واکسن کرونای شرکت چینی «سوژو ابوجن بیوساینسز» که از فناوری mRNA استفاده می‌کند و سویه اُمیکرون را هدف قرا رمی‌دهد، مجوز کارآزمایی بالینی در امارات متحده عربی را به دست آورده است.

OMICRON

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز با این اعلام شرکت چینی ابوجن به شرکت‌های فایزر/بیونتک و مدرنا می‌پیوندد که در حال کارآزمایی بالینی واکسن‌های به طور خاص طراحی‌شده بر ضد سویه اُمیکرون کروناویروس هستند که نسبت به آنتی‌بادی‌های ایجادشده بوسیله واکسن‌های موجود مقاومت نشان می‌ٔهد.

جین بیش از ۸۸ درصد جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری‌اش را با واکسن‌های غیرفعال که از فناوری قدیمی‌تر استفاده می‌کنند، واکسینه کرده است.چین هیچ واکسن خارجی را در این کشور تایید نکرده است، اما داده‌های جهان واقعی نشان می‌دهند که واکسن‌های کرونای چینی تولیدشده بوسیله شرکت‌های سینوفارم و سینوواک اثربخشی پایین‌تری نسبت به واکسن‌های mRNA شرکت‌های فایزر/بیونتک و مدرنا دارند.

شرکت ابوجن علاوه بر امارات متحده عربی در حال مذاکره با مقامات در چین و سایر کشورها برای انجام کارآزمایی بالقوه بالینی برای واکسن نامزدشده اختصاصی اُمیکرون است.

شرکت ابوجن یک واکسن نامزدشده mRNA دیگر بر اساس یک سویه قدیمی‌تر کروناویروس که جهش‌های عمده‌ای ندارد، هم با همکاری شرکت زیست‌فناوری «والواکس»(Walvax) و یک موسسه پژوهشی وابسته به ارتش چین ساخته است که مرحله سوم کارآزمایی بالینی را در چین، مکزیک و اندونزی می‌گذراند.

شرکت چینی والواکس نیز با یک استارت‌آپ مستقر در شانگهای به نام RNACure برای ساختن یک واکسن mRNA ضد سویه‌های جدید کروناویروس همکاری دارد که طراحی آن با واکسن mRNA شرکت ابوجن متفاوت است.

دو واکسن نامزدشده اختصاصی اُمیکرون ساخت شرکت‌های سینوفارم و سینوواک که حاوی کروناویروس‌های غیرفعال‌شده یا «کشته‌شده» هستند، نیز مجوز انجام کارآزمایی بالینی در هنگ‌کنگ و سرزمین اصلی چین را به دست آورده‌اند.

سازمان ناظر دارویی امارات کارآزمایی بالینی یک واکسن سوم اختصاصی اُمیکرون ساخت شرکت سینوفارم را که پروتئین‌پایه است و نیز دو واکسن غیرفعال‌شده اختصاصی اُمیکرون شرکت سینوفارم را صادر کرده است.

کد خبر 673464

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    چرادرچین انجام نمیشه!!؟