دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین : همیلتون انگلیسی در یک نبرد شانه به شانه در برزیل، قهرمانی جهان در مسابقات فرمول یک را از آن خود کرد.

در مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک، در سائو پائولو برزیل، لیوایس همیلتون از تیم مک لارن مرسدس موفق شد با یک مانور جالب در دور آخر، زودتر از رقبایش به خط پایان رسیده و نزدیک‌ترین رقیبش، فلیپه ماسا را با فقط یک امتیاز اختلاف پشت سر بگذارد. این در حالی است که ماسا، راننده تیم فراری در 71 دور قبلی جلوتر از بقیه بوده و همیلتون در مکان پنجم بود.

در دور هفتادم، وقتی اکثر راننده‌ها به دلیل بارندگی، لاستیک‌هایشان را تعویض ‌کردند، سباستین وتل از تیم تورو روسو از هملیتون جلو زد و این لحظه‌ای بود که همیلتون قهرمانی را از دست رفته دید، چرا که در صورت تساوی امتیازها، ماسا به دلیل تعداد بیشتر بردهایش به قهرمانی می‌رسید.

اما در مقابل دیدگان صد هزار تماشاگر در پیست سائو پائولو، و در حالی که ماسا و تمام اعضای تیم فراری قهرمانی را در دستان خود می‌دیدند، همیلتون در دور آخر همه چیز را به سود خود به پایان برد تا رویای همیشگی قهرمانی‌اش به وقوع بپیوندد.

 بدین ترتیب همیلتون با 23 سال و 9 ماه و 26 روز سن، جوان‌ترین قهرمان مسابقات فرمول 1 لقب گرفت. وی در پایان  خطاب به هم تیمی‌هایش گفت: "شما کار بزرگی انجام دادید. از همه شما ممنونم که به من اعتماد کردید."

منبع: اشپیگل

کد خبر 67347

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز