معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه در ارتش جمهوری اسلامی متناسب با ارزش‌های انقلاب اسلامی، جوانان را آموزش می‌دهیم، گفت: آموزش‌های ما متناسب با نیازهای روز، تهدیدشناسی و آینده‌پژوهی است.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش در مراسم افتتاحیه هشتمین دوره رزم مقدماتی نخبگان وظیفه کشوری که صبح امروز (شنبه) در مرکز آموزش شهدای وظیفه ۰۱ نیروی زمینی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: مرکز آموزش شهدای وظیفه نزاجا از مراکز اثرگذار و ارزشمند در عرصه توان رزمی کشور است که امیدواریم نخبگان عزیز از فرصت حضور در این مکان، بهره کافی را ببرند.

وی ادامه داد: این مرکز در راستای احترام به علم، دانش و تخصص، ایجاد شده است و کادر آموزشی آن تمام تلاش خود را برای یادگیری و تبحر شما عزیزان به کار می‌بندند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: ما معتقدیم هر یک از شما جوانان مؤمن و متعهد کشور به‌عنوان یک نیروی جوان باید حداقل‌هایی را در حوزه رزم بدانید؛ چراکه امنیت یک کشور در پرتو نیروهای مسلح و پشتیبانی مردم و جوانان از این نیروها به دست می‌آید.

امیر دریادار سیاری عنوان کرد: در همه نقاط دنیا جوانان آموزش‌های رزم انفرادی و به‌کارگیری سلاح را می‌بینند تا اگر کشورشان با تهدیدی مواجه شود، بتوانند از کشورشان به خوبی دفاع کنند.

وی افزود: در جنگ‌هایی که امروز در سطح دنیا اتفاق می‌افتد، می‌بینیم که مردم و جوانان یک کشور در پشتیبانی از نیروهای مسلح آن کشور حاضر می‌شوند و از تمامیت ارضی کشورشان دفاع می‌کنند؛ بنابراین بر هر فردی از آحاد جامعه واجب است که در ارتباط با آموزش نظامی، حداقل‌هایی را از رزم انفرادی و آشنایی با سلاح و نیروهای مسلح و مأموریت‌های پیش روی آنان بداند و در این رابطه همت گمارد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش یادآور شد: در دوران دفاع مقدس، جوانان و عزیزانی که به لحاظ سنی هم‌سن و سال شما بودند در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند، از نیروهای مسلح پشتیبانی کردند و حماسه‌ها و افتخارات بزرگی همچون عملیات بیت‌المقدس را رقم زدند؛ اگر آن ایثارگری‌ها و فداکاری‌ها، ازخودگذشتگی‌ها و حضور در صحنه‌ها نبود، واقعاً امکان نداشت به پیروزی‌های بزرگ در دوران دفاع مقدس دست پیدا کنیم.

دریادار سیاری ادامه داد: آن عزیزان در آن مقطع زمانی به درستی انجام وظیفه کردند؛ آن‌ها در بُعد تأمین نیروی انسانی رزمنده در تمام میدان‌های مبارزه به خوبی عمل کردند و جنگیدند، جانباز و شهید و آزاده دادند تا این انقلاب باقی بماند و تمامیت ارضی و استقلال کشور حفظ شود.

وی اضافه کرد: در همان دوران، قشر دیگری از جوانان عزیز این مرز و بوم در حوزه علم و دانش وارد عرصه پشتیبانی شدند و در تأمین احتیاجات ضروری و قطعات مورد نیاز برای تجهیزات موجود و تسلیحات نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس تلاش کردند؛ چرا که در آن دوران با کمبود قطعه مواجه بودیم و با تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کردیم.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش خاطرنشان کرد: جوانان کشور در آن مقطع حساس تاریخی، ابتکارات و خلاقیت‌های بزرگی از خود نشان دادند که اگر این تلاش‌ها و خلاقیت‌های مستمر و حضور در میدان‌های علم و دانش برای تأمین قطعات و نیازهای ضروری نبود، ما موفق نمی‌شدیم که نیازمندی‌های خود را در حوزه فناوری تأمین کنیم.

امیر دریادار سیاری گفت: مأموریت نیروهای مسلح به‌ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی حفظ تمامیت ارضی کشور و حفظ استقلال و انقلاب اسلامی عنوان شده است؛ برای انجام این مأموریت بزرگ، همه نیروهای مسلح باید از توانمندی بالایی برخوردار باشند و به واقع نیز این‌چنین است. ما برای انجام این مأموریت نیازمند تأمین نیروی انسانی مناسب هستیم و این اتفاق تاکنون به خوبی در سطح نیروهای مسلح محقق شده است.

وی افزود: ما امروز از بهترین جوانان کشور گزینش می‌کنیم، در سطح ارتش جمهوری اسلامی و همه نیروهای مسلح از جوانان مؤمن و مستعد بهره می‌گیریم و متناسب با ارزش‌های انقلاب، جوانان را تربیت می‌کنیم و آموزش می‌دهیم؛ آموزش‌های ما متناسب با نیازهای روز، تهدید شناسی و آینده‌پژوهی است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش عنوان کرد: امروز تأمین نیروی انسانی ارتش و نیروهای مسلح به جهت اهمیت در اولویت و جایگاه والایی است؛ چراکه نیازهای واقعی نیروهای مسلح را توسط همین جوانان علاقه‌مند، کاردان و با همت بالا و پا در رکاب تأمین می‌کنیم.

امیر دریادار سیاری گفت: کارکنان وظیفه هنگامی که وارد خدمت سربازی می‌شوند و آموزش‌های مورد نظر را می‌بینند، برای مدتی جذب بدنه ارتش می‌شوند با قرار گرفتن در کنار کارکنان پایور، ترکیبی اقتدارآمیز را به وجود می‌آورند که نیروی انسانی مورد نیاز ارتش را در بالاترین سطح خود قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: امروز به واقع می‌توان گفت که ارتش و نیروهای مسلح از کارکنان پایور با علم و دانش، با بصیرت و باتقوا برخوردارند و در کنار آن، از جوانان عزیز نیروهای وظیفه نیز استفاده می‌کنیم که با شور و نشاط در ارتقای توان دفاعی کشور، مؤثر هستند.

دریادار سیاری با اشاره به اِعمال تحریم‌های تسلیحاتی از سوی استکبار جهانی علیه ایران اسلامی، گفت: از بهمن سال ۱۳۵۷ ملت ما با تحریم‌های ظالمانه مواجه شد و از آن مقطع زمانی، هیچ‌گونه تجهیزات و قطعاتی به ما واگذار نشد؛ با این حال ما توانستیم با بهره‌گیری از کارکنان متخصص و جوانان کاردان، تجهیزات مورد نیاز خود را به‌روزرسانی، قطعات‌شان را تأمین و سامانه‌های خود را بدون کمک بیگانگان تعمیرات اساسی کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش خاطرنشان کرد: امروز کشور ما در حوزه تأمین تجهیزات مورد نیاز به خودکفایی رسیده و بدون کمک دیگران، قادر به پاسخگویی به نیازهای تجهیزاتی و عملیاتی خود است.

امیر سیاری ادامه داد: قشر جوان مستعد و تحصیل‌کرده ما امروز در کنار پژوهشگران و عزیزان فنی نیروهای مسلح قرار گرفتند و ضمن تأمین قطعات و رفع نیازها به سمت ساخت تجهیزات جدید نیز حرکت کرده‌اند.

وی افزود: امروز در حوزه ساخت تجهیزات در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که می‌توانیم بگوییم در نیروی زمینی که از لحاظ گستردگی و تنوع تجهیزات، بسیار فزاینده است در حوزه‌های مختلف توپخانه، بالگردی، راکت‌انداز، جنگال، زرهی، مهندسی، خودرویی و تسلیحات انفرادی و جمعی به خودکفایی رسیده‌ایم که این برای ما افتخار بسیار بزرگی است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش اضافه کرد: امروز در حوزه پدافند هوایی به جایی رسیده‌ایم که در حوزه دفاع از آسمان جزء قدرتمندین‌ها هستیم در حالی که ما در دوران دفاع مقدس به جز سلاح‌های ارتفاع پست و سامانه پدافندی ارتفاع متوسط «هاگ» که سامانه‌ای کاملاً غربی بود، چیزی نداشتیم.

دریادار سیاری ادامه داد: در حوزه هوایی، امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که هواپیماهای جدید را با دستان توانمند صنعتگران و عزیزانمان در ارتش و نیروهای مسلح و وزارت دفاع و دانشگاه‌های کشور می‌سازیم و به تکنولوژی ساخت هواپیما دسترسی یافته‌ایم.

وی افزود: در حوزه دریایی، امروز جزو معدود کشورهایی هستیم که توان ساختن ناو موشک‌انداز و ناوشکن را داریم و امروز ادعا می‌کنیم که توانایی ساخت پیشرفته‌ترین تجهیزات دریایی را داریم. نیروی دریایی امروز نه‌تنها در حوزه سطح بلکه در حوزه زیردریایی نیز به توانمندی‌های قابل توجهی دست یافته است. ما امروز قادر هستیم که زیردریایی سبک، متوسط و سنگین بسازیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به پیشرفت‌های موشکی کشور عنوان کرد: آنچه امروز در حوزه توانمندی موشکی کشور از رسانه‌ها می‌شنویم که بیانگر قدرت، سرعت و دقتِ آن است، همگی محصول تلاش عزیزان ما در نیروهای مسلح است.

امیر سیاری اظهار داشت: توانمندی‌هایی که در حوزه پهپاد، سایبری، جنگ الکترونیک و صحنه‌های نبرد جدید به دست آمده است، نیز همگی در پرتو تلاش جوانان در مقابله با تهدیدات دشمن است تا بالاترین سطح بازدارندگی را ایجاد کند.

وی بیان کرد: برای افزایش و ارزیابی توان دفاعی خود، امروز رزمایش‌های تخصصی را در سطح نیروها انجام می‌دهیم؛ همچنین رزمایش‌های مشترک را بین نیروهای ارتش برگزار می‌کنیم و رزمایش‌های مرکب را نیز با دیگر کشورها انجام می‌دهیم که بیشتر در حوزه دریایی است و بدین ترتیب، توانمندی‌های خود را در رزمایش‌های مرکب برای جهانیان به نمایش می‌گذاریم.

دریادار سیاری گفت: امروز توان دفاعی کشور در جایگاهی قرار گرفته است که هیچ‌کسی اجازه تعرض به تمامیت ارضی و انقلاب ما را به خود راه نمی‌دهد و این افتخار بزرگی است که در کشور برای ملت ما وجود دارد که تهدید را رصد و دنبال کرده و به آینده فکر می‌کنیم. ما در حوزه تهدیدشناسی، متناسب با نیازهای آینده گام برمی‌داریم و اطمینان داریم که تحت فرمان فرماندهی معظم کل قوا در آینده نیز توانمندی مقابله با همه تهدیدات را داریم.

وی عنوان کرد: امنیت بزرگترین سرمایه کشور ما است که به دست توانمند ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهی انتظامی کشور برقرار شده و شما جوانان نقش مهم و ارزشمندی در برقراری امنیت در سراسر کشور دارید.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در پایان تأکید کرد: پروژه‌های تحقیقاتی شما جوانان نخبه باید در تکمیل توانمندی تجهیزات و سلاح‌های نیروهای مسلح، اثرگذار باشد.

کد خبر 674712

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha