معاون خدمات شهری منطقه ۱۴ در مورد سرانجام ایمن‌سازی بازار گل شهید محلاتی گفت: بعد از وقوع حادثه در این باغ و مرگ دو نفر در سال گذشته، فاز اول ساماندهی بنا به دستور دادستان تهران اجرایی شد. یک دستورالعمل ۱۶ بندی هم از سوی شهرداری و آتش نشانی تدوین و برای اجرا ابلاغ شد تا ایمنی باغ گل تامین شود.

بازار گل

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا برزگر مرادی با بیان اینکه کمیته ساماندهی بازار گل محلاتی تشکیل شده است، گفت: با حضور مسئولان شرکت ساماندهی مشاغل شهرداری تهران، دبیر و رئیس شورای بازار گل محلاتی، نمایندگانی از آتش‌نشانی، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل حقوقی شهرداری، کمیته ساماندهی بازار گل محلاتی تشکیل شد تا در مورد ظرفیت‌ها ، چالش‌ها، تامین ایمنی و در کل ساماندهی این بازار تصمیماتی گرفته شود.

او با بیان اینکه بازار گل شهید محلاتی در منطقه ۱۴ از اولین پایگاه‌های گل و گیاه تهران است، افزود: در سال‌های اخیر تراکم بالای جمعیت و مشکلات کسبه در این بازار منجر به چالش‌هایی شده بود که حوادثی را به همراه داشت، به همین دلیل بعد از مرگ دو نفر در این باغ، فاز اول ساماندهی بنا به دستور دادستان تهران اجرایی شد. 

معاون خدمات شهری منطقه ۱۴ با بیان اینکه در روزهای پایانی سال حجم زیادی از جمعیت برای خرید به باغ گل می‌آیند و باید ایمنی آنها تامین شود، گفت: کسبه بخشی از این دستورالعمل را اجرا کرده اما بخش دیگر که به کارهای زیرساختی نیاز دارد، هنوز بلاتکلیف مانده است.

برزگر مرادی با بیان اینکه در فاز دوم سازماندهی باغ گل، راه اندازی کمیته ساماندهی در دستور بود که این خواسته با دستور دادستان تشکیل شد، تصریح کرد: در جلسه اول این کمیته وظایف همه سازمان‌ها و شرکت‌های دخیل مشخص شد. تمرکز ما ارتقای ایمنی باغ گل محلاتی است و به دنبال آن هستیم که به یک سطح استاندارد از ایمنی در این مکان برسیم تا شهروندان با اطمینان خاطر در آنجا تردد کنند.

او با بیان اینکه باغ گل ۲۵ هزار متر با ۶۱۳ غرفه است، افزود: طبق دستور دادستان کسبه باید یک شرکت تاسیس و کل غرفه‌داران در آن حضور پیدا می‌کردند اما  برخی از کسبه  همکاری نکرده و استاندارد سازی حداقلی باغ گل با سرعت کمی پیش می‌رود.

معاون خدمات شهری منطقه ۱۴ با اشاره به مشکلات مالکیت در باغ گل محلاتی، گفت: در فاز سوم بحث مالکیت و بعد از آن جانمایی و ساخت بازار گل استاندارد پیش‌بینی شده است که این مسئله از طریق دادستانی، اداره کل شهرسازی و شهرداری تهران باید پیگیری شود. این مسئله در سطح اختیارات منطقه نیست؛ اما ما در کمیته ساماندهی به دنبال افزایش ایمنی بازار باغ گل محلاتی در طول سال هستیم.

کد خبر 674462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha