بازرسان جنایی و دادستان‌ها در آلمان در حال تحقیق بر روی یک شی یافت‌شده در ساختمان مسکونی محل استقرار کارکنان یک رسانه روسی هستند.

برلین

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از رویترز، تحقیقات در خصوص یک وسیله یافت‌شده در این ساختمان مسکونی در منطقه شتگلیتس برلین است.

یک سخنگوی پلیس برلین در پاسخ پرسشی گفته است که در تلاش هستیم که شخص یا اشخاص هدف این وسیله یافت‌شده شناسایی شود و اینکه تا چه حدی این می‌توانسته خطرناک باشد.

طبق بیانیه مشترک پلیس و دادستان ایالت، موضوع دیگر مورد بررسی، انگیزه پشت این اقدام است که به‌وسیله اداره امنیت دولتی در اداره پلیس جنایی ایالت برلین و دفتر دادستانی تحقیق می‌شود.

سفارت روسیه در برلین نیز اعلام کرده که  عصر جمعه یک بطری از پنجره بلوک آپارتمانی پرتاب شد و در بررسی‌های بعدی مشخص شده که  یک بمب دست‌ساز بوده است که به‌وسیله مهندسان رزمی آلمانی شناسایی و خنثی شد.

وزیر خارجه روسیه از مقامات آلمان، اتحادیه اروپا و سایر اعضای ناتو درخواست کرده که از جان خبرنگاران روسی و خانواده‌های آنها در خارج از کشور محافظت کنند.

وزیر خارجه روسیه هم‌چنین در بیانیه‌ای این اقدامات را پیامد مستقیم آزار و اذیت خبرنگاران روسی دانسته و ممنوعیت کار آنها در کشورهای غربی را تصمیم سیاسی قلمداد کرد.

کد خبر 674896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha