مجموع نظرات: ۱
یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
۰ نفر

تحقیقات درباره رازگشایی از مرگ مرموز جوان ایرانی که در راه سفر به یونان در آب‌های ترکیه جان‌باخته، از سوی تیم جنایی تهران آغاز شده است.

جسد - سردخانه

به گزارش همشهری‌آنلاین، چند روز قبل خانواده پسری ۱۸ساله به دادسرای جنایی تهران رفتند و مدعی شدند که پسرشان در ترکیه به قتل رسیده است. آنها به بازپرس محمدتقی شعبانی گفتند: پسرمان سهیل که متولد سال ۸۳ بود، چند وقت پیش همراه با یکی از اقوام نزدیک راهی ترکیه شد. آنها قصد داشتند برای کار و زندگی به یونان بروند، اما آنطور که ما متوجه شدیم تلاش‌شان برای گرفتن ویزای یونان نتیجه نداشت. به همین دلیل تصمیم گرفتند که به‌صورت غیرقانونی از ترکیه به یونان سفر کنند. ظاهرا در آنجا با یک قاچاقچی انسان آشنا شده بودند که آنها را از طریق آب‌های ترکیه و به‌صورت گروهی با قایق به یونان ببرد. 

خانواده پسر جوان ادامه دادند: پسرمان سهیل با همراهش به شهری مرزی در نزدیکی استانبول رفتند. آنجا مهاجران در قالب گروه‌های ۱۲نفره سوار قایق‌ها راهی یونان می‌شدند. به‌گفته خویشاوندمان، سهیل و دوستش در گروه آخر بودند که هنگام حرکت متوجه شدند که قایق آنها کم باد است. درحالی‌که سرگرم پر کردن باد قایق بودند ناگهان صدای فریاد سهیل شنیده شد و آب او را با خودش برد. به‌گفته دوست پسرمان، او به همراه قاچاقچی انسان در آب بودند و به‌نظر می‌رسید با هم درگیر شده بودند و شکی نداریم که قاچاقچی انسان جان پسرمان را گرفته است.

به‌ گفته پدر و مادر جوان جان‌باخته، آن روز گزارش ناپدید شدن جوان ایرانی به پلیس ترکیه اعلام شد و تیم جست‌وجو گر، تلاش خود را برای یافتن او آغاز کردند تا اینکه یک روز بعد جسد پسر جوان در آب‌های ترکیه کشف شد. پزشکی قانونی ترکیه علت اولیه مرگ جوان ایرانی را غرق‌شدگی اعلام کردند و بعد جسد تحویل ایران داده شد. از سوی دیگر فردی که قاچاقچی انسان بود در ترکیه بازداشت شد اما مدعی بود که نقشی در مرگ جوان ایرانی نداشته و آب او را با خودش برده است. همین کافی بود تا فرد ترکیه‌ای که مظنون در پرونده بود آزاد شود. با شکایت خانواده جوان ایرانی در دادسرای جنایی تهران، بازپرس جنایی تهران دستور داد تا جسد جوان جانباخته برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شود که تیم پزشکی پس از معاینه جسد و کالبد شکافی علت مرگ را ضربات متعدد و اصابت جسم سخت به بدن اعلام کرد. در این شرایط بازپرس جنایی تهران دستور مکاتبه با پلیس ترکیه و ارسال پرونده به تهران را صادر کرد تا معمای این حادثه مرموز آشکار شود.

کد خبر 674857

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 1
    عاقیت مهاجرت همین است حالاپدرومادربایدیک عمردر حسرت فرزندازدست رفته خون گریه کنند