رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: رسیدگی به پرونده قاتل شهید رنجبر، پس از اعلام نظر دیوان‌عالی، با تعیین وقت مجدد رسیدگی در دستور کار شعبه اول دادگاه کیفری یک فارس، قرار گرفت.

قاتل شهید رنجبر

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از دادگستری فارس، حجت الاسلام سید کاظم موسوی گفت: ایراد وارده به رأی بدوی فرآیند قضایی معمول و حاکی از استقلال قضات در کلیه مراجع قضایی است.

، موسوی با بیان اینکه مطابق رأی صادره از شعبه نهم دیوان عالی کشور و پس از اظهار نظرکمیسیون تخصصی پزشکی قانونی وقتی برای رسیدگی به پرونده تعیین شد، گفت: این پرونده در وقت مقرر رسیدگی خواهد شد.

مقام ارشد قضایی استان فارس همچنین از تشکیل کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی و اعلام نظر در خصوص سلامت روانی متهم نیز خبر داد و افزود: پیرو رأی صادره در دیوان عالی کشور کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی تشکیل گردید و مطابق این نظریه اعلام شده که متهم "در حال حاضر علائمی از اختلال عمده روانی ندارد و دارای قوه تمیز و اراده است."

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین یادآور شد که در ادامه نظریه پزشکی قانونی قید شده است که "طبق بررسی شواهد در زمان ارتکاب بزه نیز وی دارای قوه تمیز و اراده بوده است."

به گزارش ایسنا، شامگاه چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه، سرهنگ شهید علی‌اکبر رنجبر به همراه یک سرباز، در حین گشت زنی، در حوزه استحفاظی پاسگاه بیدزرد از توابع شهرستان شیراز توسط فردی با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفت و به شهادت رسید. قاتل توسط دادگاه کیفری شیراز به قصاص محکوم شد و اکنون براساس نظر دیوان عالی کشور، وقت رسیدگی مجدد تعیین شده است.

کد خبر 673524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha