شهردار تهران در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه‎ها گفت: ما در سال گذشته بالای ۹۳ درصد تحقق منابع داشتیم که برای اولین بار در سال‌های گذشته رخ داد، این درحالی است که دو سال قبل این عدد، ۷۳ درصد بوده است.

زاکانی

به گزارش همشهری آنلاین، نشست هم اندیشی علیرضا زاکانی شهردار تهران با مدیران رسانه‌ها عصر روز -چهارشنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱- در محل بوستان گفتگو برگزار شد.

علیرضا زاکانی پس از شنیدن صحبت‌های مدیران رسانه در بخشی از این مراسم گفت: ضمن تشکر از همه بزرگواران که تشریف آوردند و  نکات قابل تاملی را بیان کردند، ۷ماه و ۲۵ روز است کارمان را آغاز کردیم. ما در ابتدا یک چشم انداز ۱۰ ساله را برای شهر تهران دیدیم و بر اساس آن یک سند تهیه کردیم که تهران به عنوان یک کلانشهر الگوی جهان اسلام باشد؛ این شعار ما نیست یک چشم انداز است.

بخشی از صحبت‌های شهردار را به نقل خبرگزاری شهر در ادامه بخوانید:

* ما گفتمان خودمان را خدمت و پیشرفت و جنس مدیریت را مدیریت مشارکتی از طریق مشارکت با مسئولان، نهادها و مردم قرار دادیم. ما کار خودمان  را به دیگران واگذار نمی‌کنیم و بهانه تراشی کنیم بلکه دور یک میز به همدیگر کمک می‌کنیم تا اگر باری روی زمین مانده، آن را برداریم. دشمن به دنبال القای ناکارآمدی و کشتن امید در دل مردم است اما ما می‌خواهیم امید را در جامعه افزایش دهیم و این مهم تنها با کار و خدمت عملی می‌شود.

*شهرداری ۲.۵ سال در تنش مالی بود و حتی برای پرداخت حقوق نیروی انسانی ۳ ماه حقوق از بانک قرض گرفت، اما در دوهفته اول با تغییر مسئول مالی و تمهیدات انجام شده از تنش مالی درآمدیم و تا امروز حتی مشکل مالی برای پرداخت حقوق نداشتیم.

*این کار را از طریق شفاف سازی و ایجاد یک حساب خزانه واحد و فعال کردن بدنه انجام دادیم. این اقدام ما شاید در ۱۰ سال گذشته نادر باشد. ما در سال گذشته بالای ۹۳ درصد تحقق منابع داشتیم که برای اولین بار رخ داد. این درحالی است که دو سال قبل این عدد، ۷۳ درصد بوده است. ما در این دوره از ابزارهای نوین استفاده کردیم تا هزینه‌ها را کم کنیم . مثلا سال گذشته خرید از طریق بورس  را شروع کردیم و توانستیم ۲۷ درصد هزینه‌هایمان را کم کنیم.

*ما داشته‌هایمان را هم در بورس عرضه می‌کنیم تا زد و بندی نباشد و شفافیت صورت بگیرد. اکنون پرداخت به ذی نفع نهایی را از قبل عید شروع کردیم این باعث شد در شرکت واحد ۳۰ میلیارد صرفه جویی کنیم.

*۳ ماه اول مدیریت خود را به تحولات مدیریتی اختصاص داده‌ایم. در این دوران بالغ بر ۹۰۰ نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند. عمده مدیران از این طریق به ما معرفی شدند، غیر از معاونین که با شناخت خودم صورت گرفته بود. اکثر مدیران کنونی هم از افراد داخل شهرداری انتخاب شدند.

*شرایط اجتماعی ما ناگوار و تلخ است. با راه اندازی قرارگاه اجتماعی، منیت‌ها از بین رفت و ما شدیم.  همه پای کار آمدند از سپاه و بسیج تا بهزیستی، سازمان زندان‌ها، دادستانی دادگستری، ناجا، کمیته امداد، استانداری، فرمانداری، ستاد مبارزه با موادمخدر ، دانشگاه‌های علوم پزشکی در کنار شهرداری برای رفع معضلات کنار هم آمدند.در این قرارگاه ۷۳۰۰ نفر از معتادان متجاهر ساماندهی شدند و تا ۶ ماه آنجا خواهند بود و مراحل پاکسازی و برگشت به جامعه فراهم شود. با آماده سازی زیرساخت‌ها مابقی هم ساماندهی خواهند شدند.بعد از معتادان نوبت به کودکان کار است،۴ هزار کودک کار وجود دارد، بعد از آن نوبت متکدیان است. خانواده‌های زندانیان، معتادان و کودکان کار که به طور کلی ۵۰ هزار نفر هستند هم در برنامه‌های ما جای دارند.

*۲ ماه و ۱۰ روز را برای پاکسازی شهر تهران قرار دادیم. هم مناطق و نواحی پای کار آمدند و شاهد تحولات نگهداشت شهر بودیم. ما در این دوران دو برابر ۶ ماه گذشته ، خیابان‌ها را آسفالت کردیم.

*حمل و نقل تهران برای سال ۱۴۲۰ یک نقشه راه دارد که مترو تهران در آن سال تکمیل شود و ۱۰ میلیون مسافر را جابجا کند. ما به لطف خدا این افق را  می‌خواهیم در ۱۴۰۵ محقق کنیم.

*در کنار این در حوزه تاکسیرانی الان به دنبال سرمایه گذاری هستیم؛ پارسال  ۵ هزار تاکسی نوسازی شدند و  امسال در نظرداریم ۱۰هزار تاکسی دیگر نوسازی شود. موتور سیکلت‌ها هم باید ساماندهی شوند،۴ هزار  موتور وجود دارد که ساماندهی نشدند ما برای آنها برنامه داریم اما به طریقی که بار مردم روی زمین نماند و مشکلی برایشان پیش نیاید.

*۱۸۰هزار واحد مسکونی را سالانه تعهد کردیم که از طریق تسهیلات مردم و نهادها بسازیم تا مسکن استطاعت پذیر برای مردم داشته باشیم.

*  ۴۶ هزار بافت سبز پیرامون تهران که قرار است تبدیل به تفرجگاه شود. هتل سازی‌ها قرار است در این بافت باشد. همچنین  قرار است دستفروشان را در ۱۱۴ پارک جانمایی کنیم.

*۵ پارک مخصوص بانوان داریم که آنها به ۱۲ پارک تبدیل می‌شوند. این پارک‌ها فرا منطقه‌ای هستند.

*(در خصوص پارک مادر و کودک و حواشی آن) اصلا چنین بحثی نیست . ما ۲۳۰۰ پارک داریم . در محله‌ای که چند پارک دارد، یک پارک و اگر پارک بزرگی وجود دارد یک بخشی از آن را برای مادر و کودک، مناسب سازی خواهیم کرد. اصلا بحث جداسازی نبود،این بحث دیوار کشی چیست.

* طبق برنامه ریزی، ما در خردادماه مدت زمان ارائه پروانه ساخت را از ۱۰ ماه به زیر دو ماه کاهش می‌دهیم .

کد خبر 673047

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    1 0
    اینکه دستفروشان محترم را جا می دین و مدیریت می کنید اجر دنیا و اخرت با شما باد اما خواهشمندم وزارت بهداشت هم درگیر موضوع شود تا مسایل بهداشتی نیز رعایت شود . روبروی خانه من پارکی است که دستفروشی درست جلوی سرویس دستشویی بساط زده و من از بالا می بینم که چه می کند ؛ و مردمی که اش و سمبوسه و... می خرند خبر ندارند . خواشمند است وزارت بهداشت ورود کند .