شرکت «آندیفایند تکنولوجیس» (Undefined Technologies) با دو آزمایش موفقیت‌آمیز پرواز و کمی کمتر از ۲ میلیون دلار سرمایه اولیه، از نسل بعدی پهپاد تجاری «بی‌صدا» خود که به جای پروانه از نیروی محرکه یونی استفاده می‌کند، رونمایی کرد.

پهپاد

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، طراحی جدید مطمئنا از نظر بصری یک پله بالاتر از تلاش‌های قبلی است، اما در پایان روز، یک سیستم رانش یونی شبیه یک پیشرانه یونی خواهد بود. این پهپاد بر حسب ضرورت دارای شبکه بزرگی از الکترودها با حداقل دو لایه است؛ به طوری که لایه‌های بالا و پایین می‌توانند با ولتاژهای بالا و مخالف تغذیه شوند تا هوای یونیزه شده را به سمت پایین تسریع کنند و نیروی رانش تولید کنند. بنابراین در حالی که بدنه رویی پهپاد شکل خوبی است، اما هنوز در زیر شبیه یک قفس پرنده است.

وقتی برای اولین بار وعده‌های این شرکت را دیدیم، سؤالات زیادی داشتیم. پیشرانه یونی در فضا بسیار مفید است، اما آیا واقعاً می‌تواند جایگزینی کارآمد برای ملخ‌های نزدیک به زمین باشد؟ MIT تحقیقاتی را در مورد هواپیمای بال ثابت یونی خود منتشر کرده است، اما برای هواپیماهای با بالابر عمودی به نیروی رانش بسیار بیشتر و ذخیره انرژی بیشتری در داخل هواپیما نیاز دارید.

Undefined Technologies مطمئنا نام خود را با احتیاط انتخاب کرده است. یک سال و نیم بعد، ما هنوز اطلاعات کمی در مورد تکنولوژی جدید Air Tantrum آن داریم که به گفته شرکت بسیار بی‌صدا خواهد بود. اما ویدئوی پرواز دسامبر ۲۰۲۱ آن و ارائه‌ای که توسط توماس پروبانیک مدیرعامل شرکت در کنفرانس لجستیکی در ژانویه ارائه شد، یک یا دو مورد جالب را نشان می‌دهد.

پروبانیک می‌گوید که اثبات اولیه مفهومی این شرکت، همانطور که در آخرین ویدیویی که منتشر کردیم نشان داده شد، حدود ۲۵ ثانیه پرواز و حدود ۹۰ دسی‌بل صدا تولید کرد. او ادعا می‌کند که نمونه اولیه جدید حدود دو دقیقه و نیم پرواز کرده است و ۸۵ دسی‌بل صدا اندازه‌گیری شده است. هدف نهایی حدود ۷۰ دسی‌بل است، اما احتمالا در یک بدنه هواپیمای بزرگ‌تر با قابلیت حمل بار. مشخص نیست که چگونه شرکت انتظار دارد به کاهش سر و صدا در دستگاهی که هیچ قطعه متحرکی در سیستم پیشرانش ندارد، ادامه دهد. این شرکت در این مرحله هیچ قولی در مورد برد یا استقامت نمی‌دهد.

کد خبر 673995

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha