عضو شورای شهر تهران از نهادهای پلیس و امنیتی خواست که پشت پرده سرقت‌های سریالی تجهیزات شهری را کشف کند. براساس گفته او از پل صدر و مزار شهدا سرقت شده و این دزدی‌ها به ایستگاه‌های بی‌آرتی رسیده است.

ناصر اماني

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر امانی در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه نگهداری از سرمایه‌های شهر یکی از وظایف شورای شهر است گفت: چندی پیش در مورد سرقت از اموال عمومی شهر به ویژه پل حکیم تذکر دادم و از شهرداری خواستم که با هماهنگی پلیس عوامل سرقت را شناسایی و معرفی کند. انشالله حتما این موضوع در دستور کار است اما امسال در تعطیلات سال نو سرقتی دیگر در پل صدر رخ داد و روکش تزریق بتونی ربوده شد.

او اضافه کرد: متاسفانه سرقت به ایستگاه‌های بی آر تی نیز رسیده و حتی برخی خانواده شهدا بهشت زهرا نیز در تماس با ما عنوان کردند که تابلوی مزار شهدا در یکی از قطعات به طور کامل کنده شده است. این در حالیست که این سرقت‌های دنباله دار نشان می‌دهد که انگیزه سارقان غیر از مسائل مادی  است. سارقان می‌خواهند ایجاد ناامنی و القای ترس کنند، این کار سازماندهی شده و به صورت باندی است.

سروری تأکید کرد: لازم است شهرداری در خصوص جلوگیری از تداوم سرقت در سطح شهر تدبیری کند و در راستای رفع القای ترس و ناامنی با سازمان‌های امنیتی و پلیس همکاری کند تا این سرقت‌های سریالی کشف شود.

بر اساس گزارش ایسنا، عضو شورای شهر در پایان گفت: احساس می‌شود این سرقت‌ها یک جریان سیاسی برای ایجاد وحشت و ناامیدی است و مدیریت شهری با هماهنگی پلیس باید این مسئله را رفع کند.

کد خبر 674910

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    18 2
    مشکل بیکاری و فقیر مالی است. از خواب بیدار شوید.!!
    • حسن IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 4
      مشکل بیکاری جای خود ولی مشکل اصلی با راحت طلبی دزدها برای رسیدن به پول زیاد و بی دردسر
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    20 1
    نهاد امنیتی کجا ورود کند ؛ طرف قاچاق مواد مخدر نکرده که نهاد امنیتی ورود کند ؛ گرسنگی فشار آورده رفته آهن آلات پل صدر را بریده تا بفروشد و مشکل گرسنگی را رفع کند . مسلما دزد حرفه ای از این کارها نمی کند ؛ دزد حرفه ای خفت می کند ؛ خونه خالی می کند و... این بدبخت ها از گرسنگی این کار را می کنند چون هنوز حرفه ای نشده اند . برید سراغ کسانی که مردم را به این حال و روز انداخته اند ؛ نهاد امنیتی باید آنجا ورود کند .
  • نادر جابری IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    4 0
    هر چی سرقت بشه خریدار داره نه؟ خریدارشو پیدا کن دزد هارو پیدا می کنی
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    5 1
    نهاد امنیتی برن دزدهای کلان بگیرن پولشو بدن به اینها اگر کسی دزدی آهن دزدید
  • محمد IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    7 1
    همه این مسایل مربوط به بی پولی و فقر و بیکاری است مگرنه اگر یک فرد تامین باشه مگه به خودش اجازه میده این کار را بکند دستگاههای امنیتی باید به مشکل اختلاس و دزدیها و قاچاق و مسایلی که امنیت روانی جامعه را تحدید میکند بپردازد اما از اون طرف هم باید برخورد قاطع با این افراد از سوی قوه قضاییه بشود
  • حمید IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    6 0
    شکم زن و بچه وقتی گرسنه باشه،وقتی چشم بچه به دست خالی پدر خیره بمونه!کم کم برج میلاد هم کوتاه تر خواهد شد!وقتی یکی میاد کوه رو تصرف میکنه!یکی جنگل رو تسخیر میکنه !یکی دریا رو به اسم خودش میزنه!دیگه پل حکیم و صدر و بی آر تی در برابرش هیچه! !حالا الان بهترین و امن ترین شرایط رو داریم!وای از فرداها
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    7 0
    نهاد امنیتی کاری نمیتونه انجام بده هر وقت تونست دزدای کله گنده مملکتو بگیره اونوقت دیگه اینجور سرقتیم وجود نداره
  • ناشناس IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    5 0
    دوست عزیز چرا قبلا به این صورت دزدی نبود فقط از گرانی
  • سیدکاظم شاهجهانپور IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    2 0
    جناب اقای امانی بجای دستور به نهادهای امنیتی و انتظامی اول ببینید چه چیزی باعث این سرقت‌های سریالی شده آیا عملکرد مسیولین دخالتی در چنین شرایطی دارد یا خیر آیا فشار زندگی و معیشت مردم دخالتی دارد یا خیر ازکجا معلومه که مثل سری قبل باز هم پیمانکار سرقت نکرده چرا زود وارد فاز امنیتی میشوید