سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران از احداث پارکینگ طبقاتی امیرکبیر واقع در منطقه ۱۴ و پارکینگ مینایی در منطقه ۱۵ خبر داد و گفت: یکی از اهداف مدیریت شهری، رفع معضل کمبود فضای پارک خودرو در شهر است.

پارکینگ طبقاتی امیرکبیر

به گزارش همشهری آنلاین، هادی حق‌بین درباره پارکینگ‌های در حال ساخت تهران گفت: یکی از اهداف مدیریت شهری، رفع معضل کمبود فضای پارک خودرو در شهر است و سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران برای تکمیل هرچه سریعتر اقدامات باقیمانده عمرانی در پروژه‌ها در حال فعالیت است، به طور نمونه پارکینگ طبقاتی امیرکبیر را در اولویت قرار داده‌ایم.

او به نزدیکی پارکینگ امیرکبیر با میدانگاه و ایستگاه متروی امیرکبیر اشاره کرد و افزود: وجود میدانگاه امیرکبیر و ایستگاه مترو در مجاورت پارکینگ طبقاتی، این پروژه را تکمیل می‌کند و بهره برداری از آن علاوه بر اینکه می‌تواند منجر به بهبود کیفیت زندگی شهروندان منطقه شود، گامی در راستای نوسازی بافت فرسوده نیز هست.

پارکینگ طبقاتی امیرکبیر در سه طبقه زیر زمین با زیربنای ۲۰ هزار متر مربع و با ظرفیت ۵۵۰ دستگاه خودرو روی تونل امیرکبیر در منطقه ۱۴ شهرداری تهران در حال ساخت است. بهره برداری از این پروژه، معضل کمبود پارکینگ در بافت فرسوده این منطقه را تا حد قابل ملاحظه‌ای برطرف خواهد کرد. به گفته حق بین، پیشرفت عملیات اجرایی پروژه به مرز ۸۰ درصد رسیده است.  

سرپرست سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در ادامه به ساخت پارکینگ طبقاتی مینایی در منطقه ۱۵ تاکید کرد و گفت : هدف از ساخت این پارکینگ در ۷ طبقه، تامین جای پارک خودروها برای استفاده اهالی محله اتابک، زائران امام زاده ملک خاتون(س) و مجتمع امام رضا است. در واقع این پارکینگ با زیربنای ۱۶هزار و ۳۰۰ متر مربع با ظرفیت  ۴۲۰ جای پارک خودرو ظرفیت خوبی برای منطقه جنوب شرقی تهران به شمار می‌آید.

کد خبر 673716
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    ۳۶ میلیون متر ، هم که پارکینگ بسازید ، به جمعیت اتومبیل های تهران با افزایش تصاعدی که به اندازه لااقل دو اتومبیل آلوده می کنند ، نخواهد رسید . تا وقتی داشتن اتومبیل تأمین کننده مخارج خانواده ، منزلت اجتماعی و … است مشکلات این شهر تمامی نخواهد داشت !!!!!