آزادکار دسته ۷۴کیلوگرم ایران با طلای آسیا خاطرات تلخ نروژ را به فراموشی سپرد و حالا از آرزوهایش برای کسب مدال در المپیک می‌گوید.

یونس امامی

به گزارش همشهری‌آنلاین، یونس امامی دارنده مدال برنز جهان در وزن ۷۰کیلوگرم بعد از صعود به وزن ۷۴کیلوگرم عملکرد خوبی نداشت. امامی در جهانی نروژ عضو تیم ملی بود که نتوانست به مدال برسد و برای اینکه شانس ملی‌پوش شدن داشته باشد کارش را از مسابقات کشوری آغاز کرد. او در مسابقات کشوری با اقتدار به قهرمانی رسید و راهی مغولستان محل برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا شد. یونس امامی در قهرمانی آسیا تمام رقبایش را شکست داد و به مدال طلا رسید تا بار دیگر شایستگی‌هایش را به اهالی کشتی اثبات کند. در ادامه گفت‌وگوی همشهری را با این کشتی‌گیر می‌خوانید.

*سطح مسابقات چطور بود؟

وزن ۷۴کیلوگرم معمولا وزن شلوغی است و در این دوره از مسابقات همانطور که دیدید ۱۲نفر در جدول حضور داشتند. در حد آسیا سطح مسابقات خوب بود و مدعیان آسیایی این وزن که از کشورهای ژاپن، قزاقستان و قرقیزستان هستند حضور داشتند. خدا را شکر که توانستم نتیجه لازم را کسب کنم.

*در کشتی اول مقابل کشتی‌گیر ژاپنی به سختی به پیروزی رسیدی. از آن مسابقه برایمان بگو. انگار از نظر بدنی مشکل داشتی؟

قبول دارم که عملکرد خوبی نداشتم. نمی‌خواهم بهانه بیاورم ولی کشتی اول همیشه سخت است و فقط در آن کشتی از نظر بدنی مشکل داشتم. خدا را شکر در کشتی‌های بعدی راحت‌تر کشتی گرفتم و مشکل خاصی نبود. حریف ژاپنی هم کشتی‌گیر خوبی است و در بازی‌های آسیایی هم مدال نقره گرفته و باتجربه کشتی می‌گیرد. به‌نظرم اگر در دوره‌های بعدی به این کشتی‌گیر می‌خوردم بهتر کشتی می‌گرفتم.

*در کشتی فینال هم مقابل کایپانوف قزاق که نفر دوم دنیاست حساب‌شده کشتی گرفتی و بی‌محابا حمله نکردی. این تاکتیک دستور مربیان بود؟

۲بار دیگر با کایپانوف کشتی گرفته بودم و از کشتی همدیگر شناخت داشتیم. برای همین سعی کردم کشتی حساب‌شده‌ای بگیرم و بعد از اینکه امتیازهای لازم را گرفتم کشتی را مدیریت کردم. کادر فنی هم قبل از هر کشتی توصیه‌های لازم را به من می‌کرد و با برنامه در مقابل همه رقبا حاضر می‌شدم.

*بعد از حذف در مسابقات جهانی نروژ به‌نظر شرایط بهتری را سپری می‌کنی. نظر خودت چیست؟

مسابقات جهانی نروژ و قبل از آن المپیک توکیو خاطرات تلخی را برایم به همراه داشت. در مقابل حریف آذربایجانی در ثانیه پایانی امتیاز از دست دادم و فرصتی هم برای جبران نبود و در نهایت حضور در المپیک را از دست دادم. مسابقات جهانی هم با ۲ برد و یک باخت برایم تمام شد تا خاطرات تلخش برای همیشه در خاطرم بماند. بعد از آن طبق چرخه انتخابی تیم ملی از مسابقات قهرمانی کشور کارم را شروع کردم و با قهرمانی در این مسابقات به دوبنده تیم ملی در قهرمانی آسیا رسیدم. این مسیر را دارم طی می‌کنم تا به هدفم که کسب مدال المپیک است برسم.

*در وزن ۷۰کیلوگرم به برنز دنیا رسیدی ولی با تغییر وزن شرایط خوبی را تجربه نکردی. به‌نظرت زود تغییر وزن ندادی؟

من به‌دلیل وزن زیاد از ۷۰کیلوگرم به ۷۴کیلوگرم نیامدم. فقط برای اینکه بتوانم شانس حضور در المپیک را داشته باشم به یک وزن بالاتر آمدم. سال۲۰۱۹مدال جهانی گرفتم و بعد از آن تصمیم گرفتم که به وزن المپیکی بیایم که به‌نظرم درست بود و تصمیم اشتباهی نگرفتم. خیلی‌ها می‌گویند اگر در همان ۷۰کیلوگرم می‌ماندم می‌توانستم باز هم مدال جهانی بگیرم ولی من هدفم المپیک بود. امیدوارم در المپیک پاریس به هدفم برسم.

*مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی با فاصله زمانی ۱۰روز از یکدیگر برگزار می‌شوند. مشخص است در کدام رویداد شرکت خواهی کرد؟

قهرمانی آسیا هم بخشی از چرخه انتخابی تیم ملی بود که خدا را شکر برای من به خوبی تمام شد. اول باید ملی‌پوش شوم و بعد از آن با صلاحدید کادر فنی مشخص می‌شود که در کدام مسابقه کشتی خواهم گرفت. برای من فرقی نمی‌کند کجا کشتی بگیرم، من سرباز تیم ملی هستم و هر کجا صلاح بدانند کشتی می‌گیرم. سعی می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم تا با مدالم برای لحظه‌ای هم که شده دل مردم شاد شود.

کد خبر 672925
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha