مجموع نظرات: ۴
شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۶
۱ نفر

جراح و متخصص مغز و اعصاب، دوبینی ناگهانی را علامت بسیار مهمی برشمرد که حتما باید توسط متخصص مورد ارزیابی قرار گیرد و نباید مورد غفلت واقع شود.

سردرد

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زالی میگرن را شایع‌ترین سردرد عنوان کرد که دارای انواع و علل مختلفی است و زمینه توارثی و سرشتی نیز دارد. به گفته زالی، به این بیماران داروهای پیشگیری کننده سردردهای میگرنی توصیه می‌شود اما اغلب بیماران فقط زمانی که دچار سردرد می‌شوند دارو را استفاده می‌کنند.

وی برخی عوامل نظیر بی خوابی، گرسنگی مستمر و پیوسته، استفاده طولانی مدت از تبلت یا نگاه کردن به تلویزیون، استرس‌های روزانه و مواد غذایی نظیر پنیر و شکلات را موجب تشدید علائم میگرن عنوان کرد.

زالی، پرهیز مواد غذایی، استفاده از داروهای پیشگیری کننده میگرن، استفاده از بوتاکس در موارد مزمن مقاوم به دارو و در موارد بسیار نادر جراحی را از جمله درمان‌های میگرن برشمرد.

وی میگرن را بیماری ابتدا و انتهای میانسالی عنوان کرد و افزود: با بالا رفتن سن میگرن کاهش می‌یابد و معمولاً بعد از ۵۰ سالگی شکل‌گیری اولیه میگرن نادر است. در خانم‌ها با توجه به اینکه دوران قاعدگی به دلیل اختلالات هورمونی یکی از علل اصلی تشدید میگرن است بعد از یائسگی به دلیل تغییرات هورمونی و افت استروژن شدت میگرن کاهش می‌یابد یا کلاً از بین می‌رود.

عارضه دوبینی ناگهانی را جدی بگیرید

این جراح و متخصص مغز و اعصاب، دوبینی ناگهانی را علامت بسیار مهمی برشمرد که متناسب با گروه سنی حتماً باید توسط متخصص ارزیابی شود. وی تاکید کرد: اساساً علت دوبینی ارگانیک است و نباید مورد غفلت واقع شود. هر فردی با دوبینی در هر مقطع سنی باید برای پیگیری‌های بیشتر به پزشک مراجعه کند.

به گفته زالی، دوبینی در فرد ۷۰ ساله ممکن است به علت سکته کوچک در ساقه مغز، در فرد مبتلا به دیابت ناشی از عوارض عروقی، در جوان به علت بیماری‌های نظیر MS و در بچه‌ها به علت ضایعه مغزی باشد.

وی تاکید کرد: در هر گروه سنی باید دوبینی جدی گرفته شود و بررسی شود و بسته به زمان، شکل‌گیری و علائم و نشانه‌های همراه آن توسط متخصص مغز و اعصاب بررسی شود.

کد خبر 673120

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha