده بخواهد تیم را براساس نقش او بچیند.

رالف رانگنیک به سؤالی درباره آینده رونالدو به این شکل پاسخ داده است: «رونالدو چرا باید خداحافظی کند؟ او یک‌سال دیگر قرارداد دارد، تا جایی که من اطلاع دارم کریستیانو فصل آینده نیز اینجا خواهد بود.» همزمان روزنامه بیلد آلمان خبر داد که باشگاه بایرن مونیخ با نماینده رونالدو مذاکره کرده است. بایرن نگران آن است که لواندوفسکی در فاصله یک سال مانده تا پایان قراردادش این باشگاه را ترک کند.

برای اولین‌بار از فصل ۰۳-۲۰۰۲، کریستیانو رونالدو به همراه تیمش فصل را در جایگاهی خارج از منطقه سهمیه لیگ قهرمانان اروپا تمام می‌کند. او در آن فصل لیگ برتر پرتغال به همراه اسپورتینگ در جایگاه سوم جدول (سهمیه جام یوفا) ایستاد؛ هرچند، در تابستان همان سال راهی منچستریونایتد شد.

کریستیانو رونالدو در بازی آینده فرصت دارد ۲‌رکورد دیگر را از خود در منچستر بر جای بگذارد؛ ۷۰۰‌گل باشگاهی (فاصله ۲‌گل)، ۵۰۰‌گل در لیگ (فاصله ۳‌گل). کریستیانو در این فصل با ۱۹گل زده در لیگ برتر آمار بدی نداشته. او به ۶تیم بالای جدول ۸گل زده. مقایسه کنید با آمار مسی در این فصل که هیچ‌یک از ۵گلش در لیگ فرانسه به تیم‌های بالای جدول نبوده.

این بدترین فصل منچستریونایتد در لیگ برتر از لحاظ امتیازگیری بوده است. یونایتد در فصل ۱۴-۲۰۱۳ با دیوید مویز و رایان گیگز ۶۴امتیاز به دست آورد که بدترین رکورد بود. حالا درصورت برد در بازی آخر مجموع امتیازات به ۶۱امتیاز می‌رسد، آن هم درصورتی که این تیم بتواند کریستال پالاس را ببرد. همین ۵۸امتیاز احتمالی هم بدترین رکورد من‌یو در تاریخ لیگ خواهد بود. یونایتد همچنین با دریافت ۵۶‌گل، رکورد جدیدی از بیشترین گل خورده باشگاه در یک‌فصل در لیگ برتر را خلق‌ کرده است (رکورد قبلی؛ ۵۴‌گل در فصل ۱۹-۲۰۱۸). فقط ۴ تیم در این فصل از منچستر بیشتر گل خورده‌اند. باخت‌های مثبت ۴ یونایتد در دوران فرگوسن در لیگ برتر (۸۱۰بازی) تنها ۱۲بازی بود که حالا جانشینان پرتعداد او تنها در ۳۴۱بازی در دوران پسافرگوسن به این تعداد باخت ۴گله رسیده‌اند. به گل‌های خورده یونایتد در این باخت‌های پرگل نگاه کنید؛ لستر(۴)، لیورپول رفت (۵)، واتفورد (۴)، من‌سیتی (۴)، لیورپول برگشت (۴) و برایتون (۴)؛ ۶ بازی ۲۵ گل‌خورده. منچستریونایتد اکنون در ۵‌بازی پیایی خارج از خانه شکست خورده و در این ۵ بازی ۱۶‌گل دریافت کرده است. پیروزی ۴ بر صفر برایتون مقابل منچستریونایتد باعث شد تا آنها بزرگ‌ترین پیروزی خود را در تاریخ لیگ برتر کسب کنند.

رونالدو امسال برای اولین‌بار در طول یک‌فصل هیچ جامی کسب نکرد. او اگر در یونایتد بماند، فصل آینده پس از ۲۰سال برای نخستین‌بار در لیگ قهرمانان اروپا غایب خواهد بود.

کد خبر 675105
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha