خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع آگاه در افغانستان از تلاش دولت امارت اسلامی برای ایجاد محدودیت در دسترسی زنان به گواهینامه رانندگی خبر داده است.

به گزارش همشهری آنلاین، در این گزارش با استناد به سخنان تنی چند از کارشناسان بخش آموزش رانندگی آمده است که مقامات طالبان در هرات، مترقی‌ترین شهر افغانستان، از مربیان آموزشگاه‌ها خواسته‌اند که صدور گواهینامه رانندگی برای زنان را متوقف کنند.

در گزارش خبرگزاری فرانسه سپس به این نکته اشاره شده که افغانستان کشوری به شدت محافظه‌کار و مردسالار است اما رانندگی زنان در شهرهای بزرگ از جمله هرات که در شمال این کشور واقع شده و در مقایسه با دیگر شهرها نسبتا مترقی‌تر به شمار می‌رود، غیرعادی نیست.

نعیم الحق حقانی، رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ استان در این خصوص می‌گوید که هیچ دستور رسمی تاکنون به صورت مکتوب در زمینه محدودیت صدور گواهینامه برای زنان صادر نشده است.

طالبان تاکنون تا حد امکان از صدور فرمان‌های کتبی در سطح ملی خودداری کرده‌اند، دولت امارت اسلامی در عوض اختیارات بیشتری به مقامات محلی برای صدور احکام لازم‌الاجرا در سطح منطقه‌ای داده است که بعضا به صورت شفاهی صادر می‌شود.

کد خبر 674347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 0
    طالبان گروهی تروریستی وضدمردمی هستند