همسر مرحوم طالب‌زاده با بیان اینکه راه همسرم ایمان و حق‌طلبی بود گفت: نادر دشمنان به ویژه آمریکایی‌ها را به شدت عصبانی کرده و در فهرست ترور تروریست‌ها بود.

زینب مهنا همسر مرحوم نادر طالب زاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، زینب مهنا شامگاه پنج‌شنبه در آیین گرامیداشت "بشارت فتح" که در رثای نادر طالب‌زاده سردار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با حضور خانواده این مرحوم و جمعی از شخصیت‌های شاخص فرهنگی و دانشگاهی ملی و بین‌المللی در مجتمع دانشجویی امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار داشت: جای افتخار دارد که بار دیگر به شهر مشهد سفر کردم ولی این بار بدون حضور همسرم آمدم.  

وی افزود:در یکی از دوره‌های کنفرانس بین‌المللی افق نو که در شهر مشهد برگزار شده بود، یکی از مهمانان خارجی به من گفت: (طالب‌زاده، آن کسی بود که توانست اختلافات دامن زده شده توسط رژیم صهیونیستی بین ملل اسلامی را برطرف کند.) این روحیه و خصیصه از تفکر ‌و اهداف بزرگ او نشات می‌گرفت.  

همسر مرحوم طالب‌زاده تصریح کرد: او تنها یک مرد استثنایی نبود، مردی معنوی و ذو ابعاد بود. "نادر" در فهرست ترور تروریست‌ها بود چون دشمنان، به خصوص دولت آمریکا را به شدت عصبانی کرده بود. او همچنین توانایی ارتباط برقرار کردن با دشمنان دولت آمریکا را داشت. مخالفانی که از مسئولان سابق آمریکا بودند ولی آنها را به شهر مشهد آورد.

مهنا با بیان اینکه همسرم یک انسان واقعی بود گفت: امیدوارم جوانان از راه و روش زندگی او یاد بگیرند و راهش متوقف نشود. طالب‌زاده روی جوانان حساب باز کرده بود که راه ایمان و حق طلبی او را ادامه دهند.  

طالب‌زاده، پاسخ عملی به غرب زدگان بود

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نیز اظهارداشت:خدا ما را برای زندگی پر فراز و فرود، ناچار به انتخاب خلق کرده و طالب زاده با همین انتخاب ها نادر شد.

وحید جلیلی طالب‌زاده را مصداق تعبیر قرآنی "یخرجهم من الظلمات الی‌النور" دانست و افزود: او از ظلمات مدرنیته به نور اسلام و انقلاب فرار کرد و قرار پیدا کرد. استقامت و مجاهدت‌های حاج نادر، او را از سایرین متمایز می‌کرد، او تا لحظات پایانی عمرش روی تخت بیمارستان همچون تعبیر جبل راسخ بود.  

جلیلی گفت: در مسیر انقلاب اسلامی ریزش‌های بسیاری را شاهد بودیم، کم نبودند کسانی که کم آورند، ولی طالب زاده همیشه مملو از شوق و بهجت انقلابی بود، شاید با این ابتلائات در حیاتش به مدعیان و دشمنان عالم نشان داد که با اینکه از همه امکانات برخوردار بود ولی هیچ‌گاه نه زرق و برق غرب و نه مشکلات زندگی شخصی اش او را تغییر نداد بلکه او را مشتاق تر به جریان انقلاب کرد.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: طالب‌زاده در مسائل دینی و معنوی نگاهی به شدت سنتی داشت؛ یعنی در حین انجام اعمال دینی و ارتباط با خدا حس و حال خوبی داشت.او  پاسخ عملی به غرب زدگان بود و شاید نگاه ترحم بر انگیزی، به جریان غرب زدگی در کشور داشت.  تواضع عجیب طالب زاده یکی دیگر از خصایای او بود. بیشتر از همه سوابق آکادمیک و همجواری با اساتید مطرح آمریکا به راننده بلدوزر بودن خود در جبهه می‌بالید.

وی با اشاره به اینکه حاج نادر از هیچ فرصت و ظرفیتی برای تقویت جریان انقلاب راحت عبور نمی‌کرد گفت: بیشتر از فخر فروشی‌های رسانه ای و نخبگانی رایج، آرمان خواه بود و به مسئولیت‌های خود و بار روی زمین مانده فکر می‌کرد. همه را به پرداختن به متن کار تشویق می‌کرد و از حاشیه‌ها حذر می‌کرد.

عقبه اسلامی و عرفانی مقدمه توفیقات طالب زاده بود

در این مراسم عضو هیئت علمی دانشگاه مطالعات جهان دانشگاه تهران نیز اظهار داشت: مرحوم نادر طالب‌زاده، پژوهشگری هنرمند بود و راهش نباید فراموش شود.

فواد ایزدی با بیان این مطلب که راه حاج نادر نباید با هجرت او فراموش شود و مسئولین فرهنگی باید بیاندیشند که چطور راهش ادامه پیدا کند افزود: شهادت سردار سلیمانی خللی در حرکت نیروی قدس ایجاد نکرد و برخی معتقدند که ایران را به رسیدن به اهدافش نزدیک تر کرد و بعد از شهادتش خطرش برای دشمنان با ادامه یافتن راهش بیشتر شد، اما اکنون برای طالب‌زاده چنین مجموعه ادامه دهنده‌ای وجود ندارد و توجه به این نیاز از سوی متولیان فرهنگی ضرورت دارد. ‌ 

این تحلیل‌گر سیاسی ادامه داد: عقبه اسلامی و عرفانی مقدمه توفیقات او بود که وی را تبدیل به آقای نادر کرد، علاوه بر آن، برای منحصر به فرد بودنش به غیر از ابعاد رسانه‌ای و مستندسازی، شاخصه او تعهد و تخصص و در عین حال نگاه بین‌المللی بود.

وی خاطرنشان کرد: طالب‌زاده از ابتدای انقلاب اسلامی متوجه شد که اگر انقلاب بخواهد به فراتر از مرزها صادر شود، باید نگاه بین‌المللی داشت، تجربه سال‌ها زندگی در غرب و تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا، او را نه تنها شیفته غرب نکرد، بلکه به منتقد جدی آن تبدیل کرد.

ایزدی با بیان این مطلب که باید از سبک و روش استاد طالب زاده درس بگیریم خاطرنشان کرد: هر چه قدر مردم ما نگاه بین المللی‌تری پیدا کنند، بیشتر به پیشرفت و رشد انقلاب کمک می‌کنند. اگر جوانان را با عقبه دینی و عرفانی تربیت کنیم که هم نگاه هنری و رسانه ای تخصصی داشته باشند و از طرفی، نگاه بین المللی به انقلاب اسلامی داشته باشند، بیشتر می‌توانند یاری‌گر جریان انقلاب اسلامی باشند.  

 مدیرعامل مؤسسه جوانان بنیاد کرامت رضوی نیز اظهار داشت: استقرار نگاه توحیدی و حاکمیت کلمه الله هدف غایی انقلاب اسلامی است. اگر قرار است کادر سازی هم برای انقلاب اسلامی شکل بگیرد، باید مبتنی بر نگاه توحیدی باشد.  

 مختاری افزود: حاج نادر طالب‌زاده در راستای همین افق توحیدی حرکت می کرد و به آن باور داشت. او فضای تمدنی غرب و سپس فضای تمدنی انقلاب اسلامی دیروز و فضای پیش روی انقلاب ما را دیده بود و می‌دانست قرار است به کجا حرکت کند.  

وی بیان کرد: اگر بنای شکل گیری تمدن نوین اسلامی را داریم، این تمدن تفکر اختصاصی خود را می طلبد و این حقیقت را نادر طالب زاده به درستی درک کرده بود. او معتقد بود که تمایز انقلاب ما از انقلاب های رایج در دنیای امروز، انقلاب عرفانی و معنوی حضرت امام(ره) بود که جریان یهود و استکبار را به تلاطم و تقابل با این انقلاب کشاند.

کد خبر 674518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha