وایچسلاو ولودین، سخنگوی دومای دولتی روسیه روز شنبه واشنگتن را به هماهنگ کردن عملیات نظامی در اوکراین متهم کرد که به نظر او معادل دخالت مستقیم نظامی آمریکا در جنگ بر ضد روسیه است.

Volodin

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز ویاچسلاو ولودین در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «واشنگتن اساسا در حال هماهنگ کردن و تدارک عملیات نظامی است، بنابراین به طور مستقیم در عملیات نظامی بر ضد کشور ما شرکت می‌کند.»

واشنگتن و کشورهای اروپایی عضو پیمان ناتو برای کمک به اوکراین در مقابله با حمله روسیه در شرق و جنوب این کشور سلاح‌های سنگین در اختیار این کشور قرار داده‌اند.

با این حال آمریکا و هم‌پیمانانش در ناتو مرتبا گفته‌اند که خودشان در جنگ دخالت نخواهند کرد تا از تبدیل شدن به یک طرف منازعه پرهیز کنند.

ولودین همچنین گفت فقط درباره فرستادن سلاح و تجهیزات صحبت نمی‌کند و اخبار منتشرشده درباره تبادل اطلاعاتی میان آمریکا و اوکراین اشاره کرد.

مقامات آمریکایی گفته‌اند که اطلاعات برای مقابله با حمله با روسیه را در اختیار اوکراین می‌گذارند، اما این موضوع را که این اطلاعات شامل داده‌های دقیق برای هدف‌گیری نظامی است، رد کرده‌اند.

ولودین به عنوان سخنگوی دوما یا مجلس سفلای پارلمان روسیه یکی از طرفداران سرسخت «عملیات ویژه نظامی» مسکو در اوکراین برای خلع‌سلاح و «نازی‌زدایی» است. او گفت مشاوران خارجی از هنگام به قول او «کودتا» -ظاهرا اشاره به انتخاب ولودیمیر زلنسکی به مقام ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۹ - در اوکراین کار می‌کرده‌اند.

ولودین گفت:‌«رهبری آمریکا باید برای جنایاتی که رژیم نازی کی‌یف مرتکب می‌شود و فهرست جنایتکاران جنگی را طولانی‌تر می‌کند، پاسخگو باشد.»

کد خبر 674804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha