فرمانده قرارگاه عمار ایران گفت: ترورها با هدف مشترکی در حرم رضوی و افغانستان انجام شدند که با نگاه به همه این‌ها یک مسئله روشن می‌شود که صهیونیسم آموزش در افغانستان را هدف قرار داده است.

مهدی طائب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مهدی طائب، رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار در دومین همایش "مرز همدلی ایران و افغانستان، همدل و هم مرز " و بزرگداشت شهیدان حریم رضوی و شهدای دانش آموز و نمازگزار مظلوم افغانستان در سالن همایش های آستان قدس رضوی تصریح کرد: صهیونیسم افغانستان را خوب شناخت و سرمایه گذاری بزرگی کرد تا این سرمایه‌ها که همان آموزش و دانش است در افغانستان رشد نکند.

به گزارش ستاد خبری همایش مرز همدلی، حجت الاسلام مهدی طائب در جمع خانواده شهدای حریم رضوی و مدافعان حرم و مهاجرین افغانستانی ساکن مشهد تاکید کرد: ترورها با هدف مشترکی در حرم رضوی و افغانستان انجام شدند که با نگاه به همه این ها یک مسئله روشن می شود که آن آموزش هست.

فرمانده قرارگاه عمار بیان کرد: در مساجد شیعه و اهل سنت در روز جمعه مسجد را زدند که خطبه جمعه خطبه علم است؛ همچنین در مدرسه و دبیرستان آموزش و علم را فرامی گیرند و روحانیت که در حرم رضوی ترور شد نیز کسانی بودند که علم یاد می دهند و خط قرمز دشمن آموزش هست.

وی با توجه به اینکه تمرکز دشمن و صهیونیسم روی آموزش هست، نشان می دهد که از آن هراس دارند و ادامه داد: رسانه دنیا دست ما نیست و صهیونیست ها از ابتدا در رسانه سابقه تاریخی داشتند و اولین رسانه آن ها بوق و شیپور بود که خداوند ساخت شیپور را به حضرت موسی(ع) آموخت که از آن برای سازماندهی و مدیریت چهارصد هزار نفر استفاده می کردند که این عمل تاکنون هرساله با همان شیوه برگزار می گردد.

حجت الاسلام طائب هشدار داد: صهیونیسم برای هر کارش پیوست رسانه ای دارد و خط اختلاف افکنی در جامعه مسلمانان ایران، افغانستان، عراق و کل منطقه در دستور کارشان هست و در آینده نیز از این اختلاف افکنی ها انجام خواهند داد و ما باید آگاهانه نسبت به این موضوعات اقدام کنیم و بازیچه آنان نشویم.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار عنوان کرد: در ترور شهید فخری زاده و احمدی روشن ما در مورد قاتل او نگفتیم که اهل کجا بوده و یا کدام شهرستان بلکه مستقیم گفتیم که کار اسرائیل بوده است و در مورد شهدای حریم رضوی نیز نباید اسمی از افغانستان و یا کشور دیگری آورده شود بلکه کسی که طراح این ترور هست باید مقصر شناخته شود و نه عاملین آن.
وی با توجه به آیه قرآن"وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ" عنوان کرد تمام مسلمانان باید با هم متحد باشند و تحت تاثیر اختلاف افکنی دشمن قرار نگیرند.

حجت الاسلام طائب بیان کرد: ظهور منجی و امام زمان(عج) نقطه مورد اجماع تمام توده های مردم جهان است و امام زمان که می آید زمین را پر از عدل و داد می کند که نقطه مقابل آن شراب خواری و بی نمازی نیست بلکه ظلم هست.

وی با اشاره به زمان پیامبر(ص) که مظهر عدالت بودند، گفت: زمانی که کفه قدرت در مکه به دست ظالمین بود، ایشان از مکه فرار کردند و به مدینه پناه بردند و هنگامی که در مدینه به پیامبر(ص) حمله کردند چون کفه قدرت به طرف مومنین بود، آنها نگذاشتند پیامبر به قتل برسد و ظالم را بیرون کردند.

فرمانده قرارگاه عمار ادامه داد: در ظهور امام زمان(عج) نیز باید کفه قدرت مومنین که با وحدت بین شیعه و سنی بیشتر شود تا امام زمان(عج) بیاید و به مقابله با ظلم و ستم برخیزد و این وحدت نباید اعتباری و دستوری بلکه واقعی باشد.

حجت الاسلام طائب با بیان اینکه دشمن و صهیونیسم استراتژی نظامی و مطالعات فراوانی در مورد ما دارد بیان کرد: صهیونیست ها دقیقا شرایط و علائم ظهور را مطالعه کرده اند و می کنند و می دانند که قدرت و وحدت بین مسلمانان یکی از اصلی ترین علایم ظهور است و تمام تلاش دشمن برای خنثی کردن این وحدت است.

وی با تاکید بر اینکه اسرائیل فقط نماد صهیونیست ها هست، گفت: تمام سلطه صهیونیست ها بر جهان مشهود است و از ثروت و پزشکی و سیاست کل دنیا در دستان صهیونیست ها است و حتی آمریکا بدون اجازه آنان نمی تواند آب بخورد که نتیجه آن را در مذاکرات با ایران می بینیم.

ثمره خون شهیدان حریم رضوی همدلی دو ملت ایران و افغانستان

مدیر مسئول مجتمع علمی فرهنگی عرفان هرات در ادامه همایش مرز همدلی بیان کرد: شهادتی که از رمضان کلید خورد و حرمت حریم رضوی شکسته شد و در افغانستان مراکز درمانی و آموزشی و مساجد با در خون مردم آغشته شد، همچنان که محراب امام علی(ع) به خون آغشته گشت.

حجت الاسلام محمد سالم فهیمی گفت: امام علی(ع) در عین درد فزت برب الکعبه گفتند و این چه فرهنگی است که درد عین درمان می شود؟ و عده ای می خواستند با این ترورها باعث دوری و تفرقه ملت ها شوند که دقیقا همین ترورها باعث وحدت بین شیعه و سنی و ایران و افغانستان شد.

وی ادامه داد: با خون شهیدان به نقطه مقابل مقصود دشمنان رسیدیم و دل ها را به هم گره زد و دشمن در کمین نشسته تا یکانگی فرهنگی ما را به تاراج ببرد و تاریخ ما را وارونه بنویسد و ظرفیت های فکری و فرهنگی را نابود کند.

مدیر مسئول مجتمع علمی فرهنگی عرفان ادامه داد: امروزه کار استکبار این است که از مسیر نفاق پیش بیاید و آشوب بپا کند و سپس قیومیت کشور را به دست گیرد و سپس آنرا رها می کنند تا تمام سرمایه ها و استعدادهای کشور بلاتکلیف بمانند.

تفرقه افکنی مهمترین طرح یهود برای از بین بردن مسلمانان 

نماینده بیت آیت الله فیاض در تهران در ادامه همایش مرز همدلی بیان کرد: کتاب هدایت، قرآن چهار دشمن برای مسلمانان و اسلام معرفی کرده است که مشرکین، منافقین و شیطان هستند و در آخر از یهود نام برده است که این دشمن همیشگی مسلمانان است.

حجت الاسلام سید علی هاشمی ادامه داد: یهود از صدر اسلام تا کنون 80 طرح برای تضعیف و از بین بردن مسلمانان داشته که مهمترین آن را می توان به تفرقه افکنی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه در اوایل ماه رمضان، استکبار برنامه تفرقه افکنی بین ایران و افغانستان را چیده بود، گفت: با اینکه مهاجرین در اینجا رسانه ای ندارند، این توطئه را خیلی خوب خنثی کردند.

این فعال فرهنگی و اجتماعی بیان کرد: داعش به تنهایی در افغانستان قدرتی ندارد بلکه آن ها جیره خوار دستگاه صهیونیزم هستند و این حرکت ها کاملا یهودی است.

حجت الاسلام هاشمی گفت: کسانی که این ترورها را انجام می دهند اصلا تفکر عقلانی ندارند و انسان نیستند و فقط ابزار دست یهود قرار گرفته اند.

در پایان مراسم از خانواده شهید اصلانی و دارایی و شهدای مدافع حرم دلجویی و قدردانی شد.

این همایش با همکاری موسسه مطالعات و بررسی راهبردی تلالو بعثت، بنیاد بین المللی رحمه للعالمین، معاونت تبلیغات آستان قدس و مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه و مهاجرین افغانستانی ساکن مشهد برگزار گردید.

کد خبر 674498

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha