معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه خبر مخلوط شدن گندم با خاک در استان را کذب اعلام کرد.

بذر گندم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، استان کرمانشاه با تولید ۴ میلیون و ۷۷۵ هزار تُن تولیدات انواع محصولات کشاورزی در سال به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

شرایط آب و هوایی متنوع (گرم، معتدل و سرد) استان، سبب شده همواره از نظر تولید گندم مقام چهارم و یا پنجم را در کشور داشته باشد، به گفته شهریار قاسمی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، سال زراعی ۹۸-۹۹ میزان کل خرید گندم توافقی دوروم در کشور ۸۰ هزار تُن بوده که میزان خرید استان کرمانشاه ۳۸ هزار و ۹۴۰ تُن یعنی ۴۹ درصد از مجموع خرید کشور بوده و سال زراعی ۱۴۰۰ هم وضعیت مشابهی به آن اتفاق افتاده است.

امسال هم خرید تضمینی گندم از کشاورزان مناطق گرمسیری غرب استان از دهه سوم اردیبهشت‌ماه آغاز  و در اواخر شهریورماه در مناطق سردسیر استان در شهرستان سنقرو کلیایی به پایان خواهد رسید.

براساس پیش‌بینی سازمان جهاد کشاورزی در فصل زراعی جاری بیش از ۵۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هم‌استانی وارد مراکز ذخیره‌سازی استان خواهد شد.

با این توصیف، کرمانشاه یکی از استان‌هایی است که دارای پتانسیل ویژه بخش کشاورزی است اما مدتی است که خبری مبنی بر آمیختگی خاک با گندم در فضای مجازی و حقیقی دست به دست می‌شود که سبب نگرانی هم‌استانی‌ها شده این خبر آنقدر در مردم صدا کرد که سبب ورود صریح نیکزاد عباسی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه به این ماجرا شد.

وی با ورود به موضوع و مکاتبات و پیگیری‌های متعدد، خبر را کذب اعلام کرد و گفت: مکاتباتی با فرمانداری، مدیر کل بازرسی، مدیر کل تعزیرات، سازمان جهاد و کشاورزی و نیز سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام گرفت و خواهان بررسی‌های دقیق در کمترین زمان ممکن شدیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه افزود: در نهایت با حضور مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی در دادگستری و نیز بررسی‌های میدانی و جواب مکاتبات انجام گرفته، اعلام شد خوشبختانه هیچ افت غیرمفید، نامتعارف و آمیختگی وجود ندارد و خبر پخش شده کذب بوده است.

عباسی یادآور شد: ورود پیشگیرانه از کارآمدترین و مؤثرترین راهکارهای کنترل جرائم است و به همین منظور این امر همواره در دستور کار ما و از سیاست های اصولی است.

گفتنی است، امسال دولت خدمتگزار به منظور حمایت از تولید داخلی و در راستای اصل خودکفایی در تولید گندم مورد نیاز کشور،  اقدام به افزایش قابل توجه نرخ خرید تضمینی گندم معمولی از کشاورزان به مبلغ ۱۰۵ هزار ریال کرده و همچنین مبلغ ۱۰ هزار ریال نیز به عنوان جایزه به کشاورزانی که گندم مازاد بر نیاز خود را به دولت تحویل می‌کند، در نظر گرفته است.

همچنین قیمت خرید تضمینی گندم دروم ۱۰۹ هزار و ۲۰۰ ریال اعلام شده و همچون گندم معمولی، مبلغ ۱۰ هزار ریال نیز به عنوان جایزه به کشاورزانی که گندم خود را به مراکز تعیین شده از سوی این اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان تحویل دهند، اعطا خواهد شد.

کد خبر 674243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    15 0
    اقای دولت دار فکر دیم باش ۳۰ درصدگندم استان کرمانشاه مطلق به دیم بودکمبودبارش نابود کرده ۱۰ سال ازدستور اجراه به هوشمندسازی چاه کشاورزی میگذرد هنوز اجرا نشده یا انقدربارور ابرها نکردن کل دیم نابودشد
  • Amin IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    4 0
    روغن کلزا جای خودش گندم از آسمان جمع بشه الان همین مخلوط میشه
  • ولی IR ۰۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    3 1
    باسلام درچندسال گذشته دربحث خریدتضمینی گندم ازبس که ضعیف عمل شده که کشاورز مایل است مازاد راجهت مصارف دیگردربازارآزادبفروشدتابه دولت به عنوان مثال روش تسویه حساب که درچند مرحله وخردخردانجام میپذیردوغیره.....
  • سعید IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    5 0
    جناب آقای رئیس جمهوروقتش رسیده که درامور معیشت مردم ورودکنیدوکنترل همه جیزرادردست بگیریدودست واسطه ها وزالوهای مفتخورراازاقتصاد کشورکوتاه کنید