مرجع معظم تقلید با بیان اینکه امت اسلام باید با اتحاد رژیم غاصب اسرائیل را برای همیشه سرنگون کند، گفت: امروز ما شاهد مشکلات فراوان در فلسطین، لبنان، بحرین، سوریه و بسیار از کشورهای اسلامی هستیم و دیگر حرف زدن تنها کافی نیست و امروز روز عمل است.

آیت الله نوری همدانی

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ علی خطیب رئیس مجلس اسلامی اعلای شیعیان لبنان با اشاره به آیه هشتم از سوره منافقین( وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِینَ وَلَکِنَّ الْمُنَافِقِینَ لَا یَعْلَمُونَ) بر ضرورت حفظ عزت اسلام و جامعه اسلامی تاکید کرد.

وی با اشاره به اوضاع کنونی جهان اسلام تصریح کرد: تنها راه حفظ عزت و عظمت اسلام اتحاد مسلمانان  است و در فرهنگ اسلامی مرزهای جغرافیایی هیچ معانی ندارد و قرآن از مسلمانان به عنوان یک امت واحده نام برده است.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان ضرورت تمسک به اسلام ناب محمدی افزود: تنها راه عزت بخشی به اسلام و جامعه اسلامی پیروی از اسلام ناب محمدی و احیای فرهنگ جهاد در مقابل استکبار جهانی و دشمنان اسلام است از این رو باید با تبیین معارف حیات بخش اسلامی و آگاه نمودن مسلمین جهان در مقابل جریان‌های فتنه گر ایستاد.

آیت‌الله نوری همدانی: دیگر حرف زدن تنها کافی نیست و امروز روز عمل است | شاهد مشکلات فراوان در فلسطین، لبنان، بحرین، سوریه و... هستیم

وی ضمن تقدیر از حضور گسترده مسلمانان جهان در راهپیمایی روز قدس مطرح کرد: تنها حضور گسترده مردم در روز قدس کافی نیست، بلکه باید با اتحاد و بسیج نیروها رژیم غاصب اسرائیل را برای همیشه سرنگون کند و فلسطین را به آغوش اسلام بازگرداند.

نوری همدانی عنوان کرد: امروز ما شاهد مشکلات فراوان در فلسطین، لبنان، بحرین، سوریه و بسیار از کشورهای اسلامی هستیم به همین علت دیگرگفتن تنها کافی نیست و  امروز روز عمل است.

وی با اشاره به سفر گذشته خود به لبنان گفت: در آن زمان کلام تاثیر گذار امام راحل سبب شد تا جوانان لبنان به حزب الله بپیوندند و نقشه‌های صهیونیست‌ها با شکست مواجه شود و به لطف خدا امروز حزب الله لبنان با هدایت سید حسن نصر الله با اقتدار تمام مقابل رژیم اسرائیل ایستاده است و مردم لبنان به عنوان نماد مقاومت برای تمام مسلمانان جهان مطرح هستند.

مرجع جهان تشیع با تجلیل از شخصیت برجسته امام موسی صدر افزود: امام موسی صدر با اخلاق و رفتار و فرهنگ والای خود بین شیعیان لبنان وحدت و یکپارچگی ایجاد نمود و توانست ضمن حفظ شیعیان، فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) و فرهنگ تشیع را به جهان بشناساند.

کد خبر 674277

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 0
    مردم انقدر گرفتار زندگی خودشون شدن نمیتونن تکون بخورن