رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی از ورود معاون رییس جمهور و دادستانی به موضوع باغ گیاه‌شناسی خبر داد و از شهرداری درخواست کرد از این فرصت برای صیانت از باغ استفاده کند.

باغ گیاه شناسی

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی عباسی در جریان جلسه شصت و یکم شورای شهر تهران در تذکری در خصوص ساختمان‌های ناایمن شهر تهران گفت: ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر در تهران داریم که بخشی از آنها اولویت شماره یک هستند چرا که مردم در آنها تردد می‌کنند و توقع این است که شهرداری به صورت ویژه به این مسأله ورود کند. دادستانی نیز وارد میدان شده و شهرداری باید از این فرصت استفاده کند.

او ادامه داد: در شهر گودهای رهاشده را داریم و خواهش می‌کنم مناطق، تکلیف گودهای رهاشده را نیز تعیین کنند. بسیاری از این گودها بیش از ۱۰ تا ۱۵ سال است که بلاتکلیف هستند و پایدارسازی گود نیز مدت زمان خود را دارد و اگر زمان به اتمام برسد خطرات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به موضوع باغ گیاه‌شناسی گفت: باغ گیاه‌شناسی یک میراث طبیعی و ملی کشور است.همه ما تکلیف داریم که از آن حفاظت کنیم و توقع می‌رود که شهرداری تهران و منطقه ۲۲ تدابیر لازم را انجام دهند. با مکاتبات انجام شده متوجه شدم معاون رییس جمهور و دادستانی نیز به موضوع باغ گیاه‌شناسی ورود کردند و شهرداری باید از این فرصت استفاده کند. ساخت و ساز در مجاورت باغ گیاه‌شناسی کار غلطی است.

به گزارش ایلنا، عباسی همچنین با اشاره به مسأله تنش آبی در کشور گفت: بازچرخانی آب در سطح شهر تهران ضروری است و پیشنهاد می‌کنم شهرداری لایحه‌ای برای نحوه بازچرخانی آب در سطح شهر تهران به شورای شهر ارائه کند.

کد خبر 674925

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha