سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، آمار معتادان متجاهر رهاشده و همچنین خرده‌فروشان مواد مخدر در پایتخت را اعلام و از چرخه باطل جمع‌آوری و بازپروری معتادان متجاهر شدیدا انتقاد کرد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در بازدید میدانی از محلات شوش، مولوی و هرندی که به منظور بررسی آخرین وضعیت پاکسازی این مناطق از وجود معتادان متجاهر در کلانتری مولوی برگزار شد، گفت: در این مناطق نه تنها مصرف‌کنندگان مواد مخدر و معتادان متجاهر، بلکه فروشندگان مواد مخدر، زباله‌گردها و مرتکبان دیگر جرایم نیز حضور دارند و سوالی که مطرح می‌شود و سوال به‌حق مردم است، این است که مگر تاکنون اقدامی در این مناطق صورت نگرفته است؟ در پاسخ به این پرسش باید بگویم که پلیس از سال ۹۷ که طرح پاکسازی معتادان متجاهر را در محله‌های شوش، مولوی، هرندی به اجرا در آورده، حدود ۷۰ هزار معتاد متجاهر و افراد ناهنجار را از این محله‌ها جمع کرده و این در حالی است که الان تنها حدود ۲۰ هزار معتاد متجاهر در تهران وجود دارد. این نشان می‌دهد که برخی مشکلات در چرخه جمع‌آوری آنان وجود دارد. ۷۰ هزار معتاد متجاهر از کجا آمده و چرا برخی معتادان چندین بار جمع‌آوری شده و دوباره به چرخه برگشته‌اند؟ این نشان‌دهنده یک دور باطل و فرآیندی است که باید اصلاح شود.

رحیمی گفت: تا زمانی که معتاد جمع‌آوری شود و بعد از شش ماه حضور در مراکز بازپروری آزاد شود، این چرخه و دور باطل مدام تکرار خواهد شد.

گزارش: مهدی اسماعیل‌پور

تدوین: مهدی کشوریان

کد خبر 674783
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha